Ανυπολόγιστες διαστάσεις λαμβάνει η κρίση στη Volkswagen με τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας να δέχεται από παντού επιθέσεις.
Οι οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου για την παραποίηση των ελέγχων ρύπων έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητές αφού η μετοχή του ομίλου έχει σημειώσει ήδη βουτιά άνω του 20% και η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να προβλέψει το ποσό των 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, επιβαρύνοντας τον ισολογισμό του 2015.
Η VW ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.
«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porsche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.
Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στις ΗΠΑ Μάικλ Χορν παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μπρούκλιν σήμερα ότι η εταιρεία «τα έκανε θάλασσα» και ότι αποδείχθηκε ανέντιμη απέναντι τις ρυθμιστικές αρχές και τους πελάτες της.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει των πωλήσεών της απειλείται με πρόστιμο 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές, την άσκηση δίωξης κατά στελεχών της και υποβολή μηνύσεων από πελάτες και μετόχους.
CNBC: Πώς το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να επηρεάσει ολόκληρη τη Γερμανία
Η αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πλήγμα αναμένεται να το δεχτεί η ίδια η Γερμανία, αφού οι ζημιές δεν θα επηρεάσουν μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά αναμένεται να επεκταθούν σε ολόκληρη τη χώρα.
Η Γερμανία είναι μια χώρα που φημίζεται για την αξιοπιστία της και την αποδοτικότητά της. Το σκάνδαλο όμως διακυβεύει τα δύο αυτά κύρια χαρακτηριστικά της.
Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, το χαρακτήρισε ένα σκάνδαλο για ολόκληρη την Γερμανία που αναμένεται να πλήξει μόνιμα την εικόνα της Γερμανίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Η όλη δομή της εταιρείας VW φαίνεται λίγο παράξενη» ανέφερε ο καθηγητής Ferdinand Dudenhöffer του Κέντρου Ερευνών για την αυτοκινητοβιομηχανία του Πανεπιστημίου Duisburg-Essen.
Σημαντικό θα είναι το πλήγμα για το κράτος της Κάτω Σαξονίας το οποίο εξακολουθεί να έχει το 20% της Volkswagen, μια συμμετοχή που έχει χάσει σχεδόν το ένα πέμπτο της αξίας της από το πρωί της Δευτέρας.
Μάλιστα, η κλιμάκωση του σκανδάλου ήταν αρκετά μεγάλη για να επηρεάσει ολόκληρο το χρηματιστήριο την περασμένη Δευτέρα, την ώρα που οι άλλες ευρωπαϊκές αγορές ανέκαμψαν μετά από μια εβδομάδα αβεβαιότητας για την απόφαση της Fed.
Επίσης, υπάρχει ο φόβος ντόμινου μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, αφού στο στόχαστρο μπαίνουν και άλλες κατασκευαστικές αυτοκινητοβιομηχανίες diesel όπως η BMW, η Peugeot Citroën,η Nissan, η Daimler, η Renault.
EE: «Πρόωρα» τα μέτρα άμεσης επιτήρησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε σήμερα ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των τιμών εκπομπής ρύπων από την γερμανική Volkswagen στις ΗΠΑ.
«Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία», ανέφερε με γραπτή απάντηση στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς εάν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και εάν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η εκπρόσωπος Λουσιά Κοντέ, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν αντιμετωπίζει το θέμα «πολύ σοβαρά».
«Πρέπει να φθάσουμε στο βάθος του θέματος» υποσχέθηκαν οι Βρυξέλλες.
«Για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας, χρειαζόμαστε να είμαστε σίγουροι ότι η βιομηχανία σέβεται αυστηρά τα καθορισμένα όρια για την εκπομπή ρύπων» υπογράμμισε η εκπρόσωπος.
Οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών είναι υπεύθυνες για την έγκριση του οχήματος και το σεβασμό των ορίων, διευκρίνισε η Κοντέ, προσθέτοντας ότι η ΕΕ «είναι έτοιμη να συγκαλέσει μια συνεδρίαση με τις εθνικές αρχές» πάνω στο θέμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία.
protothema.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!