Ένα από τα πρώτα θέματα που θα εξετάσουν από τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών είναι η πορεία του επανυπολογισμού των συντάξεων. Η δράση αυτή βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωσή της και το κουαρτέτο με το υπουργείο Οικονομικών θα υπολογίσουν το δημοσιονομικό όφελος από τις περικοπές στη συνταξιοδοτική δαπάνη.
Από την απόδοση των μειώσεων στις συντάξεις (έχει υπολογιστεί ότι θα πρέπει να οδηγήσουν σε εξοικονόμηση δαπανών ύψους 1,8 δισ. ευρώ εντός του 2019) θα εξαρτηθεί αν θα επιμείνουν οι δανειστές και κυρίως το ΔΝΤ στη μείωση του αφορολογήτου έναν χρόνο νωρίτερα.
Οπως εξηγεί, αν από το ασφαλιστικό προκύψει όφελος 1,8 δισ. ευρώ, τότε η παρέμβαση στο αφορολόγητο θα υλοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2020, όπως άλλωστε έχει θεσμοθετηθεί.
Η τέταρτη αξιολόγηση περιλαμβάνει ευρύτερα ουρές μεταρρυθμίσεων σε ασφαλιστικό, εργασιακά και κοινωνική πρόνοια που συμφωνήθηκαν και θεσμοθετήθηκαν κατά τις τρεις προηγούμενες αξιολογήσεις.
Αναλυτικά τα προαπαιτούμενα του υπουργείου Εργασίας είναι τα εξής:
- Ενιαία βάση δεδομένων για τις οφειλές από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης στο ΚΕΑΟ.
- Ολοκλήρωση του επανυπολογισμού των παλαιών και έκδοση των νέων εκκρεμών συντάξεων έως τον Ιούλιο.
- Έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα ορίζει όλες τις λεπτομέρειες για την κατάργηση του ΕΚΑΣ το 2019.
- Πλήρης εφαρμογή της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος. Μέσα σε έναν μήνα από την απόφαση του ΣτΕ για τον οργανισμό και τον κανονισμό λειτουργίας του ΕΦΚΑ θα πρέπει να υπογραφεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
- Η πλήρης ένταξη όλων των ασφαλισμένων και των συναφών δεδομένων στον EΦKA, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών του αρμόδιου προσωπικού από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, καθώς και όλων των νομικών ή διοικητικών βημάτων που απαιτούνται για την πραγματική μεταφορά βάσεων δεδομένων, λογισμικού και υποδομής πληροφορικής.
- Δημιουργία αξιόπιστου μηχανισμού που θα αξιολογεί την αντιπροσωπευτικότητα στις διαπραγματεύσεις για τις κλαδικές συμβάσεις. Η κυβέρνηση, σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και σε συμφωνία με τους θεσμούς, θα πρέπει να αναπτύξει ένα αξιόπιστο διοικητικό σύστημα για την εκτίμηση της αντιπροσωπευτικότητας.
- Το υπουργείο, σε συνεννόηση με τους κοινωνικούς εταίρους, θα πρέπει να επανεξετάσει τις τρέχουσες διαδικασίες διαμεσολάβησης και διαιτησίας (ΟΜΕΔ).
- Διασύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων του υπουργείου Εργασίας, του υπουργείου Οικονομικών, των ΣΕΠΕ, ΟΑΕΔ, ΕΦΚΑ και της Ελληνικής Αστυνομίας για την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών γύρω από την αδήλωτη εργασία.