Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στο καθεστώς μετακινήσεων του προσωπικού στο Δημόσιο, από τα υπουργεία ως τους ΟΤΑ, με την κυβέρνηση να σχεδιάζει μια «ανοιχτής εσωτερική αγοράς εργασίας» με ενιαίους κανόνες.
Εντός του Μαρτίου, το σχέδιο νόμου για την κινητικότητα στο Δημόσιο, προτού λάβει νομοτεχνική μορφή, θα τεθεί σε προδιαβούλευση επί των βασικών αρχών από τις οποίες θα διέπεται. Επιχειρείται να διαμορφωθεί ένα ενιαίο σύστημα, ώστε να μην υπάρχει ο σημερινός κατακερματισμός στη διαδικασία μετακινήσεων.
Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι και η κάλυψη διαπιστωμένων κενών σε κρίσιμους τομείς και ο εξορθολογισμός της κατανομής του προσωπικού. Ετσι, θα προβλέπεται ένας κεντρικός σχεδιασμός για τις μετακινήσεις από φορέα σε φορέα σε συνάρτηση τόσο με την κατανομή των θέσεων όσο και με το προφίλ του υπαλλήλου σε σχέση με την κάλυψη μιας θέσης. Βέβαια, όπως έχει επαναλάβει πολλαπλά η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το όλο πλαίσιο μετακινήσεων θα έχει αποκλειστικά εθελοντικά χαρακτηριστικά.
Τι θα συμβεί όμως εάν δεν επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι με εκούσιες μετατάξεις; Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση προσανατολίζεται, στη βάση της αναλογίας 1:5, να προχωρήσει σε προσλήψεις για τις θέσεις που δεν θα καλυφθούν.
Βάσει πληροφοριών, ο σχεδιασμός για το ενιαίο σύστημα κινητικότητας περιλαμβάνει τα εξής:
– Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης στην οποία θα καταχωρίζονται (και θα ανανεώνονται αυτόματα με τη βοήθεια των πληροφορικών συστημάτων) οι κενές θέσεις σε όλον τον δημόσιο τομέα.
– Δημοσιοποίηση των κενών θέσεων ώστε ο κάθε υπάλληλος να γνωρίζει χωρίς διαμεσολάβηση σε ποιες θέσεις θα μπορούσε να ζητήσει να μετακινηθεί με βάση το προφίλ του, την εργασιακή του εμπειρία και τα προσόντα του.
– Διαδικασία επιλογής του υπαλλήλου που θα μετακινηθεί σε μια θέση με βάση συνδυασμό κριτηρίων – τυπικά προσόντα και εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!