«Φρένο» στη δράση ιδιοκτητών e-shops, οι οποίοι αισχροκερδούν, είτε πουλώντας προϊόντα – «μαϊμού», είτε παραπλανώντας με οποιοδήποτε άλλο τρόπο τους πελάτες, επιχειρεί να βάλει μία νέα υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης.
Πρόκειται για την υπηρεσία Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία μέσα στους τέσσερις μήνες από τη δημιουργία της, έβαλε «λουκέτο» σε επτά e-shops που δεν τήρησαν τις υποσχέσεις τους προς τους πελάτες, καταλογίζοντας πρόστιμα και προχωρώντας στην κατάσχεση 20.000 απομιμητικών προϊόντων.
Όπως είπε ο διευθυντής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου Σπύρος Περιστέρης στην ΕΡΤ3, η υπηρεσία κινείται με βάση τις καταγγελίες πελατών, ενώ επίσης στηρίζεται και στη δική της έρευνα. Η μεγαλύτερη δυσκολία της είναι να εντοπίσει τα αναξιόπιστα e-shops αφού τα «ύποπτα» ηλεκτρονικά καταστήματα δεν γνωστοποιούν στοιχεία εντοπισμού τους. Επιπλέον η επιλογή της αντικαταβολής για την πληρωμή του προϊόντος τούς βολεύει γιατί είναι πιο ασφαλής για τους ίδιους εξασφαλίζοντας τον μη εντοπισμό τους. Όσο για το στοιχείο που θα πρέπει να μας καταστήσει καχύποπτους ως πελάτες είναι η πολύ χαμηλή τιμή ενός προϊόντος.
Οι πελάτες που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα με τις ηλεκτρονικές του αγορές μπορούν να καλέσουν στον τετραψήφιο αριθμό 1520, προκειμένου να προχωρήσουν σε καταγγελία.
Ένα ακόμη εργαλείο στα χέρια του πελάτη θα είναι το σύστημα πιστοποίησης των αξιόπιστων e-shops που προτίθεται εφαρμόσει η νέα υπηρεσία σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη. Το μέτρο αυτό θα λειτουργεί προληπτικά υπέρ του καταναλωτή αφού τα λουκέτα στα ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν προϊόντα «μαϊμού» μπορεί να αποτρέπουν επίδοξους απατεώνες.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!