«Κόκκινο» στη χρήση του σήματος «Macedonia the Great» από τα μη μέλη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) άναψε σε πρώτη φάση το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στο Αλικάντε της Ισπανίας την προηγούμενη βδομάδα, ψαλιδίζοντας προς το παρόν τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν για την προστασία της ταυτότητας των προϊόντων που παράγονται στη μακεδονική γη και φιγουράρουν στα ράφια των διεθνών αγορών.
Ενάµιση µήνα µετά την κατάθεση της ελληνικής αίτησης στο Αλικάντε, οι αρµόδιοι έθεσαν ζήτηµα χρήσης µόνο για τα µέλη του ΣΕΒΕ, τα οποία είναι µόλις 800 στη Μακεδονία, και ενώ την ίδια στιγµή έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περίπου 3.000 µικροπαραγωγοί και επιχειρήσεις-µη µέλη του Συνδέσµου για να αποκτήσουν το σήµα.
Μια τέτοια εξέλιξη θα αφήσει εκτός µια σειρά από προϊόντα, όπως τα φασόλια Πρεσπών, τα µακεδονικά κρασιά, τη µακεδονική φέτα κ.ά., περιπλέκοντας την προστασία τους, ενώ αναµένεται να δηµιουργήσει σηµαντικό κενό στην προσπάθεια συγκρότησης µιας κεντρικής ταυτότητας για τα µακεδονικά προϊόντα, όπως θέλει η ελληνική κυβέρνηση, αµβλύνοντας -όπως έχει πει- µε αυτόν τον τρόπο κάποιες από τις αρνητικές πτυχές της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Ενδεικτική, εξάλλου, της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη ήταν και η παρουσίαση του νέου brand από τον ίδιο τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη τον Νοέµβριο, λίγες ώρες πριν από τη συνάντησή του µε τον Ζόραν Ζάεφ στο 4ο Thessaloniki Summit.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!