Σε σταυρόλεξο για τους εφοριακούς έχει εξελιχθεί η κατάσταση με 20.000 υποθέσεις φορολογικού και τελωνειακού περιεχομένου που δεν έχουν ελεγχθεί, οι οποίες οδεύουν προς παραγραφή.
Στις αρχές του 2016 περίπου 4.000 υποθέσεις του ΣΔΟΕ μεταφέρθηκαν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ). Ωστόσο, περίπου 20.000 υποθέσεις παρέμειναν στα «αζήτητα» για διάστημα μεγαλύτερο των επτά μηνών και εάν και προσφάτως θεσμοθετήθηκε η μεταφορά τους στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων η τύχη τους είναι ακόμη άγνωστη.
Είναι ενδεικτικό πως ο νομοθέτης φρόντισε για την παράταση της παραγραφής των συγκεκριμένων υποθέσεων κατά τρία έτη. Ωστόσο, οι υπουργικές αποφάσεις για τη μεταφορά των υποθέσεων δεν έχουν ακόμη εκδοθεί με τη σχετική προθεσμία να εκπνέει μέσα στο Σεπτέμβριο.
Όπως αναφέρει το enikonomia, πολλές από αυτές τις υποθέσεις αφορούν σε πολύ παλαιές χρήσεις με ενεργό τον κίνδυνο παραγραφής, άλλες είναι περιορισμένου ενδιαφέροντος, ενώ χιλιάδες αφορούν σε ανοίγματα τραπεζικών λογαριασμών ή σε γενικές υποθέσεις.
Αν και με βάση τις ισχύουσες διατάξεις νόμου, οι υποθέσεις που μεταφέρονται αποκτούν προτεραιότητα προς έλεγχο από το έτος 2017 και επόμενα, ωστόσο το ελεγκτικό δυναμικό της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων είναι περιορισμένο και στη βάση αυτή εφοριακοί επισημαίνουν τον κίνδυνο παραγραφής τους.
Είναι χαρακτηριστικό πως κάθε ελεγκτής της ΓΓΔΕ είναι χρεωμένος με 300 υποθέσεις, όταν ο μέσος όρος διεκπεραίωσης υποθέσεων είναι 5 στο εξάμηνο.
Όπως διαφαίνεται ο προγραμματισμός για τη διευθέτηση αυτών των υποθέσεων θα είναι το πρώτο μεγάλο τεστ για τη διοίκηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!