«Φωτιά» είναι το κατηγορητήριο για τον χειριστή του φονικού ταχυπλόου που σκόρπισε το θάνατο στην Αίγινα καθώς σύμφωνα με αυτό ο 77χρονος έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα και πραγματοποιούσε επικίνδυνους ελιγμούς με αποτέλεσμα να προκαλέσει την ανείπωτη ναυτική τραγωδία.
Ο ηλικιωμένος μετά από διαφωνία ανακρίτριας και εισαγγελέως για την προφυλάκισή του ή μη, τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό μέχρι να αποφασίσει εντός πενθημέρου το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά για την περαιτέρω ποινική μεταχείρισή του.
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την οργή των οικογενειών των θυμάτων, που ζητούν να τιμωρηθεί παραδειγματικά και να οδηγηθεί άμεσα στη φυλακή, εφόσον το σε βάρος του κατηγορητήριο είναι καταπέλτης και του αποδίδει ουσιαστικά βαριές ευθύνες για την αιματηρή σύγκρουση.
«Οδηγώντας το προαναφερόμενο σκάφος αφενός με υπερβολική ταχύτητα για τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή και δη την πυκνότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας ενόψει του θέρους και της εορτής του Δεκαπενταύγουστου, αφετέρου επιχειρώντας επικίνδυνους ελιγμούς και αποδεχόμενος ότι διαταράσσεις τοιουτοτρόπως την ασφάλεια της υδάτινης συγκοινωνίας και τη συνέπεια αυτής της διατάραξης δυνατότητα προκλήσεως κινδύνου σε άνθρωπο, επέπεσες λόγω της υπερβολικής ταχύτητας που ανέπτυξες με το ανωτέρω σκάφος στο μέσο περίπου της δεξιάς πλευράς του πλοίου με όνομα “ΕΓ-Τ/Ρ ΑΝΤΩΝΙΑ” στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα.
Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης επήλθε η βύθιση του πλοίου, οι επιβαίνοντες σε αυτό έπεσαν στη θάλασσα και επήλθε ο θάνατος των τεσσάρων, ενώ προκλήθηκαν σωματικές βλάβες σε τουλάχιστον πέντε εκ των επιβαινόντων» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κατηγορητήριο.
Από την πλευρά του ο κατηγορούμενος για δύο κακουργήματα – ανθρωποκτονίες από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου από το οποίο προήλθε θάνατος – είχε υποστηρίξει στο απολογητικό του υπόμνημα ότι δεν έτρεχε και πως ευθύνεται ο αδικοχαμένος καπετάνιος της λάντζας επειδή δεν τήρησε τους κανόνες της προτεραιότητας.
Τα πέντε πρόσωπα – «μυστήριο»
Την ίδια ώρα, η δικαιοσύνη καλείται να ρίξει φως στο μυστήριο με τα πέντε πρόσωπα – κλειδιά που βοήθησαν διαδοχικά τους επιβαίνοντες στο ταχύπλοο να βγουν στη στεριά και τον χειριστή να φτάσει με αυτοκίνητο μέχρι τη λιμενική Αρχή αλλά δεν κλήθηκαν ποτέ να καταθέσουν.
Οι συγγενείς του άτυχου 44χρονου Σάκη Κατιφέ και της 5χρονης κόρης του που βρήκαν τραγικό θάνατο, καταγγέλλουν απόπειρα συγκάλυψης των γεγονότων και αφήνουν υπόνοιες πως ίσως δεν ήταν ο 77χρονος στο τιμόνι του ταχυπλόου αλλά κάποιος άλλος.
Στην αρχική του κατάθεση ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφέρει ονομαστικά τέσσερα πρόσωπα που τον βοήθησαν, ενώ κάνει λόγο και για ένα πέμπτο άτομο το οποίο δεν κατονομάζει.
«Αμέσως μετά το συμβάν τηλεφώνησα με το κινητό μου στον γνωστό μου Π.Γ. στην Αίγινα και του ζήτησα να σπεύσει προς βοήθειά μου. Το συγκεκριμένο άτομο έσπευσε κοντά μου, με φουσκωτό στο οποίο επέβαινε και ο Α.Μ., ο οποίος παρέλαβε τους τρεις άλλους ηλικιωμένους από το ταχύπλοο, για να τους μεταφέρει στο λιμάνι και ο Π.Γ. έμεινε μαζί μου στο τσακισμένο σκάφος που έμπαζε νερά. Παράλληλα, ο Π.Γ. επικοινώνησε με άλλον γνωστό τους, τον Λ.Ν., συνταξιούχο πλοίαρχο, ο οποίος επέβαινε σε φιλικό σκάφος που ήταν αγκυροβολημένο στο Αγκίστρι και ανέφερε ότι το “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” κινδύνευε να βυθιστεί», λέει ο 77χρονος και προσθέτει: «Τότε ο Λ. Έστειλε για βοήθεια το βοηθητικό σκάφος (σ.σ. Tender) του σκάφους στο οποίο επέβαινε (“ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ” υπό σημαία Παναμά).
Ο Α.Μ. επέστρεψε στο μεταξύ με το φουσκωτό και ρυμούλκησε το ταχύπλοο στο λιμάνι ενώ έφτασε και το tender του “ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ” με χειριστή κάποιο πρόσωπο που προσφέρθηκε να με μεταφέρει στο λιμάνι της Αίγινας προκειμένου να μεταβώ στο λιμενικό κατάστημα», περιγράφει ο Θ. Λυκουρέζος συνεχίζοντας: «Επειδή ο Μ. με διαβεβαίωσε ότι θα έκανε ό, τι περνούσε από το χέρι του για να σώσει το “ΝΤΟΥΕΝΤΕ”, δέχθηκα να επιβιβαστώ στο φουσκωτό που προσφερόταν για τη μεταφορά μου. Στη διαδρομή όμως προς Αίγινα αισθάνθηκα ισχυρούς πόνους στη μέση μου, που δεν μου επέτρεπαν να συνεχίσω με το φουσκωτό. Ο χειριστής του, τότε, μετά από δικό μου αίτημα, με αποβίβασε στη θέση Φάρος”.
Μετά, όπως λέει, τηλεφώνησε ξανά στον Λ.Ν., ο οποίος έστειλε τη σύζυγό του για να τον μεταφέρει με το αυτοκίνητό της στο Λιμεναρχείο.
Ο Κούγιας δικηγόρος των θυμάτων
Στο μεταξύ, ο Αλέξης Κούγιας είναι ο νέος δικηγόρος της οικογένειας Κατιφέ, που έχασε την 5χρονη Σεβαστή και τον πατέρα της στην Αίγινα, όπως και της οικογένειας του αδικοχαμένου 58χρονου καπετάνιου της λάντζας.
Ο γνωστός ποινικολόγος ανακοίνωσε πως αναλαμβάνει την υπεράσπιση της πολιτικής αγωγής στα ποινικά δικαστήρια και της αστικής αποζημίωσης στα πολιτικά δικαστήρια τόσο των χαροκαμένων οικογενειών όσο και ανθρώπων που τραυματίστηκαν αλλά επέζησαν από την τραγωδία ανοιχτά της Πέρδικας.
Δρίτσας: «Πολιτική σπέκουλα και τυμβωρυχία»
Στοχευμένη «πολιτική σπέκουλα» χαρακτήρισε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας τις καταγγελίες που δέχτηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης σχετικά με τους χειρισμούς στην πολύκροτη υπόθεση.
Ο κ. Δρίτσας απέρριψε τις σε βάρος του κατηγορίες για παρεμβάσεις του στη διερεύνηση του δυστυχήματος, εξισώνοντας την όλη κριτική με «τυμβωρυχία» σε βάρος των θυμάτων. Υποστήριξε, δε, ότι η μοναδική παρέμβαση που έκανε ήταν να ζητήσει από το Λιμενικό τη διερεύνηση κάθε πτυχής του συμβάντος.
Ακόμη, έθιξε με έμφαση το θέμα της αμέλειας στην οδήγηση των θαλασσίων σκαφών, λέγοντας πως ήδη εδώ και πέντε μήνες έχει ανοίξει στο υπουργείο ο φάκελος για την αξιολόγηση στη χορήγηση των αδειών και τους κανόνες πλεύσης, ενώ αναμένεται και το πόρισμα των επιτροπής ναυτικών δυστυχημάτων για την τραγωδία στην Αίγινα.
kontranews.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!