Θέσεις μάχης… για μερίδια στην πίτα των 18 δισ. ευρώ των εκπτώσεων και των προσφορών παίρνουν μεγάλοι και μικροί έμποροι εν όψει της υπουργικής απόφασης που απελευθερώνει την πώληση των προϊόντων με μειωμένες τιμές.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ξαναγράφει τον Κώδικα Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, ο οποίος αλλάζει μετά το Μνημόνιο του Αυγούστου. Πηγές αναφέρουν στο «Εθνος» ότι το νέο πλαίσιο θα έχει ετοιμαστεί το αργότερο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης έναντι των δανειστών, οι προσφορές επιτρέπεται να διενεργούνται ελεύθερα, όλο τον χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις ειδών ένδυσης, υπόδησης και άλλων εμπορευμάτων αλλά και εταιρείες παροχής υπηρεσιών θα μπορούν να πωλούν προς τους καταναλωτές με μειωμένες τιμές χωρίς να υποχρεώνονται σε προηγούμενη γνωστοποίηση προς τις υπηρεσίες του υπουργείου ή τους εμπορικούς συλλόγους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Αντώνης Παπαδεράκης ξεκινά από σήμερα διάλογο με τους φορείς της αγοράς, την Ελληνική Συνομοσπονδία Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου, τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας.
Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στις ακόλουθες παρεμβάσεις:
1. Θα διατηρηθούν ως έχουν οι τέσσερις εκπτωτικές περίοδοι. Υπενθυμίζεται ότι αυτές είναι:
• Η χειμερινή που ξεκινά από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.
• Η θερινή που διαρκεί από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου.
• Η ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική σεζόν που είναι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Διάλογο για αλλαγές στο πλαίσιο για τις εκπτώσεις και τις προσφορές ξεκίνησε το υπουργείο Οικονομικών με τους φορείς της αγοράς
Διάλογο για αλλαγές στο πλαίσιο για τις εκπτώσεις και τις προσφορές ξεκίνησε το υπουργείο Οικονομικών με τους φορείς της αγοράς
• Η ενδιάμεση ανοιξιάτικη εκπτωτική σεζόν που είναι το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου.
2. Οι προσφορές όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα θα διεξάγονται ελεύθερα. Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης με τους φορείς της αγοράς δρομολογούν τις ακόλουθες αλλαγές:
• Να επιτρέπεται η διενέργεια προσφορών για τους ίδιους κωδικούς προϊόντων μόνο μία φορά τον μήνα και για διάστημα 10 ημερών.
• Υπό εξέταση είναι το αν θα παραμείνει το «πλαφόν» σύμφωνα με το οποίο οι προσφορές δεν μπορούν να ξεπερνούν το 50% των προϊόντων ενός καταστήματος.
• Καθιέρωση πώλησης stock εμπορευμάτων με χαμηλές τιμές όλο τον χρόνο και στα καταστήματα που δεν έχουν τέτοια είδη, αλλά σε περιορισμένο αριθμό.
Εκτιμήσεις
Η αγορά των εκπτώσεων και των προσφορών εκτιμάται σε περίπου 18 δισ. ευρώ και ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας αναμένεται να ανακατέψει εν μέρει την «τράπουλα», με τους παίκτες της αγοράς να διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια. Ο προβληματισμός του υπουργείου αλλά και των φορέων της αγοράς είναι να μπουν κανόνες οι οποίες δεν θα επιτρέπουν τις παραπλανητικές τακτικές επιχειρήσεων, π.χ. δεν είναι δυνατόν ένα κατάστημα να πουλά όλο τον χρόνο με προσφορές και εκπτώσεις.
Την ίδια στιγμή κυβέρνηση και αγορά αναμένουν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την τύχη της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων. Υπενθυμίζεται ότι οι ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ και ΟΙΥΕ (εμποροϋπάλληλοι) είχαν προσφύγει και πετύχει την προσωρινή αναστολή της εφαρμογής προηγούμενης απόφασης, σύμφωνα με την οποία σε 10 περιοχές της χώρας τα καταστήματα θα ήταν ανοιχτά δοκιμαστικά για έναν χρόνο.
Από την άλλη μεριά ο ΣΕΛΠΕ (μεγάλες αλυσίδες), ο ΣΕΒ και ο ΣΕΤΕ (τουριστικές επιχειρήσεις) είχαν ταχθεί υπέρ της ελεύθερης κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων σε περιοχές όπου συντρέχουν λόγοι.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!