Όλο και περισσότεροι πολίτες στην Ελλάδα βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να παθαίνουν βλάβες στον κινητήρα, λόγω νοθευμένων καυσίμων. Τα συνεργεία γεμίζουν και το κόστος των βλαβών ανέρχεται σε εκατοντάδες ευρώ.
Μηχανικοί εξηγούν ότι την πρώτη φορά που θα μπει νοθευμένη βενζίνη στο αυτοκίνητο, μπορεί να παρουσιαστούν συμπτώματα που θα εξασθενήσουν όσο το αυτοκίνητο κινείται. Τη δεύτερη φορά ωστόσο, μπορεί και να χαλάσει τελείως.
Το σύνηθες κόστος για μια ζημιά που προκαλείται στο αυτοκίνητο από νοθευμένο καύσιμο, μπορεί να ξεπερνά και τα 500 ευρώ.
Τι πρέπει να κάνετε αν βάλατε νοθευμένη βενζίνη και τι παθαίνει ένα αυτοκίνητο
Η πρώτη ένδειξη πως στο ρεζερβουάρ μας υπάρχει νοθευμένο καύσιμο είναι το λαμπάκι του κινητήρα (Check Engine) που ανάβει στον πίνακα οργάνων.
Η πιο ανέξοδη και εύκολη επιλογή είναι να κάψετε την βενζίνη και να αδειάσει το ρεζερβουάρ και αμέσως μετά να το φουλάρει με βενζίνη 100αρα και ΟΧΙ φυσικά στο ίδιο πρατήριο που βάλατε τη νοθευμένη βενζίνη.
Μια καλύτερη λύση αλλά σίγουρα θα πονέσει στη… τσέπη είναι το άδειασμα του ρεζερβουάρ και το καθάρισμά του.
Στο χειρότερο σενάριο, το κακό καύσιμο έχει προκαλέσει ήδη πρόβλημα στην τρόμπα καυσίμου, ή ακόμη και στον ίδιο τον κινητήρα, λόγω κακής καύσης.
Τότε θα διαπιστώσουμε κάποια δυσλειτουργία του μοτέρ, όπως ρετάρισμα, κραδασμό και πτώση στην απόδοση. Δεν αποκλείεται μάλιστα το όχημά μας να ακινητοποιηθεί από βλάβη. Εκεί θα μιλήσετε και το συνεργείο σας.
Οι αιτίες
Δυο από τις πιο πιθανές αιτίες για να δημιουργηθούν προβλήματα στον κινητήρα από τα καύσιμα είναι:
-Η πρώτη αφορά καθαρά τη νοθεία τους με διαλύτες και έλαια, με αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών βλαβών στον κινητήρα ενός ΙΧ.
-Η δεύτερη μπορεί να προκύψει από αμέλεια του πρατηριούχου, με τη συσσώρευση βρωμιάς στον πάτο των δεξαμενών ή λόγω εισροής υδάτων στη δεξαμενή. Νοθεία με νερό στη βενζίνη δεν μπορεί να γίνει λόγω του διαφορετικού ειδικού βάρους.