Στην απόφαση να απαγορεύσει την πώληση διαρκών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ, θέμα που έχει προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις στην αγορά, καθώς αυτό -όπως λένε -συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό, κατέληξε το υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων έπειτα και απ’ τις διαμαρτυρίες των εμπόρων.
Όπως αποκάλυψε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης αναφορικά με την κατάσταση στην αγορά εν μέσω Covid 19, που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να δημοσιευτεί σχετικό «ΦΕΚ που θα απαγορεύει την πώληση διαρκών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ προκειμένου να μην προκαλείται αθέμιτος ανταγωνισμός». Ο υπουργός δεν ξεκαθάρισε ωστόσο αν η διάρκεια της απαγόρευσης θα αφορά την περίοδο της πανδημίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνει διαχωρισμός των προϊόντων με βάση τους ΚΑΔ που έχει ζητηθεί να υπάρξει αναστολή λειτουργίας καταστημάτων.
Έτσι τα σούπερ μάρκετ πλέον θα μπορούν να πωλούν τρόφιμα και είδη βασικής ανάγκης, όχι όμως αγαθά όπως βιβλία, παιχνίδια, ρούχα, μικροσυσκευές, χριστουγεννιάτικα είδη κοκ.
Πλήγμα για Σκλαβενίτη, Lidl
Όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, το γεγονός αναμένεται να πλήξει περισσότερο Σκλαβενίτη και Lidl, που διαθέτουν προϊόντα, όπως ενδύματα, υποδήματα, ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και άλλα, όταν τα εξειδικευμένα εμπορικά καταστήματα θα είναι υποχρεωτικά κλειστά με κρατική εντολή.
Η επιστολή της ΕΣΕΕ
Είχε προηγηθεί επιστολή διαμαρτυρίας της ΕΣΕΕ με την οποία ζητούσε την παρέμβαση του υπουργείου μιας και η διάθεση τέτοιων προϊόντων απ’ τα σούπερ μάρκετ ωθούσε σε συγκέντρωση της αγοράς και σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα σε δηλώσεις του προς το newmoney ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας είχε αφήσει ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο προσφυγής στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης, αναφέρουν οι ίδιες οι πληροφορίες, εξέτασε το ζήτημα κρίνοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει τελικά η σχετική απαγόρευση, η οποία και αναμένεται.
Το αίτημα Leroy Merlin, Κωτσόβολου και Public Media Markt που απορρίφθηκε
Υπενθυμίζεται ότι (και) για λόγους ανταγωνισμού επίσης απορρίφθηκε το οποίο είχαν υποβάλει μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, όπως η Leroy Merlin, η Κωτσόβολος και η Public Media Markt για τη δυνατότητα λειτουργίας «pick up» σημείων ώστε ο καταναλωτής, που έκανε τις αγορές του online να μπορούσε να πηγαίνει ο ίδιος σε προκαθορισμένο μέρος για την παραλαβή. Το επιχείρημα των αλυσίδων ήταν η αποφυγή επανάληψης του αλαλούμ που είχε προκληθεί με τις ταχυμεταφορές και τις παραδόσεις των προϊόντων στα σπίτια των καταναλωτών, ειδικά καθώς επίκειται και η περίοδος των προσφορών της Black Friday.