Ριζικές είναι οι αλλαγές που θα φέρει το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων, στο πλαίσιο του οποίου οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση, με αποτέλεσμα να μετριάζεται το κόστος των μετακινήσεων.
Εντός του πρώτου τετραμήνου του 2023 θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου, με το deadline της ολοκλήρωσής του να είναι στο τέλος το 2025. Το μοντέλο που θα επιλεγεί είναι αυτό της σύμπραξης του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ), και ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 300 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκ. ευρώ θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Τι είναι τα ηλεκτρονικά διόδια
Το σύστημα περιλαμβάνει την εγκατάσταση και λειτουργία του τεχνολογικού εξοπλισμού ο οποίος θα οδηγήσει στη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα ελεύθερης ροής (free flow) στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, γεγονός που – μεταξύ άλλων – θα μειώσει σημαντικά την ταλαιπωρία των οδηγών αλλά και τους χρόνους ταξιδιού.
Επιπροσθέτως, θα μετριαστεί η οικονομική επιβάρυνση, δεδομένου ότι οι χρήστες θα χρεώνονται ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση. Πώς, όμως, θα εξακριβώνεται η απόσταση που έχουν διανύσει, ώστε να γίνει η τιμολόγησή;
Για το τελευταίο θα φροντίζουν κάμερες που θα καταγράφουν την είσοδο και έξοδό των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης στον/από τον αυτοκινητόδρομο, μέσω των πινακίδων κυκλοφορίας. Εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα αναγνώρισης της πινακίδας κυκλοφορίας τότε θα επεμβαίνει η Τροχαία η οποία θα μεριμνά για την αναγνώριση του οχήματος.
Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.
Όσον αφορά τα επαγγελματικά οχήματα, αυτά θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων.
Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό Ένας πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου διαβάζεται από τις ηλεκτρονικές πύλες στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, με τον χρήστη να πληρώνει αποκλειστικά το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Στην περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!