Tις αναγκαίες δοκιμαστικές φορτίσεις στην σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26, στην Εκκάρα Δομοκού, πραγματοποίησε η ΕΡΓΟΣΕ.
Δύο συρμοί με βαγόνια-πλατφόρμες που είχαν φορτωθεί με βαρύ φορτίο σιδηροτροχιών, συνολικού βάρους 800 τόνων, οδηγήθηκαν στα τρία ανοίγματα της γέφυρας και πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις στατικής συμπεριφοράς της γέφυρας.
Οι δοκιμές που διήρκεσαν πάνω από 5 ώρες ήταν απολύτως επιτυχημένες, και έτσι, η σιδηροδρομική γέφυρα θεωρείται έτοιμη να τεθεί σε κυκλοφορία, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ.
Αυτό θα συμβεί την επόμενη εβδομάδα, όταν το τμήμα «Αγγείες – Δομοκός» – το μόνο τμήμα που έλειπε μέχρι τώρα από το έργο κατασκευής της νέας γραμμής «Τιθορέα-Λειανοκλάδι-Δομοκός» – δοθεί σε κυκλοφορία.
Όσον αφορά στην γέφυρα της Εκκάρας, η ΕΡΓΟΣΕ υπογραμμίζει την σπουδαιότητα που έχει η ολοκλήρωση ενός τόσο σύνθετου και δύσκολου έργου και αισθάνεται “υποχρεωμένη να συγχαρεί όλα τα στελέχη της που συμμετείχαν στην μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή του έργου”.
Δείτε το βίντεο:
Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631. Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009. Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”. Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.
Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.
Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m. Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.