1869-2019: 150 Χρόνια Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι.
Διαδρομές και σταθμοί στην ιστορία, το παρόν και το μέλλον της χώρας.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Απριλίου και ώρα 20:00 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη.
Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος.
Την εκδήλωση κλήθηκε και θα τιμήσει με την παρουσία της και η Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Violeta Bulc.
Οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι
Η ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, συμβαδίζει με την ιστορία του νεώτερου ελληνικού κράτους. Η ζώσα αυτή ιστορία των σιδηροδρόμων τα τελευταία 40 χρόνια στην Ελλάδα, ταυτίζεται με τον ΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ είναι μία εταιρία παροχής υπηρεσιών διαχείρισης της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής και εκτέλεσης των αναπτυξιακών έργων υποδομής μέσω της θυγατρικής του την ΕΡΓΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ ιδρύθηκε το 1970 και ανήκει εξ ολοκλήρου στο Ελληνικό Δημόσιο. Είναι Δημόσια Επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας με έδρα την Αθήνα. Λειτουργεί με πλήρη διοικητική, νομική και οικονομική αυτοτέλεια υπό την εποπτεία του Κράτους.
Όραμα του ΟΣΕ είναι η ανάπτυξη σύγχρονης υποδομής για την παροχή σιδηροδρομικών μεταφορικών υπηρεσιών, καθιστώντας το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ουσιαστικό τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων, ικανοποιώντας την ανάγκη των πολιτών και των λοιπών φορέων για γρήγορη, ασφαλή, άνετη και οικονομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου, ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της χώρας.
Αποστολή του ΟΣΕ είναι να παρέχει τις κατάλληλες υπηρεσίες με στόχο να:
Καταστεί ο σιδηρόδρομος βασικό μέσο μετακίνησης πολιτών και μεταφοράς εμπορευμάτων.
Μεγιστοποιηθεί η κοινωνικοοικονομική αποδοτικότητα των διατιθέμενων πόρων για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Υπάρξει αρμονική συνεργασία με τους φορείς οικονομικής, επιχειρηματικής και κοινωνικής ζωής της χώρας.
Σύντομο ιστορικό των Ελληνικών Σιδηροδρόμων
Τα κυριότερα γεγονότα – σταθμοί που συνθέτουν την ιστορική πορεία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα είναι:
1869. Πραγματοποιούνται τα επίσημα εγκαίνια για την έναρξη των δρομολογίων μεταξύ Θησείου – Πειραιά.
1882. Συστήνεται η ανώνυμη μετοχική εταιρεία με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς – Πελοποννήσου» (ΣΠΑΠ), με έδρα την Αθήνα.
1884. Εγκαινιάζεται επίσημα ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος με πρώτο δρομολόγιο από τον Βόλο στη Λάρισα.
1890. Ιδρύεται η εταιρεία Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδος (ΣΒΔΕ) με έναρξη της λειτουργίας της γραμμής Μεσολογγίου – Αγρινίου.
1920. Ιδρύεται το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους» (ΣΕΚ), με στόχο την ενοποίηση και ανασυγκρότηση όλων των μέχρι τότε λειτουργούντων περιφερειακών σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους, η οποία ολοκληρώθηκε το 1965.
1970. Ιδρύεται ο «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος» (ΟΣΕ), με σκοπό την ενιαία οργάνωση, εκμετάλλευση και ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών.
1997. Εγκαινιάζεται η λειτουργία της πρώτης ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης – Ειδομένης.
2007. Καθιερώθηκε η ανεξάρτητη λειτουργία της Υποδομής από την Εκμετάλλευση, με τη δημιουργία των εταιρειών ΕΔΙΣΥ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η οποία το 2008 ανεξαρτητοποιήθηκε από τον Όμιλο και υπήχθη απευθείας στο Ελληνικό Δημόσιο.
2010. Ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της πρώην θυγατρικής εταιρείας ΕΔΙΣΥ Α.Ε. από τον ΟΣΕ. Α.Ε. και άρχισε η άμεση υλοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου που προβλέπει μέτρα αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ Α.Ε..
2011. Εξορθολογισμός των δαπανών και του Ανθρωπίνου Δυναμικού του Οργανισμού.
Το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) του ΟΣΕ Α.Ε. προκύπτει θετικό για πρώτη φορά σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Ριζική αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής.
2012. Το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) του ΟΣΕ Α.Ε.προκύπτει θετικό για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής.
Θεσμοθετούνται:
– Η απόσχιση του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού και η απορρόφησή του από τη νεοιδρυθείσα «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» – ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ
– Η μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ στο Ελληνικό Δημόσιο
2013. Ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ στο Ελληνικό Δημόσιο (ΦΕΚ 759/ τ.Β’ / 03.04.2013).
Ολοκλήρωση της απόσχισης του Κλάδου Συντήρησης Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ Α.Ε. και της εισφοράς του στην εταιρεία ΕΕΣΣΤΥ (ΦΕΚ1993/14.08.2013).
Μεταφορά του προσωπικού του Κλάδου Συντήρησης Τροχαίου Υλικού στην εταιρεία ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.
Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας καθώς και Σύστηματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης κατά τα Διεθνή Πρότυπα ISO 9001 και 14001 αντίστοιχα.
Ο ΟΣΕ Α.Ε., έλαβε επιβεβαίωση Διαχειριστικής Επάρκειας τύπου Α & Β – «Ρυθμίσεις για την επιβεβαίωση της διαχειριστικής επάρκειας των δικαιούχων της περιόδου 2007 – 2013».
Η Εταιρεία ενοποίησε τα ανωτέρω Συστήματα (Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και Σύστημα Διαχειριστικής Επάρκειας) σε ένα Ενιαίο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης.
Για την αντιγραφή Βασιλης Παπούλιας – Μηχανικός ΟΣΕ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!