Προτεραιότητα αποτελεί για την κυβέρνηση η αποκατάσταση της χρόνιας αδικίας, που υφίστανται οι επιτυχόντες – μη διοριστέοι του πανελλήνιου διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. 1998, εδώ και 17 χρόνια.
Ήδη, σε συνεργασία με τον Α.Σ.Ε.Π., το ζήτημα θα εξεταστεί με προσοχή, έτσι ώστε να καταρτιστεί και να δημοσιευθεί πανελλήνια λίστα επιτυχόντων για κάθε κατηγορία, κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά, για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και η διατήρησή της σε ισχύ ως και την τελική εξάντλησή της, όπως επιβάλλεται στα πλαίσια της ισονομίας, ισοπολιτείας, διαφάνειας και αξιοκρατίας, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση την υπ’ αριθμό 8/1997 απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. – Φ.Ε.Κ. αριθμός φύλλου 45, της 03/11/1997, είχε προκηρυχθεί Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.
Ο διαγωνισμός αυτός πραγματοποιήθηκε στις 21 και 22 Φεβρουαρίου 1998 και κόστισε στο Ελληνικό Δημόσιο 2,5 δισεκατομμύρια δραχμές και προετοιμασία από πλευράς Υπουργείου Εσωτερικών & Δημόσιας Διοίκησης αρκετών μηνών.
Σύμφωνα με τους αναρτηθέντες πίνακες αποτελεσμάτων, είχαν κριθεί επιτυχόντες, όσοι συγκέντρωσαν τις απαραίτητες μονάδες που είχε καθοριστεί από το Α.Σ.Ε.Π.
Από αυτούς διορίστηκαν τόσοι όσος και ο αριθμός των προκηρυσσομένων θέσεων.
Οι υπόλοιποι απέμειναν επιτυχόντες, πλην όμως μη διοριστέοι.
Στην τελευταία αυτή κατηγορία ανήκουν πρόσωπα (επιτυχόντες και μη διοριστέοι), οι οποίοι έχουν διαγωνιστεί και επιτύχει σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και κατά συνέπεια συμπεριλαμβάνονται στον τελικό πίνακα επιτυχόντων του προαναφερθέντος διαγωνισμού.
Στην κατηγορία Δ.Ε. το Α.Σ.Ε.Π. κατήρτησε εσωτερικό διπλό πίνακα επιτυχόντων ανάλογα με τον απολυτήριο τίτλο (Γενικού ή Τεχνικού Λυκείου) και προχώρησε στο διορισμό των επιτυχόντων με βάση συγκεκριμένη ποσόστωση αυτών (50% – 50%) κατά παρέκκλιση του άρθρου 17 παρ. 9 του Ν. 2190/1994. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το διορισμό ατόμων με ελάχιστη βαθμολογία (441 μόρια) και αντίστοιχα τον μη διορισμό ατόμων που κυριολεκτικά αρίστευσαν (748 μόρια).
Ο διαγωνισμός, αν και χαρακτηρίζεται ως Πανελλήνιος, στέρησε από τους υποψηφίους την δυνατότητα να δηλώσουν θέση σε όλες τις Νομαρχίες, Επαρχεία και για όλους τους Φορείς, και ως εκ τούτου περιορίστηκαν σημαντικά οι πιθανότητες διορισμού ατόμων που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες (Π.Ε. Τ.Ε. Δ.Ε.)
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το ίδιο ζήτημα είχε ρυθμιστεί στο παρελθόν με το άρθρο 2 παρ. 11 του Ν. 2349/1995, με το οποίο προβλέφθηκε η απορρόφηση 1.181 επιτυχόντων – μη διοριστέων του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. έτους 1995 κατά παρέκκλιση του άρθρου 17 παρ.11 του Ν. 2190/1994, σε κενές θέσεις Δημοσίων Υπηρεσιών και Νομικών Προσώπων του ευρύτερου Δημόσιου τομέα (Φ.Ε.Κ. αρ. φύλλου 2 της 19/01/1996).
Σχετική τροπολογία είχε κατατεθεί από βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., τον Οκτώβριο του 2014, σχέδιο νόμου του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης “Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα, τροποποίηση του ν. 3448/2006 (Α’ 57), προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2013/37/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, Περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας, Ρυθμίσεις Θεμάτων Εισαγωγικού Διαγωνισμού ΕΣΔΔΑ και άλλες διατάξεις”.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!