Η μαθητική ρομποτική ήταν το όχημα, ώστε μια πολυπληθής ομάδα μαθητών στην πόλη της Ξάνθης να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της στους τομείς της επιστήμης και της υψηλής τεχνολογίας. Μέσα σε δύο χρόνια η εκπαιδευτική ρομποτική είχε τόσο μεγάλη απήχηση πάνω τους, που πλαισιώθηκε και με μια σειρά από άλλες δράσεις, μέχρι το σημείο μαθητές της πόλης να ετοιμάζονται πλέον για την εκτόξευση ενός δικού τους μικροδορυφόρου!
«Είδαμε πόσο αρέσει στα παιδιά (η ρομποτική) κι αποφασίσαμε μαζί, γονείς και εκπαιδευτικοί, να διευρύνουμε αυτή τη δράση, να φτιάξουμε έναν σύλλογο στην πόλη, τους “RoboSpecialists”, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά του δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου να ασχοληθούν με αυτό το χόμπι» εξήγησε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο δρ Θανάσης Μπαλαφούτης, ηλεκτρολόγος μηχανικός και μέλος της ερευνητικής ομάδας του εργαστηρίου Διαστημικής στο Δ.Π.Θ, της ομάδας ρομποτικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της Ελληνικής Εταιρείας Τεχνητής Νοημοσύνης και «προπονητή» των RoboSpecialists.
Πρόκειται για ένα τομέα που έχει συναρπάσει τους νεαρούς Έλληνες μαθητές τα τελευταία χρόνια και έχει δώσει τη δυνατότητα για μεγάλες επιτυχίες σε εθνικό επίπεδο. «Στην εποχή μας η έκρηξη της τεχνολογικής προόδου έδωσε τη δυνατότητα στις βιομηχανίες να συνεργαστούν με τα πανεπιστήμια ώστε να δημιουργηθούν εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας της ρομποτικής τα οποία έχουν χαμηλό κόστος και είναι προσιτά για τον καθένα. Κάπως έτσι προέκυψε η εκπαιδευτική ρομποτική πριν από δύο δεκαετίες περίπου, ενώ στη χώρα μας ήρθε περίπου το 2009 όταν ο οργανισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής WRO έφερε την Ολυμπιάδα στην Ελλάδα και έκανε τη χώρα μας μέλος τη ολυμπιακής επιτροπής της εκπαιδευτικής ρομποτικής» τονίζει ο νεαρός εκπαιδευτικός που περιγράφει μια εξαιρετικά ταχύτατη πορεία διείσδυσης στους μαθητές της περιοχής.
Η συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό CanSat
Ο επόμενος τομέας δραστηριότητας υψηλής τεχνολογίας για μαθητές έχει ήδη εμφανιστεί όμως για τους μαθητές αφού το νέο σχέδιο που υλοποιείται αφορά έναν Μικροδορυφόρο και ένα πλήρες σύστημα ελέγχου του. «Προσπαθούμε οποιαδήποτε ευκαιρία να την αξιοποιούμε και να φέρνουμε στα παιδιά project και πράγματα να ασχοληθούν τα οποία τους αρέσουν. Είδαμε στο διαδίκτυο ότι υπάρχει ο διαγωνισμός CanSat, καταθέσαμε την πρόταση μας ως σύλλογος και είχαμε την τύχη να είμαστε στις δέκα πρώτες ομάδες που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, από τις 36 πανελλαδικά που έκαναν αίτηση, και ξεκινήσαμε ήδη να κατασκευάζουμε τον μικρό μας μαθητικό δορυφόρο» εξηγεί ο κ. Μπαλαφούτης αναφερόμενος στον διαγωνισμό που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA).
Πρόκειται για έναν δορυφόρο «με μέγεθος που παραπέμπει σε κουτί αναψυκτικού, δορυφόρος που μέσα έχει έναν μικροϋπολογιστή, διάφορους αισθητήρες, κινητήρες» σημειώνει ο Έλληνας εκπαιδευτικός. Ο μικρός δορυφόρος θα εκτοξευτεί τον Απρίλιο με έναν μικρό πύραυλο και θα εκτελέσει μια πλήρη διαδικασία. «Δεν θα πάει στο διάστημα, θα εκτοξευτεί όμως για να φτάσει σε ένα ύψος περίπου 1000 μέτρων ενώ μετά την εκτόξευση θα πρέπει να ανοίξει ένα αλεξίπτωτο και καθώς θα πέφτει αργά προς τη γη, θα πρέπει να εκπέμπει κάποιες πληροφορίες για μετρήσεις που θα κάνει στην ατμόσφαιρα και τα παιδιά έχοντας μια κεραία και έναν υπολογιστή θα συλλέγουν αυτές τις πληροφορίες. Στο τέλος θα πρέπει να ετοιμάσουν μια εργασία που να περιγράφει όλες τις παρατηρήσεις τις οποίες μπόρεσαν να κάνουν και να εξηγήσουν τα αποτελέσματα που έχουν πάρει» εξηγεί.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!