Εχθές ήταν η μεγάλη φετινή ημέρα της Tesla καθώς σε μία διοργάνωση ειδικά γι’ αυτόν τον λόγο, η αμερικανική εταιρία παρουσίασε το πολυαναμενόμενο “robotaxi” της. Για την ακρίβεια, δύο διαφορετικές εκδοχές του πλήρως αυτόνομου μέσου μεταφοράς, ομαδικού ή ατομικού που δεν ανήκει πλέον στην σφαίρα της φαντασίας αλλά είναι κάτι που εντάσσεται στο μεσοπρόθεσμο πλάνο της εταιρίας η οποία σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή πριν το 2027. Αυτό που κάνει το robotaxi που παρουσιάστηκε εχθές να διαφέρει από τα άλλα που έχουν παρουσιαστεί στο παρελθόν είναι ότι θα είναι διαθέσιμο στο ευρύ κοινό ενώ η τιμή του αναμένεται να είναι χαμηλότερη των $30.000!
Εχθές λοιπόν, η Tesla παρουσίασε δύο πλήρως αυτόνομα μεταφορικά μέσα: το Cybercab και το Robovan. Το δεύτερο θυμίζει μικρό βαγόνι, αποπνέει μία σχεδόν δυστοπική αύρα με το μονολιθικό design του και παρότι η Tesla δεν αποκάλυψε πολλές λεπτομέρειες σχετικά, οι περισσότερες αναφορές που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο λένε ότι προσφέρει χώρους για περίπου 10 άτομα. Σε αυτό το σημείο δεν γνωρίζουμε ούτε αν θα λανσαριστεί στην αγορά για το ευρύ κοινό ή αν θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά για εταιρικούς στόλους και ειδικότερα, για εταιρίες παροχής υπηρεσιών όπως η Lyft, η Uber κλπ.
Η Tesla εστίασε την προσοχή μας στο εξαιρετικά ενδιαφέρον Cybercab που με την πρώτη ματιά θυμίζει πάρα πολύ έντονα καρικατούρα αυτοκινήτου. Ανεξαρτήτως του προσωπικού σχόλιου, ο σχεδιασμός του Cybercab είναι άκρως μινιμαλιστικός με πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, μεγάλες “καθαρές” επιφάνειες όπως έχουμε συνηθίσει από την εταιρία, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και μία μεγάλη καμπύλη που διαμορφώνει την τοξωτή οροφή χαρίζοντας στο αυτόνομο ταξί το χαρακτηριστικό σχήμα του. Εννοείται ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική, όπως φαίνεται και από τα “καπάκια” των τροχών ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί και η υιοθέτηση ενός είδους “gullwing” πορτών που δεν έχουμε ξαναδεί σε Tesla αλλά σίγουρα βοηθούν πολύ στην είσοδο και την έξοδο από το όχημα.
Πιο σημαντικό ενδεχομένως από όλα αυτά, αλλά και από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που λάμπουν δια της απουσίας τους, είναι το γεγονός ότι ούτε το Cybercab, ούτε το Robovan διαθέτουν τιμόνι ή πεντάλ. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν αυτή είναι μία καθαρά μαρκετινίστικη κίνηση και αν τα τελικά μοντέλα παραγωγής θα διαθέτουν τα χειριστήρια έστω και ως δικλείδα ασφαλείας αλλά σε αυτό το σημείο η Tesla δηλώνει ότι την οδήγηση των οχημάτων έχει αναλάβει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που λαμβάνει δεδομένα από πληθώρα αισθητήρων και ραντάρ.
Το μόνο σίγουρο είναι ως έχουν τα πράγματα, αν δεν αλλάξει δραματικά κάτι σε επίπεδο νομοθεσίας, τα δύο μοντέλα δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά καθώς το πλαίσιο δεν προβλέπει/επιτρέπει την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς χειριστήρια. Προφανώς λοιπόν, η Tesla ποντάρει πολλά στην εκ βάθρων αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου – κάτι που θα της επιτρέψει να λανσάρει στην αγορά και το σύστημα πλήρως αυτόνομης οδήγησης για τα Model 3 και Model Y μέχρι το 2027. Ενδιαφέροντα πράγματα από την αμερικανική εταιρία που αφενός χαρακτηρίζεται από την καινοτομία της και το ότι είναι στο προσκήνιο των εξελίξεων και αφετέρου από την αναξιοπιστία της όσον αφορά στην υλοποίηση των υποσχέσεων της.
ΠΗΓΗ: enkinisi.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!