Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες ότι, κατόπιν διαπραγματεύσεων με την Airbnb, η πλατφόρμα έχει βελτιώσει και αποσαφηνίσει πλήρως τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις προσφορές καταλυμάτων στους καταναλωτές, οι οποίες είναι πλέον σύμφωνες με τα πρότυπα που ορίζονται στο δίκαιο της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Αυτό αποτελεί συνέχεια του αιτήματος που διατύπωσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ τον Ιούλιο του 2018.
Η κ. Βιέρα Γιούροβα, επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, δήλωσε τα εξής: «Φέτος το καλοκαίρι οι Ευρωπαίοι θα βρουν στις διακοπές τους ακριβώς αυτό που είδαν όταν έκαναν κράτηση. Η σύγκριση και η κράτηση ξενοδοχείου ή καταλύματος μέσω του διαδικτύου κατέστησε τη διαδικασία γρήγορη και εύκολη για τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές μπορούν πλέον να είναι σίγουροι ότι η τιμή που βλέπουν στην πρώτη σελίδα θα είναι η τιμή που θα πληρώσουν στο τέλος. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένη γιατί η Airbnb ήταν έτοιμη να συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας της πλατφόρμας της. Περιμένω να κάνουν το ίδιο και άλλες πλατφόρμες.»
Η Airbnb ανταποκρίθηκε σε όλα τα αιτήματα που υποβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, με επικεφαλής την Νορβηγική Αρχή Καταναλωτών, για να ευθυγραμμίσει πλήρως τις πρακτικές και τους όρους της με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
Οι κύριες βελτιώσεις και αλλαγές έχουν ως εξής:
-Στις αναζήτηση καταλύματος με επιλεγμένες ημερομηνίες οι χρήστες βλέπουν τη συνολική τιμή στη σελίδα αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των εφαρμοστέων υποχρεωτικών επιβαρύνσεων και τελών (όπως χρεώσεις για υπηρεσίες και καθορισμό και τοπικοί φόροι). Δεν υπάρχουν πλέον υποχρεωτικά τέλη έκπληξη που να εμφανίζονται στις επόμενες σελίδες·
-Η Airbnb κάνει διάκριση μεταξύ προσφοράς καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από ιδιώτη και καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από επαγγελματία·
-Η Airbnb παρέχει στον δικτυακό της τόπο εύκολα προσβάσιμο σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών καθώς και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επίλυση διαφορών.
-Η Airbnb αναθεώρησε τους όρους παροχής των υπηρεσιών της στους οποίους:
καθιστά σαφές ότι οι χρήστες μπορούν να προσφύγουν κατά της Airbnb ενώπιον των δικαστηρίων της χώρας κατοικίας·
-σέβεται τα βασικά νομικά δικαιώματα των χρηστών να προσφεύγουν κατά του παρόχου καταλύματος, σε περίπτωση σωματικής βλάβης ή άλλων ζημιών·
-δεσμεύεται να μη μεταβάλλει μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνει σαφώς τους χρήστες εκ των προτέρων τους και χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να ακυρώσουν τη σύμβαση.
Ιστορικό
Το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών διενήργησε κοινή αξιολόγηση των πρακτικών και όρων παροχής υπηρεσιών της Airbnb με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπό την καθοδήγηση της Νορβηγικής Αρχής Καταναλωτών (Forbrukertilsynet). Η δράση δρομολογήθηκε τον Ιούλιο του 2018.
O κανονισμός της ΕΕ για τη συνεργασία όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών συνδέει τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής της νομοθεσίας. Σ’ αυτή τη βάση, η εθνική αρχή μίας χώρας της ΕΕ μπορεί να ζητήσει τη συνδρομή άλλων αρχών σε άλλη χώρα της ΕΕ, προκειμένου να σταματήσει μια διασυνοριακή παραβίαση του δικαίου της ΕΕ για τους καταναλωτές.
Η συνεργασία μπορεί να ενεργοποιηθεί για την επιβολή διαφόρων μέτρων της ενωσιακής νομοθεσίας για τους καταναλωτές, όπως π.χ. η οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, η οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών ή η οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!