Είναι νέοι, έχουν χρήματα και θέλουν να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο -κατά προτίμηση, όχι με group, αλλά ως ανεξάρτητοι τουρίστες.
Αυτή είναι η νέα γενιά των Κινέζων τουριστών της αναδυόμενης μεσαίας τάξης που, σε αντίθεση με τους γονείς τους, οι οποίοι το πολύ να είχαν πάει μέχρι το Χονγκ Κονγκ, έχουν «στόχο» να ταξιδέψουν στις ωραιότερες και ακριβότερες ευρωπαϊκές πόλεις!
Έχει υπολογιστεί, σε διεθνές επίπεδο, ότι ο ένας στους δέκα τουρίστες το χρόνο, που ταξιδεύει, είναι Κινέζος, ενώ μόνο το 2013 ταξίδεψαν στο εξωτερικό 97,3 εκατ. Κινέζοι, εκ των οποίων οι μισοί έκαναν διακοπές.
Όμως, οι Κινέζοι δεν «κατακτούν» τον κόσμο μόνο ως τουρίστες, αλλά και ως οι καλύτεροι καταναλωτές, αφού ξοδεύουν περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο τουρίστα.
Συγκεκριμένα, οι Κινέζοι τουρίστες δαπάνησαν το 2013 συνολικά 129 δισ. δολάρια στις διακοπές τους εκτός Κίνας, εκτοπίζοντας στη δεύτερη θέση τους Αμερικανούς με 86 δισ. δολάρια έξοδα κατανάλωσης για τουρισμό, το περασμένο έτος.
Επίσης, οι Κινέζοι είναι η «χαρά» του κάθε τουριστικού θέρετρου που επισκέπτονται στο εξωτερικό, αφού έχει αποδειχθεί ότι το 80% εξ αυτών που βρίσκονται σε διακοπές έχουν κύρια απασχόλησή τους τα ψώνια, ενώ το 56% των επισκεπτών από τη Μέση Ανατολή τοποθετούν τις αγορές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους μέσα στα πρωταρχικά ενδιαφέροντά τους.
Σημειώνεται ότι οι Ρώσοι τουρίστες, που θεωρείται ότι ξοδεύουν πολλά χρήματα στις διακοπές τους, στην πραγματικότητα ψωνίζουν μόνο σε ποσοστό 48%.
Υπάρχει όμως ένα εμπόδιο στην έξοδο ακόμα περισσότερων Κινέζων από τη χώρα τους για διακοπές.
Αυτό είναι οι διαδικασίες θεώρησης βίζας, που είναι εξαιρετικά χρονοβόρες και έχουν αποτελέσει την αιτία, ώστε το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών από την Κίνα το 2010 να αναβάλει το ταξίδι του στο εξωτερικό, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ένωσης ταξιδιωτικών πρακτόρων.
Κράτη, όπως οι ΗΠΑ που έκαναν τις θεωρήσεις βίζας λιγότερο χρονοβόρες και απλοποίησαν τη διαδικασία επιτρέποντας στους ενδιαφερόμενους να λαμβάνουν τις βίζες τους από 99 υποκαταστήματα τραπεζών, αντί για την αμερικανική πρεσβεία, είδαν τους Κινέζους τουρίστες να αυξάνονται ραγδαία στη χώρα.
Αντίθετα, η Βρετανία που έχει χρονοβόρες διαδικασίες για την έκδοση βίζας , επειδή βρίσκεται εκτός της ευρωπαϊκής ζώνης Σένγκεν, δέχεται μόνο το ένα ένατο των Κινέζων τουριστών σε σύγκριση με τη γειτονική Γαλλία.
Πάντως, μεγάλα καταστήματα στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως είναι τα Printemps στο Παρίσι και τα Harrrods στο Λονδίνο, έχουν κατανοήσει καλά τι πρέπει να κάνουν, για να προσελκύσουν τους «χρυσούς» πελάτες τους.
Με προσωπικό που μιλά την κινεζική γλώσσα, επιγραφές που διευκολύνουν τους Κινέζους ακόμα και στη μανδαρινική διάλεκτο και ειδικές εισόδους για να τους διευκολύνουν, όταν αυτοί ταξιδεύουν σε ομάδες, είναι μερικά μόνο από αυτά που γίνονται στην Ευρώπη, προκειμένου να προσελκύσει η Γηραιά Ήπειρος, τους εύπορους ταξιδιώτες από την Ανατολή.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!