Η ζωή αλλάζει με τη βοήθεια της τεχνολογίας και οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι ολοένα και πιο γρήγοροι. Ή πιο έντονοι. Οι άνθρωποι ξοδεύουν λιγότερο χρόνο για πράγματα που δεν αποτελούν προτεραιότητα, αλλά δίνουν μεγάλη έμφαση στα σημαντικά. Ένα από αυτά είναι και η τροφή του πνεύματος, δηλαδή κάθε μορφή τέχνης που ενδεχομένως αρέσει στον καθένα από εμάς. Τα μουσεία είναι ένα κομμάτι του πολιτισμού και της τέχνης, που αποτελεί σημαντικό μέρος της ζωής μας και οι άνθρωποι επιλέγουν να τα επισκεφθούν με μεγάλη ευχαρίστηση.
Όμως, οι εποχές που τα μουσεία ήταν λαογραφικά, αρχαιολογικά, μοντέρνα ή είχαν άλλου είδους παραδοσιακές ταμπέλες, έχουν περάσει προ πολλού. Πλέον, υπάρχουν μουσεία για γλυκά, για κέρινα ομοιώματα, για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους ή για συγκεκριμένες στιγμές της ιστορίας. Ο ανταγωνισμός έχει μεγαλώσει, αλλά ο ελεύθερος χρόνος των ανθρώπων παραμένει ίδιος και δεν είναι αρκετός για να καλύψει όλες τις ανάγκες. Είναι, λοιπόν, αναγκαίο να κάνει προσεκτική επιλογή και κάθε λεπτομέρεια μετράει για την τελική απόφασή του όσον αφορά το μουσείο που θα επιλέξει να επισκεφθεί.
Από την άλλη πλευρά, τα ίδια τα μουσεία έχουν αντιληφθεί τι ακριβώς διακυβεύεται και στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν το κοινό, έχουν επιστρατεύσει την τεχνολογία. Συσκευές που μπορεί κανείς να φορέσει, όπως ένα smartwatch σαν αυτά που χρησιμοποιούμε για να καταγράψουμε τις αθλητικές μας επιδόσεις, αποκλειστικές εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα όπως εκείνες που δημιουργούνται για ψηφιακές πλατφόρμες σαν τα online casino ή μάσκες εικονικής πραγματικότητας, όπως εκείνες που απαιτούνται από τα δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια, αποτελούν μερικά από τα νέα όπλα των μουσείων καθώς προσπαθούν να στρέψουν πάνω τους την προσοχή και, παράλληλα, να προσφέρουν μία καλύτερη εμπειρία χρήσης για τους επισκέπτες.
Στόχος είναι να καλυφθεί το κενό μεταξύ του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου. Όσο πιο ιδιαίτερο ή μοντέρνο είναι ένα μουσείο τόσο πιο εύκολα ενσωματώνει την τεχνολογία προς όφελός του. Ποιοι είναι, λοιπόν, οι κυριότεροι τρόποι με τους οποίους προσπαθούν να πείσουν τους επισκέπτες να περάσουν την κεντρική είσοδό τους;
Η live εμπειρία, που βασίζεται στις νέες τεχνολογίες, αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες δρόμου που δίνουν τα μουσεία, εξασφαλίζοντας την ολοένα και περισσότερο πετυχημένη και εξελιγμένη διαδραστικότητα για τους επισκέπτες. Πλέον, οποιοσδήποτε θελήσει μπορεί να αποκτήσει πολύ εύκολη πρόσβαση στα εισιτήριά του και στον χάρτη του μουσείου, να απολαύσει εικονικές περιηγήσεις, όπως το βίντεο 360 μοιρών που προσφέρει διαδικτυακά το Μουσείο Ακρόπολης, και να ανακαλύψει οπτικοακουστικές καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις που κόβουν την ανάσα.
Στο ίδιο πλαίσιο, η εξυπηρέτηση των επισκεπτών έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, αφού οι απαντήσεις στις ερωτήσεις μπορούν πλέον να δίνονται σε πραγματικό χρόνο. Με τις νεότερες γενιές να μην ασπάζονται εύκολα τη διαδικασία της κλήσης στον εκάστοτε χώρο για τυχόν απορίες τους, οι άμεσες απαντήσεις, μέσω εφαρμογών όπως το WhatsApp, έδωσαν ανάσα στα μουσεία. Κάπως έτσι, μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα όσοι ενδιαφέρονται να λαμβάνουν τις πληροφορίες που χρειάζονται χωρίς να αναζητούν κάποιον εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών για να τους βοηθήσει να λύσουν τυχόν απορίες που έχουν.
Επίσης, τα στοιχεία και τα στατιστικά, που είναι πλέον διαθέσιμα με την τεχνολογία, δίνουν τη δυνατότητα συλλογής πληροφοριών, που μέχρι πριν τα μουσεία δεν είχαν πρόσβαση. Οποιαδήποτε δυσλειτουργία στις διαδικασίες ή τυχόν προβλήματα στις κρατήσεις των εισιτήριων και τον αριθμό τους εκμηδενίζονται όταν υπάρχει η ευκαιρία να τα ανακαλύψουν αρκετά έγκαιρα και εύκολα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση στην παροχή των υπηρεσιών και την ευκαιρία να αποτυπώσει ο επισκέπτης διαδικτυακά την εμπειρία του, με τους δικούς του χρόνους.
Τέλος, η δυνατότητα του αποτελεσματικού προγραμματισμού εκ μέρους των επισκεπτών αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα. Οι ενδιαφερόμενοι είναι σε θέση να υπολογίσουν σχεδόν με ακρίβεια τον χρόνο τους, που ειδικά για τις οικογένειες έχει αναδειχθεί από τους βασικότερους λόγους στο να προσθέσουν κάτι στο πρόγραμμά τους. Έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς γονείς, με παιδιά μικρής ηλικίας, θέλουν να μπορούν να κανονίσουν το φαγητό τους από πριν. Με αυτόν τρόπο, αποφεύγονται οι άσκοπες ουρές, η ταλαιπωρία και οτιδήποτε σχετικό μπορεί να καταστρέψει την επίσκεψη σε ένα μουσείο, πηγαίνοντας την εμπειρία του καταναλωτή σε άλλο επίπεδο.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!