Ολοι μιλούν για τη Μήλο και οι αριθμοί το επαληθεύουν. Η πληρότητα στα καταλύματα του νησιού για αυτό το Σαββατοκύριακο 24-25 Ιουλίου προσεγγίζει το 93% και η Μήλος βιώνει τις επιδόσεις που είχε το καλοκαίρι του 2019.
Το καλοκαίρι της αβεβαιότητας, όπως είχε χαρακτηριστεί το εφετινό, έδειχνε πως θα υπάρχουν προορισμοί που θα λάμψουν και άλλοι που θα ζήσουν τις δραματικές οικονομικά στιγμές του περσινού καλοκαιριού. Οι Κυκλάδες φαίνεται, πάντως, πως κερδίζουν τη μάχη των κρατήσεων δεδομένου ότι, σε γενικότερο επίπεδο, η κίνηση εντείνεται ολοένα και περισσότερο προμηνύοντας για ένα καλοκαίρι διάρκειας τουλάχιστον 120 ημερών. Ηδη, και ξέχωρα από τη Μύκονο που διαφυλάσσει την ιδιαιτερότητά της, η Τήνος, η Κύθνος, αλλά ακόμα και η Αμοργός φαίνεται να προσελκύουν το ενδιαφέρον και απρόσμενα υψηλές αφίξεις.
Τα top-lists και η επιρροή των social media
Η συζήτηση για τη Μήλο είχε αρχίσει από το 2019 όταν εμφανίστηκε στις τοπ λίστες των μεγάλων διεθνών ταξιδιωτικών μέσων, ενώ το καλοκαίρι του 2020 συνέχισε να παίζει ψηλά στις αξιολογήσεις των περίφημων readers lists, των αναγνωστών και επισκεπτών γνωστών περιοδικών και ιστοσελίδων. Εφέτος, η άρση των περιορισμών δημιούργησε ένα ασυγκράτητο κύμα ενδιαφέροντος για τη Μήλο που πυροδοτήθηκε βεβαίως από τα social media.
Σήμερα, είναι γεγονός ότι το Instagram, σε ό,τι έχει να κάνει με το ταξίδι, είναι καθοριστικά επιδραστικό και η Μήλος αποτελεί το πιο Instagram-friendly σκηνικό των Κυκλάδων με spots όπως το Σαρακήνικο, τα «Σύρματα» κτλ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο πιο ισχυρά σήμερα fashion megabrands του πλανήτη χρησιμοποίησαν τη Μήλο για τις νέες τους καμπάνιες. Ο οίκος Dior επέλεξε την παραλία Πλάθιενα και το Σαρακήνικο, ενώ η Louis Vuitton αποθέωσε τα Μανδράκια και την παραλία Αγία Κυριακή.
Στις 26 Ιουνίου ο διάσημος τραγουδιστής Τζάστιν Μπίμπερ με τη θηριώδη επιδραστικότητά του, άρχισε να ανεβάζει φωτογραφίες του από σημεία της Μήλου που εξέφραζαν απλότητα, λιτότητα, αλλά κυρίως αυθεντικότητα: όροι που αποτελούν το κεντρικό ταξιδιωτικό λεξιλόγιο της εποχής μας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Είναι ένα εξωπραγματικά όμορφο νησί», εξηγεί η σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης Κατερίνα Κατόπη. «Η Μήλος είναι ψηλά στις θέσεις των τοπ προορισμών στον κόσμο και χρωστάει πολλά στο Instagram, το οποίο βοήθησε πολύ για όλη αυτή τη δημοσιότητα. Αλλωστε, μετά τη Σαντορίνη, οι φωτογραφίες από τη Μήλο είναι σαφώς οι πιο πολυπαιγμένες».
Είναι αλήθεια ότι ένα μεγάλο μέρος της τουριστικής βιομηχανίας δεν έχει ακόμα συνειδητοποιήσει ότι υπάρχουν ηλικιακά κοινά που βιώνουν το ταξίδι σε όλη τη φάση της διαδικασίας του ψηφιακά. Όπως κλείνουν ένα δωμάτιο μέσω του κινητού τους, με τον ίδιο τρόπο απολαμβάνουν έναν προορισμό: Ανεβάζοντας φωτογραφίες σε σκηνικά που κερδίζουν την αναγνώριση και τα θετικά σχόλια των δικών τους κύκλων και ψηφιακών κοινοτήτων.
«Η Ελλάδα είναι από τις ομορφότερες χώρες στον κόσμο με πάρα πολύ diverse landscapes, εμπειρίες, τοπικές κουλτούρες, ιστορίες, αρχαιότητα, αξιοθέατα, λαογραφία, θρησκεία, φαγητά, ανθρώπους, διασκέδαση. Κοινώς είναι η απόλυτη φυσική πηγή περιεχομένου. Κάθε γωνία της κρύβει μία φωτογραφία για το Instagram ή ένα video για το YouTube ή το Facebook» αναφέρει ο Τόλης Αϊβαλής, Managing Partner της Knowcrunch.com.
Πληρότητα και καταλύματα στις Κυκλάδες
Μήλος. Σε επίπεδο αριθμών, σχετικά με τη Μήλο και σύμφωνα με στοιχεία της Booking, για Σάββατο και Κυριακή τα διαθέσιμα τουριστικά καταλύματα μέσω της διεθνούς πλατφόρμας παρουσιάζουν πληρότητα της τάξης του 93%. Σε ό,τι αφορά τις τιμές για τη συγκεκριμένη περίοδο, από τα 34 καταλύματα που έγινε σχετική έρευνα αναζήτησης, μόνο ένα κατάλυμα διαθέτει τιμή 81 ευρώ ανά διανυκτέρευση για 2 ενήλικες, 5 καταλύματα διαθέτουν τιμή από 101 έως 141 ευρώ και τα υπόλοιπα από 150 έως 811 ευρώ.
Πάρος. Σύμφωνα με τα αντίστοιχα στοιχεία της Βooking για την Πάρο, καταγράφεται πληρότητα σε ποσοστό 89% στα διαθέσιμα καταλύματα του προορισμού. Σε σύνολο 107 καταλυμάτων, στα 20 εξ αυτών καταγράφονται τιμές από 60 έως 90 ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα 22 από 91 έως 120 ευρώ, στα 14 από 121 έως 159 ευρώ ενώ στο ακριβότερο κατάλυμα, όπως εμφανίζεται στη διεθνή πλατφόρμα, η τιμή φθάνει στα 3.871 ευρώ ανά διανυκτέρευση.
Νάξος. Στα καταλύματα, που συνεργάζεται η Βooking στη Νάξο, καταγράφεται πληρότητα σε ποσοστό 85%. Σε σύνολο 158 καταλυμάτων, στα 21 εξ΄ αυτών οι τιμές κυμαίνονται από 49 έως 70 ευρώ, στα 36 από 71 έως 100 ευρώ, στα 26 από 101 έως 130 ευρώ ενώ το ακριβότερο κατάλυμα διατίθεται έναντι 1.440 ευρώ ανά διανυκτέρευση.
Σαντορίνη. Στη Σαντορίνη τα καταλύματα εμφανίζονται να έχουν πληρότητα σε ποσοστό 79%. Σε σύνολο 393 καταλυμάτων, στα 18 εξ΄ αυτών οι τιμές διαμορφώνονται από 40 έως 70 ευρώ, στα 46 από 71 έως 100 ευρώ, στα 50 από 101 έως 130 ευρώ ενώ η τιμή στο ακριβότερο κατάλυμα φθάνει στα 3.500 ευρώ.
Μύκονος. Η πληρότητα στα συνεργαζόμενα με τη Βooking καταλύματα ανέρχεται σε ποσοστό 87%. Επί του συνόλου των 165 καταλυμάτων, στα 19 εξ αυτών οι τιμές κυμαίνονται από 109 έως 160 ευρώ, στα 14 από 161 έως 200 ευρώ, στα 17 από 201 έως 261 ευρώ ενώ το ακριβότερο κατάλυμα διατίθεται στα 4.050 ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το 2020 πραγματοποιήθηκαν 1.350 αφιξοαναχωρήσεις πτήσεων εσωτερικού στο αεροδρόμιο της Μήλου. Συνολικά με αεροπλάνο επισκέφθηκαν το νησί 17.475 τουρίστες.
Το 2019 είχαν πραγματοποιηθεί 2.248 αφιξοαναχωρήσεις πτήσεων ενώ οι αφίξεις τουριστών με αεροπλάνο έφθασαν σε 37.933. Επίσης σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2019 οι διακινηθέντες ακτοπλοϊκώς στη Μήλο είχαν φθάσει στον αριθμό ρεκόρ των 952.478 κατέχοντας μερίδιο 8% στις Κυκλάδες ενώ το νησί είχε υποδεχθεί 38 κρουαζιερόπλοια με 23.641 επιβάτες. Επίσης, οι επισκέπτες στα μουσεία της Μήλου είχαν φθάσει το 2019 σε 16.075 και στους αρχαιολογικούς χώρους σε 39.776.
Οι υποδομές φιλοξενίας
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, στη Mήλο λειτουργούν 76 ξενοδοχεία με δυναμικότητα 1.412 δωμάτια, 2.741 κλινών. Από το σύνολο των ξενοδοχείων τα 2 βρίσκονται στη κατηγορία των 5 αστέρων, τα 3 στην κατηγορία των 4 αστέρων τα 17 στη κατηγορία των 3 αστέρων, τα 44 στην κατηγορία των 2 αστέρων, ενώ 10 διαθέτουν 1 αστέρι. Από το σύνολο των δωματίων, τα 92 με 162 κλίνες βρίσκονται σε ξενοδοχεία 5 αστέρων, τα 68 με 137 κλίνες σε ξενοδοχεία 4 αστέρων, τα 276 με 527 κλίνες σε ξενοδοχεία 3 αστέρων, τα 834 με 1.646 κλίνες σε ξενοδοχεία 2 αστέρων και τα 142 με 269 κλίνες σε ξενοδοχεία με 1 αστέρι. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, η Μήλος διαθέτει το 5% του δυναμικού των δωματίων στα ξενοδοχεία των Κυκλάδων.
Αντίστοιχα σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για το δυναμικό των ενοικιαζόμενων δωματίων στο νησί λειτουργούν 862 μονάδες με δυναμικότητα 4.730 δωμάτια, 10.643 κλινών. Από το σύνολο των ενοικιαζόμενων μονάδων, οι 36 βρίσκονται στην κατηγορία των 4 κλειδιών, οι 214 στην κατηγορία των 3 κλειδιών, οι 478 στην κατηγορία των 2 κλειδιών, και οι 134 διαθέτουν 1 κλειδί. Από το σύνολο των δωματίων τα 205 με 489 κλίνες βρίσκονται σε μονάδες με 4 κλειδιά, τα 1.348 με 3.176 κλίνες σε μονάδες με 3 κλειδιά, τα 2.606 με 5.737 κλίνες σε μονάδες με 2 κλειδιά και τα 571 με 1.241 κλίνες σε μονάδες με 1 κλειδί. Το νησί διαθέτει το 12% του δυναμικού των δωματίων των Κυκλάδων. Επίσης, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία πριν την κρίση της πανδημίας η Μήλος είχε 239 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες και επαύλεις με 296 δωμάτια και 1.570 κλίνες. Επίσης, είχε 4 κάμπινγκ με 37 οικίσκους και 301 θέσεις.
Να σημειωθεί ότι ο Κρατικός Αερολιμένας Μήλου βρίσκεται σε απόσταση 5 χλμ. νοτιοανατολικά από το λιμάνι του νησιού, τον Αδάμαντα, δίπλα στις παλιές Αλυκές και λειτουργεί από το 1972. Διαθέτει ένα επιβατικό αεροσταθμό εμβαδού 1.615τ.μ. και 1 θέση στάθμευσης αεροσκαφών. Ο λιμένας της Μήλου βρίσκεται στην βορειοανατολική ακτή του κόλπου της Μήλου στην τοποθεσία Αδάμαντας. Το Λιμάνι εξυπηρετεί την επιβατική (τόσο με τον Πειραιά όσο και με τα γύρω νησιά) και εμπορευματική κίνηση του νησιού. Επίσης, το λιμάνι του Αδάμαντα έχει την δυνατότητα ελλιμενισμού Κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!