Σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου εμφανίστηκε χθες η ΔΕΗ σε ό,τι αφορά στο θέμα που έχει προκύψει με την παρακράτηση από τα ΕΛΤΑ χρημάτων που έχει εισπράξει από πελάτες της για την εξόφληση λογαριασμών ρεύματος, οι οποίοι έχουν χάσει την «έκπτωση συνεπείας» και κινδυνεύουν με διακοπή ηλεκτροδότησης. Αν και όπως ομολογεί αναγνωρίζει το πρόβλημα που υπάρχει εδώ και ένα χρόνο, αρκείται απλώς να συστήσει στους πελάτες της να μην εξοφλούν τους λογαριασμούς της μέσω των ΕΛΤΑ.
Ωστόσο, αν και εισηγμένη και με αυτονόητες ευθύνες έναντι των πελατών της, δεν παίρνει άλλα πρακτικά μέτρα για να τους προφυλάξει από την πρακτική των ΕΛΤΑ, προφανώς για να μη διαταράξει τις σχέσεις της με μια άλλη ΔΕΚΟ.
Την ίδια στιγμή, η ΡΑΕ με νέα παρέμβασή της ζητάει την άμεση επιστροφή της έκπτωσης στους καταναλωτές αλλά και την αποζημίωση σε όσους κόπηκε το ρεύμα ενώ είχαν πληρώσει, και αφήνει έκθετη τη ΔΕΗ επιρρίπτοντάς της σοβαρές ευθύνες για την ταλαιπωρία και την οικονομική ζημία των καταναλωτών.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε επιστολή που απέστειλε χθες στο σύνολο των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της «διαπιστώνεται ότι υπάρχει δυνατότητα ταυτοποίησης των καταναλωτών οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά μέσω των τηρουμένων από την επιχείρηση ηλεκτρονικών αρχείων».
Συνεπώς, κατά τη ΡΑΕ «δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό από τους προμηθευτές, οι οποίοι δεν προέβησαν στην ταυτοποίηση αυτή προκειμένου να εφαρμοσθούν τα προνόμια εκπτώσεων, και να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές».
Η ΡΑΕ τονίζει επίσης ότι η ΔΕΗ δεν προέβη σε καμία ενημέρωση για το «μείζον» και «ανεπίτρεπτο», όπως το χαρακτηρίζει, θέμα ούτε προς την ίδια ως αρμόδια Αρχή, ούτε προς τους καταναλωτές για τον τρόπο που προτίθενται να διευθετήσουν το εν λόγω ζήτημα.
Με την παρέμβασή της η ΡΑΕ καλεί τους προμηθευτές και ουσιαστικά τη ΔΕΗ, να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του προβλήματος με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών και να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.
Επιπλέον, για τις περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν αδικαιολόγητα διακοπή ρεύματος, να προβλέψουν μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών και να κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ εντός 10 ημερών από σήμερα (σ.σ. χθες). Οι προμηθευτές καλούνται επίσης να προβούν εντός 24 ωρών σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος, αλλά και να ενημερώσουν τη ΡΑΕ εντός 10 ημερών για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί σύμφωνα με την παρούσα επιστολή.
Η παρέμβαση της ΡΑΕ υποχρέωσε τη ΔΕΗ να εκδώσει λίγες ώρες αργότερα επίσημη ανακοίνωση και να ενημερώσει τους καταναλωτές για ένα θέμα που, όπως η ίδια αναφέρει, είναι εις γνώσιν της «περίπου ένα χρόνο».
Σε ό,τι αφορά την προστασία των καταναλωτών, περιορίζεται ουσιαστικά στο να τους αποθαρρύνει από το να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ παροτρύνοντάς τους να προτιμούν την ηλεκτρονική εξόφληση. «Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους. Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, Χωρίς Χρέωση, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου», αναφέρει η ΔΕΗ.
«Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, ζητάμε συγγνώμη από τους συνεπείς πελάτες μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται, και τους καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί», καταλήγει η ΔΕΗ στην ανακοίνωσή της.