Έμμεσους φόρους εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να κλείσει η τρύπα του 1,8 δισ. ευρώ. Η ελληνική πρόταση προς τους δανειστές περιλαμβάνει αύξηση 4,5% του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη, με την επιβάρυνση στην τιμή λιανικής στα 4 έως 5 λεπτά ανά λίτρο. Δεν προβλέπεται αύξηση στο ντίζελ ενώ αλλαγές έρχονται και στα τέλη ταξινόμησης
Δεδομένο πρέπει να θεωρείται το καπέλο στα καύσιμα έστω κι αν ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί πόσο θα είναι αυτό. Στόχος είναι επιπλέον έσοδα τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Το τελευταίο σενάριο θέλει αύξηση του ειδικού φόρου κάτω από τα 10 λεπτά, στο 4,5 με 6% και μόνο στη βενζίνη. Άρα ένα λίτρο αμόλυβδης θα ακριβύνει κοντά 6 λεπτά.
Η σκέψη για αύξηση και στο ντιζελ δειχνει να απομακρύνεται καθώς θα ανέβαζε κατακόρυφα το κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Γενναία πάντως αναμένεται η αύξηση στο υγραέριο, καύσιμο στο οποίο εχουν στραφεί περισσότεροι από 200.000 ιδιοκτητες ιχ. Η τιμή του λίτρου υπολογίζεται ότι θα ανέβει έως και 20 λεπτά.
Ήδη σχεδιάζονται οι διαφοροποιήσεις στα τέλη ταξινόμησης. Οι συντελεστές θα υπολογίζονται με βάση την εμπορική τιμή, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αυξήσεις έρχονται και στον φόρο για τα εισαγόμένα μεταχειρισμένα. Αλλαγές προς τα πάνω εξεταζονται και για το τέλος μεταβίβασης. Μετρο που θα φέρει άμεσα έσοδα καθώς κάθε χρόνο αλλάζουν χέρια πάνω από 500.000 οχήματα. Σήμερα κυμαίνεται από 30 ευρώ έως τα 400 κυβικά και φτάνει τα 205 από 2.501 κυβικά και άνω. Οι αυξήσεις εκτιμάται πως θα είναι κλιμακωτές – από μικρές μέχρι τα 1.300 κυβικά ενώ από εκεί και πάνω θα είναι έως και διπλάσιες!
dikaiologitika.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!