Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ακριβείς ο όμιλος της Daimler, στον οποίο ανήκει και η Mercedes, είναι πλέον κατά 9,69% κινεζικός. Ή καλύτερα κινεζικών συμφερόντων, μιας και αυτό είναι το ποσοστό που απέκτησε τελικά η Geely, που όπως είχαμε γράψει εδώ και μερικούς μήνες προσπαθούσε να μπει στη μετοχική σύνθεση του γερμανικού ομίλου.
Τελικά όχι μόνο μπήκε μέσω μιας εταιρείας επενδύσεων καταβάλλοντας το πόσο των 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ -η συνολική χρηματιστηριακή αξία της Daimler ανέρχεται σε 75 δις ευρώ- αλλά έγινε και ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχός της. Αυτό σημαίνει πως θα έχει και θέση στο Διοικητικό Συμβούλιου του ομίλου, ακριβώς όπως έχει και ο δεύτερος πλέον μεγαλομέτοχος, το κρατικό fund του Κουβέιτ, που έχει στην κατοχή του του 6,8% των μετοχών.
H Daimler πάντως από την πλευράς της καλωσόρισε τη Geely και τον ιδιοκτήτη της, το δισεκατομμυριούχο Li Shufu, χαρακτηρίζοντάς τους ως μακροπρόθεσμους επενδυτές. Ο Li Shufu, πίσω του πάντως βρίσκεται και η κυβέρνηση της χώρας, είχε αποκτήσει πρόσφατα, έναντι 3.3 δις ευρώ, το 8,2% της ΑΒ Volvo, που είναι η εταιρεία που κατασκευάζει τα φορτηγά με τα σήματα της σουηδικής μάρκας. Η Volvo Cars που κατασκευάζει τα επιβατικά μοντέλα ανήκει εξ ολοκλήρου στην Geely, ακριβώς όπως της ανήκουν και η μαλαισιανή Proton, η βρετανική Lotus και η εταιρεία που κατασκευάζει τα ταξί του Λονδίνου.
Φυσικά με όλες τις μάρκες που έχει στην ιδιοκτησία της και με τις συμμετοχές της σε γνωστές εταιρείες η Geely έχει εξελιχθεί σε σημαντικό μέγεθος στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, ενώ είναι βέβαιο πως δεν θα σταματήσει εδώ με τις αγορές της.