H κυβέρνηση εξαναγκάστηκε να αποκαταστήσει πλήρως τον κυρωτικό νόμο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, με τον οποίο θα λειτουργήσει η Cosco το λιμάνι του Πειραιά, με βάση όσα είχαν συμφωνηθεί. Προχώρησε έτσι σε ολοκληρωτική αναδίπλωση, πλην όμως όχι πριν απειληθεί να τιναχτεί στον αέρα μια από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις στη χώρα με ειδικό γεωπολιτικό και αναπτυξιακό βάρος. Και όλα αυτά, μόλις ένα 24ωρο πριν ξεκινήσει σήμερα Παρασκευή το ταξίδι του για την επίσημη επίσκεψη στο Πεκίνο ο κ. Αλ. Τσίπρας.
Χρειάστηκε να προηγηθεί η ξεκάθαρη και έγγραφη προειδοποίηση της Cosco να τηρηθούν απαρέγκλιτα όσα είχαν συμφωνηθεί. Ο κινεζικός όμιλος ξεκαθάρισε ανοιχτά πως οι διαφοροποιήσεις που διαπίστωσε «δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να γίνουν αποδεκτές». Και ενώ κυβέρνηση και υπουργείο Ναυτιλίας επιχείρησαν να υποβαθμίσουν τη σημασία του ζητήματος, τόσο η διπλωματική αποστολή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα όσο και εκπρόσωποι των θεσμών που έχουν καταστήσει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης μνημονιακή υποχρέωση είχαν κινητοποιηθεί πλήρως μετά τον αιφνιδιασμό που τους επιφύλαξε η κυβέρνηση.