Μόνο εφόσον έχουν ελεγχθεί για Covid και τα αποτελέσματά τους είναι αρνητικά θα μπορούν να συμμετέχουν στη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και στις εξετάσεις μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, καταρτιζόμενοι αλλά και εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με διάταξη του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας. Εν όψει του ανοίγματος τουλάχιστον των λυκείων, όπως όλα δείχνουν, την ερχόμενη εβδομάδα, το
υπουργείο επιχειρεί με αυτό τον τρόπο να καταστήσει ασφαλή τη λειτουργία τους, αξιοποιώντας, πιθανότατα, τα τέσσερα δωρεάν τεστ μηνιαίως που έχει ανακοινωθεί
ότι θα διατίθενται σε όλους τους πολίτες.
Αναλυτικά, στο άρθρο 88 του νομοσχέδιου αναφέρεται πως «εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται κίνδυνος δημόσιας Υγείας από τη διάδοση του κορονοϊού και σε κάθε περίπτωση έως τις 31/07/2021, η έλλειψη του οποίου διαπιστώνεται με απόφαση του υπουργού Υγείας, δύναται να ορίζεται με Κοινή Απόφαση των υπουργών Παιδείας και Υγείας ως προϋπόθεση συμμετοχής μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών και καταρτιζόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπου αυτή διενεργείται διά ζώσης, η προηγούμενη υποβολή τους σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από κορονοϊό».
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση θα καθοριστούν η διαδικασία διενέργειας του ελέγχου, η συχνότητα υποβολής σε διαγνωστικό έλεγχο, ο τρόπος διάθεσης των διαγνωστικών δοκιμασιών, ο τρόπος βεβαίωσης της υποβολής σε έλεγχο και των αποτελεσμάτων τους κ.λπ. Υποχρεωτικά θα είναι τα τεστ Covid και για τους εκπαιδευτικούς, ωστόσο η διαδικασία θα καθοριστεί με άλλη διάταξη που θα αφορά σε όλες τις κατηγορίες εργαζομένων του Δημοσίου.
Μετατάξεις
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας συμπεριλήφθηκαν συνολικά δέκα διατάξεις του υπουργείου Παιδείας, με σημαντικότερη αυτή που αφορά στις μετατάξεις των εκπαιδευτικών και στην τακτική χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, «οι μετατάξεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων
δύναται να διενεργούνται και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι συναινούν ως προς αυτό».
Αναφορικά με την τακτική επιχορήγηση των πανεπιστημίων, στη διάταξη ορίζονται οι δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων των Ιδρυμάτων βάσει των οποίων θα λαμβάνουν το 20% της χρηματοδότησης. Το 80% αυτής κατανέμεται σε κάθε ΑΕΙ, σύμφωνα με τον συνολικό αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανάφοιτητή, τη διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών και το μέγεθος και τη γεωγραφικήδιασπορά
του Iδρύματος. Το υπόλοιπο 20% της τακτικής τους επιχορήγησης θα κατανέμεται βάσει ενδεικτικών δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων, όπως η ποιότητα και αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στη σχετική διάταξη τονίζεται πως «αν ένα ΑΕΙ δεν επιτύχει τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους έχει επιλέξει να αξιολογηθεί, τότε
η επιχορήγηση που δεν θα λάβει ως συνέπεια της αξιολόγησής του θα κατανεμηθείστην επιχορήγηση των λοιπών ΑΕΙ»
Προτιμήσεις για τα εμβόλια από εκπαιδευτικούς
Προτιμήσεις… ως προς την εταιρεία της οποίας τα εμβόλια θα λάβουν για να προστατευθούν από τον κορονοϊό φαίνεται ότι έχουν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας, ικανοποιώντας το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για τον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των διδασκόντων, ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασία με αδιάθετες δόσεις εμβολίων και κάλεσε τους ενδιαφερομένους να δηλώσουν την πρόθεση τους.
Ωστόσο, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) δεν φάνηκε να είναι ευχαριστημένη με τον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των μελών της, ζητώντας, με επιστολή της προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να ενημερωθεί σχετικά με το ποιας εταιρείας αδιάθετα εμβόλια θα χρησιμοποιηθούν. Επιπλέον, ζητά να δοθεί παράταση στην προθεσμία, να καθυστερήσει, δηλαδή, ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, για να υπάρξει πλήρης ενημέρωση σχετικά με το θέμα, χαρακτηρίζοντας «βεβιασμένη την ενέργεια του υπουργείου» και σχολιάζοντας πως αυτό «φανερώνει ότι δεν υπάρχει οργανωμένος
και μελετημένος σχεδιασμός για την ουσιαστική προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας».