Αυξημένα κατά 9 ήταν τα δυστυχήματα που σημειώθηκαν το 2015, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 6 άτομα περισσότερα απ’ ό,τι την προηγούμενη χρονιά, καταδεικνύοντας ότι οι επιδόσεις της χώρας στο θέμα της οδικής ασφάλειας επιδεινώνονται. Η αύξηση του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων και των νεκρών καταγράφεται για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων τα στοιχεία ήθελαν συνεχή μείωση των τροχαίων και των θυμάτων τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η γεωγραφική κατανομή των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς διαπιστώνεται ότι σε ορισμένες περιοχές της χώρας δεν σημειώθηκε κανένα δυστύχημα, ενώ η πρωτεύουσα είχε να παρουσιάσει τη μεγαλύτερη αύξηση θυμάτων δυστυχημάτων στην άσφαλτο.
Οπως διαπιστώνει έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης, με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, το 2015 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση, κατά 33 συμβάντα, στον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων και θανάσιμων τραυματισμών (6 άτομα). Μοναδική κατηγορία στην οποία παρατηρήθηκε βελτίωση των δεικτών ήταν αυτή των ελαφρών ατυχημάτων, που μειώθηκαν κατά 101 και των ελαφρά τραυματιών, που ήταν 245 άτομα λιγότερα απ’ ό,τι το 2014.
Ασφαλείς φαίνεται ότι είναι οι μετακινήσεις στη Λευκάδα όπου για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν καταγράφηκε κανένα θύμα τροχαίου. Αντίστοιχη η εικόνα στη Ροδόπη, όπου δεν σημειώθηκε κανένα δυστύχημα, έναντι των 8 νεκρών που «μέτρησαν» οι δρόμοι της περιφέρειας το 2014. Από ένα θανατηφόρο καταγράφηκε επίσης στην Ευρυτανία, στην Καρδίτσα και στην Καστοριά. Επιδείνωση των στοιχείων εμφανίζουν η Χαλκιδική, η Φθιώτιδα, η Μεσσηνία, η Κεφαλλονιά, το Ηράκλειο και τα Δωδεκάνησα. Τη μεγαλύτερη αύξηση νεκρών εμφανίζει η Αθήνα με 25 θύματα περισσότερα απ’ ό,τι το 2014, η Μεσσηνία με 17, η Ζάκυνθος με 8, τα Δωδεκάνησα και το Λασίθι με 7. Τη μεγαλύτερη μείωση εμφανίζουν η Λάρισα (με 12 θύματα λιγότερα από το προηγούμενο έτος), η Καρδίτσα (-10), η Αιτωλοακαρνανία (-9), τα Ιωάννινα και η Ροδόπη (-8) και η Μαγνησία (-7).
kathimerini.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!