Μετά από 30 και πλέον χρόνια μεγάλων έργων και κατασκευών η νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης είναι έτοιμη να λειτουργήσει.
Αν και το νέο είχε γίνει γνωστό προς το τέλος της εβδομάδας, επισημοποιήθηκε και τελικά από τη Δευτέρα 20 Μαϊου 2019, ελληνικός σιδηρόδρομος περνάει σε μία νέα ημέρα.
Το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης αρχικά με ένα ζεύγος δρομολογίων, θα διανύεται σε 3 ώρες και 57 λεπτά από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα και θα γίνονται στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο. Σε 4 ώρες και 10 λεπτά θα γίνονται τα δρομολόγια από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Από Αθήνα, πρώτο (και πιο γρήγορο) αναχώρηση στις 06:22 και μετά ανά τρίωρο, 22 λεπτά μετά την ώρα, δηλ. 09:22 – 12:22 – 15:22 & 18:22.
Από Θεσσαλονίκη εκκίνηση 06:27 και τα επόμενα ανά τρεις ώρες, αλλά 15 λεπτά μετά την ώρα, δηλαδή 09:15. 12:15, 15:15 & 18:15. Επιπλέον υπάρχει το βραδυνό ζευγάρι 600/601.
Οι χρόνοι κατεβαίνουν όπως είναι αντιληπτό και στις στάσεις που θα γίνονται. Για παράδειγμα, στο πρωινό “γρήγορο” δρομολόγιο το Αθήνα-Λιανοκλάδι θα γίνεται σε 1 ώρα και 47 λεπτά ενώ το Αθήνα-Λάρισα σε μόλις 2 ώρες και 48 λεπτά. Αντίστοιχα το Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα γίνεται σε μία ώρα και 20 λεπτά.
Τα δύο τρένα που αναλαμβάνουν το “γρήγορο δρομολόγιο” είναι, όπως σας είχε αποκαλύψει το ypodomes.com δύο υφιστάμενες ηλεκτράμαξες με βαγόνια τα οποία, αναβαθμίστηκαν και απέκτησαν και νέο πάροχο στο κυλικείο, την εταιρεία ΒΕΝΕΤΗ. Επιπλέον, στο πρωινό τρένο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αρχικά πιλοτικά, στην πρώτη θέση θα διατίθεται και wi-fi, λεπτομέρεια εντυπωσιακή για ελληνικό τρένο καθώς μέχρι σήμερα με δυσκολία μπορούσες να έχεις σήμα μέσα στα βαγόνια.
Μεγάλο νέο όμως αποτελεί και το γεγονός ότι όλα τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διεξάγονται από την ερχόμενη Δευτέρα με ηλεκτρικά τρένα και μάλιστα σε εξαιρετικούς χρόνους. Σε όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια, που είναι επιπλέον πέντε μέσα στην ημέρα, το Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4 ώρες και 23 λεπτά και το Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε μόλις 4 ώρες και 9 λεπτά.
Σε αυτά τα δρομολόγια θα γίνονται οι στάσεις που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα αλλά με σημαντική χρονική μείωση. Οι στάσεις θα είναι σε ΣΚΑ, Οινόη, Θήβα, Λιβαδειά, Λιανοκλάδι, Δομοκός, Παλαιοφάρσαλος, Λάρισα, Κατερίνη και Πλατύ.
Σχετιικά με τις τιμές, όπως μαθαίνει το ypodomes.com η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα: Για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ με 20% έκπτωση για την επιστροφή και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ με έκπτωση 20%.
Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΑ
Ο μετασχηματισμός όμως των δρομολογίων και των τρένων, μόλις ξεκινά. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπόσχεται πως αυτό που θα ζήσουμε από τις 20 Μαϊου είναι μόνο η αρχή, καθώς στο μέλλον προγραμματίζεται η εγκατάσταση wi-fi σε όλα τα τρένα και όλες τις θέσεις (Α` και Β`), καθώς και άλλες αναβαθμισμένες υπηρεσίες ειδικότερα για την πρώτη θέση.
Επιπλέον, σε αναμονή είμαστε και για την έλευση των Pendolino, των Ιταλικών τρένων που θα έρθουν, όχι όμως όπως φαίνεται τόσο άμεσα, τουλάχιστον όχι μέσα στο καλοκαίρι.
Επόμενος στόχος είναι με την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και του ETCS, να μειωθούν και άλλο οι χρόνοι μέχρι να φτάσουν στον απόλυτο στόχο, τις 3 ώρες και 15 λεπτά, κάπου μέσα στο 2020.
Νίκος Καραγιάννης
(Για τη μεταφορά Βασίλης Παπούλιας – Μηχανικός ΟΣΕ)
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!