Ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός για τις σχέσεις ενός κιβωτίου ταχυτήτων. Έξι, επτά, το εννιάρι που έχει τοποθετήσει η FCA σε πλήθος μοντέλων της τελευταία ή τo δεκάρι αυτόματο της Camaro ZL1;
Μετά τη Ford, μια ακόμα εταιρεία δηλώνει πως ο ιδανικός αριθμός είναι το 11 και μάλιστα το πατένταρε. Ο λόγος για την Honda που ήδη κατοχύρωσε ένα κιβώτιο 11 σχέσεων και μάλιστα με τριπλό συμπλέκτη!
Και αν ψάχνετε για τη διαφορά ανάμεσα στο κιβώτιο 11 σχέσεων που είχε ανακοινώσει πως θα εξελίξει η Ford πριν από μερικούς μήνες και σε αυτό που πατένταρε η Honda, αυτή δεν είναι άλλη από τον τριπλό συμπλέκτη, για τον οποίο η ιαπωνική εταιρεία κάνει ειδική μνεία.
Σύμφωνα με την Honda, ο ρόλος του τρίτου συμπλέκτη θα είναι πολύ σημαντικός καθώς θα ελαχιστοποιεί την πτώση της ροπής που υπάρχει σε ένα συμβατικό πλέον αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Παράλληλα θα επιτυγχάνει ακόμη πιο γρήγορες αλλαγές από αυτές που πετυχαίνει ένας διπλός συμπλέκτης, ενώ άμεσα θα είναι τα αποτελέσματα και στην ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, με την Honda να μην μας ενημερώνει προς τον παρόν σε ποια μοντέλα της θα χρησιμοποιήσει το νέο κιβώτιο και πότε.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η κατοχύρωση της πατέντας έγινε κατόπιν επίσημης αιτήσεως της Honda Motor Co Ltd και φέρει ημερομηνία Μαΐου και την υπογραφή του Izumi Masao ως «αρμόδιου εφευρέτη».