Ένας επιχειρηματίας από την Σαλαμίνα είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό του να αδειάζει μέσα σε λίγα λεπτά έπειτα από ένα τηλεφώνημα που έλαβε.
Όπως καταγγέλλει ο ίδιος στο enikos.gr, το μεσημέρι της Παρασκευής 16 Οκτωβρίου δέχτηκε στο βιβλιοπωλείο που διαθέτει ένα τηλεφώνημα δήθεν από τον διευθυντή του σχολείου της περιοχής.
Ο άνδρας που του μιλούσε στην άλλη άκρη της γραμμής γνώριζε το ονοματέπωνυμό του και του συστήθηκε με το πραγματικό όνομα του διευθυντή του σχολείου, ζητώντας του το κόστος για κάποια υλικά για το σχολείο προκειμένου να προλάβει ένα πρόγραμμα του σχολείου. Παρουσίασε την κατάσταση ως εξαιρετικά επείγουσα καθώς το πρόγραμμα υποτίθεται έληγε τη συγκεκριμένη ημέρα κι έπρεπε να προλάβει την προθεσμία αλλά τις τράπεζες.
Αφού ο ιδιοκτήτης του βιβλιοπωλείου του είπε το συνολικό κόστος που ήταν της τάξεως των 240 ευρώ, στη συνέχεια του πρότεινε να του στείλει τον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης προκειμένου να προχωρήσει η συναλλαγή. Τότε ο δήθεν διευθυντής του σχολείου του είπε πως η μεταφορά θα γίνει από το υπουργείο Παιδείας και πως το μόνο που χρειάζεται είναι ο 16ψηφιο κωδικός που αναγράφεται στο μπροστινό μέρος της χρεωστικής κάρτας.
Αν και διστακτικός, ο επιχειρηματίας του έδωσε τον κωδικό, όμως για να διασφαλίσει πως δεν κινδυνεύει μπαίνει την ίδια ώρα στο e-banking του και μεταφέρει το ποσό που είχε μέσα ο συγκεκριμένος τραπεζικός λογαριασμός του μαγαζιού σε άλλον προσωπικό του λογαριασμό, θεωρώντας πως έτσι θα έχει το κεφάλι του ήσυχο.
Έπειτα από λίγα λεπτά δέχεται ένα ακόμη τηλεφώνημα στο οποίο ο δήθεν διευθυντής τον ρωτάει αν έλαβε στο κινητό του ένα μήνυμα με έναν κωδικό που είναι για τη μεταφορά των χρημάτων από το υπουργείο. Ο ίδιος του απαντά πως έλαβε μία ειδοποίηση ότι έχει ένα μήνυμα στο Viber ωστόσο δεν μπορεί να το δει γιατί στο κινητό του δεν έχει Viber. Τότε ο “διευθυντής” τον ενημερώνει για το μήνυμα που με κάποιο τρόπο είχε λάβει στο δικό του κινητό και του ζητά τον κωδικό που αναγράφεται τον οποίο κι έδωσε. Μέσα σε λίγα λεπτά είδε τα χρήματα που είχε μέσα ο λογαριασμός του να κάνουν “φτερά” παρά το γεγονός ότι τα είχε μεταφέρει σε άλλον λογαριασμό. Αυτό ενδεχομένως να συνέβη γιατί στο e-banking του είχε συνδεδεμένους και τους δύο αυτούς τραπεζικούς λογαριασμούς.
Έκτοτε απευθύνθηκε τόσο στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος όσο και στην τράπεζά του. Όπως διαπιστώθηκε, τα χρήματα και συγκεκριμένα το ποσό των 3.700 ευρώ, έχει μεταφερθεί σε τραπεζικό λογαριασμό μιας γυναίκας με την αιτιολογία “δώρο γάμου”. Η τράπεζα ωστόσο δεν δίνει άλλα στοιχεία καθώς πρόκειται για προσωπικά δεδομένα.
Όπως καταγέλλει ο επιχειρηματίας, όλα έγιναν με τη μορφή του κατεπείγοντος και την υποτιθέμενη προθεσμία να πιέζει. Την ίδια ώρα δύο πελάτες στο μαγαζί που δεν ήταν γνώριμα πρόσωπα, τον απασχολούσαν συνεχώς κάνοντάς του διάφορες ερωτήσεις για τιμές προϊόντων. Ο ίδιος θεωρεί πως αυτοί οι πελάτες τους οποίους όμως δεν θυμάται, ήταν στο “κόλπο”. Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως ο άνδρας στο τηλέφωνο γνώριζε στοιχεία όπως το όνομα του διευθυντή του σχολείου, το δικό του καθώς και το γεγονός ότι το βιβλιοπωλείο δουλεύει με προγράμματα του υπουργείου αφού όπως εξηγεί, πριν από το lockdown είχε γίνει και πάλι μία αγορά για το σχολείο.
Τέλος, να σημειωθεί πως η κλήση που δέχτηκε δεν ήταν με απόκρυψη αλλά από αριθμό κινητού τηλεφώνου ο οποίος διαπιστώθηκε πως ανήκει στα λεγόμενα “πακιστανικά”.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!