Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στον 68ο Διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision από τη Μαρίνα Σάττι!
Η ανακοίνωση έγινε χθες 24/10 στην εκπομπή της ΕΡΤ1 “Studio 4” όπου εμφανίσθηκε η Μαρίνα Σάττι και μίλησε για την τιμητική αυτή ευκαιρία που της δίνεται μέσω απευθείας ανάθεσης για να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη Eurovision 2024 που θα διεξαχθεί στο Μάλμε της Σουηδίας από στις 7 (Α’ Ημιτελικός), στις 9 (Β’ Ημιτελικός) και τις 11 Μαΐου 2024 (Μεγάλος Τελικός).
Άλλωστε αυτή είναι μια μια συμβολική χρονιά για τη χώρα μας, καθώς φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη παρουσία της Ελλάδας στη Eurovision, το 1974. Η χωρα μας μετράει ήδη 43 παρουσίες στο διαγωνισμό (έχει απουσιάσει 6 φορές) και έχει μια και μοναδική νίκη, με την Έλενα Παπαρίζου και το “My Number One” το 2005.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΕΡΤ αμέσως μετά την ανακοίνωση, το τραγούδι που θα ερμηνεύσει η Μαρίνα Σάττι δεν έχει ακόμη επιλεγεί. Γι’ αυτό, τόσο η ΕΡΤ και η δισκογραφική της εταιρεία, Golden Records και Minos EMI, a Universal Music Company, όσο και η ερμηνεύτρια, επιθυμούν η επιλογή αυτή να είναι όσο πιο ανοιχτή γίνεται.
Στο πλαίσιο αυτό, από σήμερα κιόλας, 25 Οκτωβρίου 2023, στο email eurovision2024@ert.gr μπορούν όποιοι δημιουργοί το επιθυμούν να στείλουν, έως την 1η Δεκεμβρίου 2023, τις δικές τους προτάσεις ολοκληρωμένων τραγουδιών.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει των κανονισμών της EBU, τα τραγούδια πρέπει να είναι πρωτότυπα και ακυκλοφόρητα, με μέγιστο χρόνο τα 3 λεπτά.
Λίγα λόγια για τη Μαρίνα Σάττι
Πτυχιούχος κλασικού πιάνου, ανώτερων θεωρητικών στη μουσική, διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής, αλλά και υπότροφος του διεθνούς φήμης Berklee College of Music, όπου σπούδασε ενορχήστρωση, παραγωγή και jazz μουσική δίπλα στους Danilo Perez και Jamie Haddad ανάμεσα σε άλλους, η Μαρίνα Σάττι ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική. Έχοντας εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην European Jazz Orchestra (EBU) με έργα του Peter Herbolzheimer, έχοντας τραγουδήσει στο John F. Kennedy Center, στην Ουάσιγκτον, με το World Jazz Nonet και έχοντας συμμετάσχει στο a cappella φωνητικό σχήμα The Singing Tribe σε συνεργασία με τον Bobby McFerrin, είναι μια δημιουργός και performer που είναι δύσκολο να καταταχθεί καλλιτεχνικά.
Από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή, σε πανηγύρια στα υψίπεδα της Κρήτης, μπορεί να είναι ταυτόχρονα και pop και ethnic και mainstream, όπως μπορεί με την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή. Τα ευρωπαϊκά Μέσα την παρουσιάζουν ως πρέσβειρα της ελληνικής και βαλκανικής σκηνής, μιας ιδιαίτερης διαδρομής που παντρεύει την παραδοσιακή μουσική με την pop, τόσο κλασική όσο και σύγχρονη. Το 2017 κατέκτησε την κορυφή των charts με το single «Μάντισσα», ενώ λίγο αργότερα το κοινό υποδέχτηκε το «Πόνος Κρυφός», που έκανε πρεμιέρα στο γερμανικό COLORS (πρώτη φορά για Έλληνα καλλιτέχνη με ελληνικό στίχο), παίρνοντας ακόμα μία πρωτιά στην πλατφόρμα NOWNESS, που παρουσίασε πρώτο το εξαιρετικό της video clip για το παραδοσιακό κομμάτι «Γιατί πουλί μ’».
Το 2017 ίδρυσε επίσης τις CHÓRES [ˈkɔɾɛs], ένα αμιγώς γυναικείο χορωδιακό σύνολο, αποτελούμενο από περισσότερες από 150 γυναίκες 15-60 χρόνων, του οποίου διατηρεί την καλλιτεχνική διεύθυνση –ένα καλλιτεχνικό φυτώριο που αποσκοπεί στη διάσωση, επεξεργασία και προώθηση του πλούτου της ελληνικής παράδοσης, αλλά και στη δημιουργία πρωτότυπου μουσικού ρεπερτορίου και παραστασιακών δράσεων σε συνεργασία με σύγχρονους καλλιτέχνες, ενώ αναβιώνει με μοναδικό τρόπο τα παραδοσιακά τραγούδια του χθες με τον ήχο και την αισθητική τού σήμερα. Τον Μάιο του 2022, κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο προσωπικό της άλμπουμ YENNA, ενώ το 2023 πειραματίστηκε παραδίδοντας το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της FLABOURO αλλά και το TUCUTUM, ένα τραγούδι-σχόλιο πάνω στη βαλκανική trap, που αναδείχτηκε στο viral του καλοκαιριού.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ / gpstomusic
Συντάκτης: Γιάννης Δανιήλ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!