Από την προηγούμενη χρονιά -και για μήνες- μια ομάδα νέων ανθρώπων εργάστηκε εντατικά προκειμένου να φέρει εις πέρας τον στόχο που αρχικά είχε βάλει: Τη δημιουργία της διαδικτυακής πλατφόρμας «Edutailors» η οποία αναλαμβάνει να φέρνει σε επαφή εκπαιδευτικούς με μαθητές από ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Πράγματι, το εγχείρημα επετεύχθη και στο χρόνο που είχαν αρχικά ορίσει έβγαλαν στον «αέρα» την ιστοσελίδα -που θεωρείται ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα στο χώρο της online παιδείας- προσελκύοντας το ενδιαφέρον πολλών χρηστών.
Ο επικεφαλής της start up, κ. Δημήτρης Μαντουλίδης μίλησε στη HuffPost Greece για το όραμά του αλλά και την προσπάθεια της πλατφόρμας να καλύψει ένα κενό που αυτή την ώρα αποτελεί τροχοπέδη για την εξέλιξη μαθητών αλλά και σπουδαστών που δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα έτσι όπως θα ήθελαν για διάφορους λόγους. Μέσω των «Edutailors» τα άτομα που το επιθυμούν μπορούν να επιλέξουν μέσα από πληθώρα προτάσεων τον εκπαιδευτικό με τον οποίο θα κάνουν μαθήματα. Στη συνέχεια, μπορούν να τον αξιολογήσουν ελεύθερα αλλά και να επαναλάβουν το μάθημα σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί.
Η πλατφόρμα του «Εdutailors» μηδενίζει τις αποστάσεις, αφού όπως εξηγεί ο κ. Μαντουλίδης, που μεταξύ άλλων έχει εργαστεί στο τμήμα Παιδείας της Παγκόσμιας Τράπεζας, προσφέρει ακόμα και στους μαθητές που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαθήματα online ό,τι ώρα θέλουν και ακόμα κι αν είναι άρρωστοι, αφού πρώτα θα έχουν επιλέξει τον καθηγητή με βάση τα δικά τους κριτήρια. Την ίδια ώρα, οι νέοι εκπαιδευτικοί -που αδυνατούν να βρουν μαθητές και να εργαστούν- μπορούν να εγγραφούν στην πλατφόρμα -χωρίς κάποιο κόστος- να δημιουργήσουν ένα σχετικό προφίλ και να εργάζονται όσο και απ′ όπου επιθυμούν. To μοντέλο αυτό της εκπαίδευσης, σχολιάζει ο δημιουργός της, θα λειτουργήσει βοηθητικά για πολλούς εκπαιδευτικούς που τα χρόνια της κρίσης έχασαν τη δουλειά τους ή κάποιες από τις απολαβές τους. Ο κ. Μαντουλίδης μιλά στη συνέχεια για τους χιλιάδες δάσκαλους και καθηγητές που χωρίς να έχουν τη δυνατότητα διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, κατέφυγαν στη λύση των φροντιστηρίων, με τιμές που πολλές φορές κυμάνθηκαν πολύ χαμηλότερα από αυτές που πραγματικά άξιζαν.
Η διαδικασία της εγγραφής είναι πολύ εύκολη, κάτι το οποίο διαπιστώνει κανείς από τα πρώτα λεπτά περιήγησης στο edutailors.com. Η οθόνη του υπολογιστή θα λειτουργεί ως πίνακας, ενώ οι συμμετέχοντες στο μάθημα μπορούν απλά να γράψουν με τη χρήση ενός οποιουσδήποτε mouse. Στην πλατφόρμα μπορούν να απευθυνθούν μαθητές της πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως και Έλληνες που ζουν μακριά από τη χώρα και δυσκολεύονται να βρουν κάποιο καθηγητή για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Ο κ. Μαντουλίδης φέρνει το παράδειγμα της Νέας Υόρκης όπου το καλύτερο ελληνικό σχολείο βρίσκεται στην Αστόρια, τα παιδιά όμως που κατοικούν στο Μανχάταν δύσκολα θα μεταβούν εκεί για να βελτιώσουν τα ελληνικά τους. Ανάγκη για παρακολούθηση ελληνικών μαθημάτων υπάρχει και στο Λονδίνο. «Ήδη η ανταπόκριση που καταγράφεται είναι μεγάλη και αναμένουμε ακόμα περισσότεροι Έλληνες του εξωτερικού να απευθυνθούν στην πλατφόρμα μας», συμπληρώνει στη συνέχεια.
Στην ομάδα των Edutailors οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που καθορίζουν τις τιμές τους, ανάλογα με τα προσόντα και την εμπειρία τους. Αυτή τη στιγμή οι τιμές που καλούνται να πληρώσουν οι μαθητές που εγγράφονται στην πλατφόρμα κυμαίνονται από 10-20 ευρώ. Ο κ. Μαντουλίδης τονίζει πως η start up σκοπεύει να διεκδικήσει ακόμα πιο ενεργή θέση στην αγορά κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αφού αυτή που «τρέχει» οι εργασίες της βρίσκονται ακόμα σε δοκιμαστικό επίπεδο.
Όταν η οθόνη του υπολογιστή γίνεται πίνακας και το ποντίκι μολύβι
Μέσα στο επόμενο εξάμηνο οι μαθητές θα έχουν επιπλέον τη δυνατότητα για παρακολούθηση ομαδικών μαθημάτων στα οποία όμως ο καθένας θα αναλαμβάνει να καλύψει διαφορετική ύλη ανάλογα με την απόδοσή του. «Οι συμμετέχοντες στα μαθήματα θα αξιολογούνται με βάση έναν ειδικό αλγόριθμο που θα μετρά τις ”σωστές” τους απαντήσεις ώστε ο καθένας να προχωρά με βάση το πόσο καλά τα καταφέρνει. Έτσι ένας αρκετά δυνατός μαθητής δεν θα αναγκάζεται να μένει πίσω, όπως συμβαίνει πολλές φορές στις σχολικές τάξεις, ενώ ένας άλλος που αποδίδει λιγότερο καλά, θα έχει το χρόνο να μελετήσει καλύτερα και να βελτιωθεί», εξηγεί ο επικεφαλής της ομάδας των Edutailors.
Λίγο πριν κλείσουμε τη συζήτηση, ο κ. Μαντουλίδης σπεύδει να σημειώσει πως η πρωτοποριακή πλατφόρμα -εκτός των άλλων- με στόχο τη σωστή λειτουργία του συστήματος θα αναλαμβάνει και τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που εγγράφονται σε αυτήν ώστε οι ίδιοι να επιδεικνύουν προσαρμοστικότητα στη χρήση των πιο εξελιγμένων τεχνολογικά εργαλείων. «Είναι εξάλλου πολύ διαφορετικό να διδάσκεις στην σχολική τάξη από το να διδάσκεις σε μια πλατφόρμα. Και σίγουρα απαιτείται εξάσκηση γι′ αυτό», λέει χαρακτηριστικά.
Με αφορμή όμως το θέμα της online εκπαίδευσης, αναζητήσαμε και κάποια στοιχεία σχετικά με την απόδοση των Ελλήνων μαθητών που φοιτούν με βάση τις επιταγές του εκπαιδευτικού συστήματος με τον τρόπο που είναι σήμερα δομημένο. Συμπερασματικά αναφέρεται πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τίτλο «Education and Training 2018» στην Ελλάδα το ποσοστό των κονδυλίων επί του ΑΕΠ, που κατευθύνονται στην εκπαίδευση, ήταν 4,3% το 2017, παραμένοντας σταθερό από το 2014. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 4,7% (4,9% το 2014). Στη χώρα μας πλέον έχει περιοριστεί σημαντικά η μαθητική διαρροή από την υποχρεωτική εκπαίδευση. Η μαθητική διαρροή στην Ελλάδα το 2017 ήταν μόνο 6%, και μάλιστα μειώθηκε από το 9% που ήταν το 2014. Ως προς το φύλο, περισσότερα αγόρια εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση σε σχέση με τα κορίτσια (7,1% έναντι 4,9% αντιστοίχως). Το ελληνικό 6% είναι μικρότερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ο οποίος το 2017 διαμορφώθηκε στο 10,6%, μειωμένος από το 11,2% του 2014.
Οι Έλληνες 15χρονοι δεν κατέχουν τις βασικές δεξιότητες που θα έπρεπε να έχουν στη συγκεκριμένη ηλικία
Από την άλλη, και παρά τη χαμηλή μαθητική διαρροή, οι γνώσεις και οι δεξιότητες που παίρνουν τα Ελληνόπουλα στο σχολείο δεν είναι επαρκείς. Η μελέτη βασισμένη στα στοιχεία PISA του ΟΟΣΑ έδειξε ότι οι Έλληνες 15χρονοι δεν κατέχουν τις βασικές δεξιότητες που θα έπρεπε να έχουν στη συγκεκριμένη ηλικία στους καίριους τομείς της κατανόησης κειμένου, των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών.
Μάλιστα, το πρόβλημα έγινε ακόμα πιο έντονο αντί να περιοριστεί την τελευταία τριετία. Ενδεικτικά, στην κατανόηση κειμένου το ποσοστό των μαθητών με χαμηλή επίδοση το 2017 ήταν 27,3% (από 22,6% το 2014), ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος του 2017 ήταν 19,7% (17,8% το 2014). Στα μαθηματικά το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό το 2017 ήταν 35,8% (35,7% το 2014) και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος 22,2% (22,1% το 2014). Χειρότερη όλων είναι η επίδοση στις φυσικές επιστήμες, όπου και παρατηρείται σημαντική επιδείνωση μέσα σε μία τριετία. Το 32,7% των 15χρονων στην Ελλάδα το 2017 είχε πολύ σοβαρές ελλείψεις, με το ποσοστό να αυξάνεται κατά επτά μονάδες από το 25,5% του 2014. Οι αντίστοιχοι ευρωπαϊκοί μέσοι όροι ήταν 20,6% το 2017 και 16,6% το 2014. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην Ελλάδα το 50% των 15χρονων δήλωσε ότι έχει αφιερώσει ελάχιστο ή καθόλου χρόνο για πειράματα στο εργαστήριο.
Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι νέοι στη χώρα μας προχωρούν στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μετά το Λύκειο. Μέσα σε μία τριετία το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 30-34 ετών που έχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αυξήθηκε κατά 6,5 μονάδες, από το 37,2% το 2014 στο 43,7% το 2017 (το ποσοστό μεταξύ των ανδρών είναι 37% και των γυναικών 50,5%). Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αυξήθηκε κατά δύο μονάδες, από 37,9% το 2014 στο 39,9% το 2017.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!