Η πορεία υλοποίησης των έργων αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ στη Θεσσαλία ήταν το αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του διευθυντή έργων της εταιρείας κ. Διονύση Ράππου, παρουσία υπηρεσιακών στελεχών των δύο φορέων.
Όπως ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός: «Εδώ και τρία χρόνια η αιρετή περιφερειακή αρχή είναι σταθερά προσηλωμένη στην ολοκλήρωση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, γιατί πιστεύει ότι το έργο αυτό έχει προστιθέμενα οφέλη για τη Θεσσαλία. Μετά από αρκετά χρόνια, συσκέψεις και πιέσεις όλων των φορέων καταφέραμε να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένος χάρτης ενεργειών στην πορεία του έργου. Οι απαραίτητες μελέτες για την ηλεκτροκίνηση ολοκληρώνονται και παραδίδονται μέσα στο 2014, ενώ διαβάσεις και λοιπά έργα προσβασιμότητας ωριμάζουν για να μπορούν να ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα»
Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η ετοιμασία των έργων για το καινούργιο ΕΣΠΑ, των έργων δηλαδή αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ στη Θεσσαλία και τα οποία σήμερα είναι η ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Λάρισας-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Το καθένα από αυτά υπερβαίνει σε προϋπολογισμό τα 50 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η πλήρης ωριμότητα και για τα δύο έργα θα υπάρξει μέσα στο 2014, οπότε θα είναι έτοιμα για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και για δημοπράτηση. Παράλληλα όπως έγινε γνωστό υπογράφηκε και η σύμβαση για τη διαπλάτυνση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλος.
Παράλληλα συζητήθηκε η πορεία του ενταγμένου έργου της ΕΡΓΟΣΕ στο Περιφερειακό Πρόγραμμα της Θεσσαλίας στο ΕΣΠΑ, που αφορά στην ολοκλήρωση των κάτω διαβάσεων Γκαζέλο και Σαράγια στα Τρίκαλα και την εγκατάσταση αυτόματης ισόπεδης διάβασης (Α.Σ.Ι.Δ.) της σιδηροδρομικής γραμμής στον οδικό άξονα Τρίκαλα-Καλαμπάκα. Το έργο αυτό έχει εγκατεστημένο εργολάβο και εξετάζεται η ενσωμάτωση των απαιτούμενων τροποποιήσεων στο έργο, προκειμένου έγκαιρα να παραδοθεί πλήρως λειτουργικό. Μάλιστα όπως έγινε γνωστό η διάβαση στο Γκαζέλο είναι έτοιμη και παραδίδεται την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ για εκείνη στα Σαράγια προέκυψε ζήτημα με την αντιμετώπιση των υπογείων υδάτων και την πρόσβαση των ΑΜΕΑ από την κάτω διάβαση, τα οποία και πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα τμήματα, που αφορούν άνω διαβάσεις στη γραμμή Βόλος-Λάρισα, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης της Λάρισας στο ύψος της παλιάς εθνικής, απαιτείται πρώτα από όλα η ολοκλήρωση των μελετών, διαδικασία που την κινεί το αρμόδιο Υπουργείο με την ΕΡΓΟΣΕ. Όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες πρόκειται να εξεταστεί η πιθανή χρηματοδότησή τους από το καινούργιο ΕΣΠΑ.
Όσον αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο ΒΙ.ΠΕ στο Βόλο με το αντίστοιχο λιμάνι της πόλης, αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του ΟΣΕ στην παρούσα φάση, οπότε πρέπει ολοκληρωθούν οι μελέτες από τον ΟΣΕ, να παραδοθούν στη συνέχεια στην ΕΡΓΟΣΕ για να προχωρήσει η διαδικασία.
Παρόντες στη συζήτηση ήταν ακόμα ο εκπρόσωπος της επιβλέπουσας υπηρεσίας της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ιωάννης Δημητρίου, ο ανάδοχος στο τμήμα Σαράγια – Γκαζέλο κ. Δημήτριος Μαυρογιάννης, οι κυρίες Μελίνα Σαραφίδου και Κατερίνα Σοφολόγη από την διαχειριστική αρχή Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!