Τα βασικά σημεία της ιστορίας, των προβλημάτων, της λύσης και της συμφωνίας ολοκλήρωσης για τους 6 μεγάλους αυτοκινητόδρομους παρουσίασε προχθές ο Διονύσης Μακρής, Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείο Υποδομών κατά τη διάρκεια της 1ης ετήσιας συνάντησης εργασίας του Υπουργείου Υποδομών με τη Hellaston (είναι η ένωση αυτοκινητόδρομων με διόδια της χώρας).
Στο θέμα που …καίει, δηλαδή την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας και Ε65, τα βασικά στοιχεία των Συμφωνιών ολοκλήρωσης σύμφωνα με τον κ. Μακρή ήταν τα παρακάτω:
1. Περιορισμός τόσο των απαιτήσεων των Παραχωρησιούχων όσο και των εκτιμώμενων αποζημιώσεων από τους Ανεξάρτητους Μηχανικούς.
2. Πρόβλεψη δαπάνης αποκατάστασης καθυστερήσεων
3. Αποδοχή εκ μέρους των Παραχωρησιούχων της μη ύπαρξης άλλων γεγονότων καθυστέρησης.
4. Συντονισμός των διαδικασιών εξασφάλισης της διαθεσιμότητας του χώρου εκτέλεσης των Έργων από τη Διυπουργική Επιτροπή υπό τον Υπουργό Επικρατείας.
5. Ανάληψη από άλλους εμπλεκόμενους φορείς του Δημοσίου (ΕΡΓΟΣΕ) της ευθύνης έγκαιρης ολοκλήρωσης των κατασκευών τους.
Στη συνέχεια o κ. Μακρής αναφέρθηκε στα ποσά που δόθηκαν από το Υπ.ΥΠΟΜΕΔΙ σε σχέση με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των ανεξάρτητων μηχανικών και είναι:
1.Ιόνια Οδός: 407 εκ. ευρώ (απαίτηση), 314 (ανεξ. μηχ.) και τελικό ποσό συμφωνίας 140 εκ. ευρώ
2.Ε65: 205 εκ. ευρώ (απαίτηση), 147 (ανεξ. μηχ.) και τελικό ποσό συμφωνίας 80 εκ. ευρώ
3.Ολυμπία Οδός: 387 εκ. ευρώ (απαίτηση), 250 (ανεξ. μηχ.) και τελικό ποσό συμφωνίας 215 εκ. ευρώ
Συνολικά από τα 999 εκ. ευρώ που διεκδικούσαν οι παραχωρησιούχοι,συμφωνήθηκαν τελικά 435 εκ.ευρώ. Από τον πίνακα απουσιάζει η συμφωνία με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, που θα κλειδώσει τις επόμενες μέρες, και ο Μορέας.