Κλειδώνει όπως όλα δείχνουν και η υπόθεση παράδοσης στην κυκλοφορία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Οδού Ε65. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com στο διάστημα μετά το Πάσχα και πριν τελειώσει ο Απρίλιος θα δοθεί το πρώτο τμήμα του Ε65 στην κυκλοφορία.
Πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το τμήμα που θα λειτουργήσει θα είναι το Ανάβρα-Τρίκαλα μήκους 51χλμ. Θα ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ανάβρας στο 60οχλμ και θα καταλήγει στον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων στο 111οχλμ όπου και τελειώνει το έργο (σε αυτή τη φάση).
Η απόσταση Ανάβρα-Τρίκαλα θα διαρκεί περίπου 20 λεπτά ενώ ο άξονας έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Τα πρώτα χιλιόμετρα (περίπου 10) που είναι και τα πιο προβληματικά λόγω των απαλλοτριώσεων, “τραβούν” μαζί τους και άλλα 18χλμ που επίσης είναι έτοιμα. Σύμφωνα με στέλεχος της παραχωρησιούχου στο ypodomes.com οι αργοπορημένες απαλλοτριώσεις και οι προφορτίσεις που είναι απαραίτητες για να φτάσει σε συγκεκριμένο επίπεδο ο αυτοκινητόδρομος είναι οι αιτίες που δεν μπορεί να δοθεί άμεσα και το πρώτο τμήμα.
Αναφερόμαστε στο τμήμα Ξυνιάδα-Ανάβρα μήκους 28χλμ (από ΧΘ 32,5 μέχρι ΧΘ 60) που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία λίγο αργότερα, ίσως και μέχρι τον Ιούνιο, ολοκληρώνοντας τον κύκλο παραδόσεων στον Ε65 για το μεσαίο τμήμα που κατασκευάζεται.
Στο σύνολο της η Κεντρική Οδός Ε65 θα έχει μήκος 79χλμ και η χρονοαπόσταση μεταξύ Λαμίας-Ξυνιάδας-Τρικάλων θα είναι μόλις 90 λεπτά από 125 λεπτά που είναι σήμερα.
Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσουν και τα ΣΕΑ του αυτοκινητόδρομου που έχουν χωροθετηθεί σε Σοφάδες και Ξυνιάδα ενώ θα υπάρχουν και 8 ελεύθερα παρκινγκ για τους οδηγούς.
Παρά τη μεγάλη του χρησιμότητα ο Ε65 μέχρι να υλοποιηθεί τουλάχιστον το νότιο άκρο του από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα θα έχει το “προνόμιο” να είναι ο μοναδικός “τυφλός” αυτοκινητόδρομος καθώς θα συνδέεται μόνο με το τοπικό δίκτυο αλλά όχι με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Η εκκίνηση των εργασιών του Ε65 αναμένεται να γίνει φέτος και να ολοκληρωθεί το 2020 οπότε αυτή η “ιδιαιτερότητα” θα πάψει να υφίσταται και η ένωση του Ε65 με το υπόλοιπο δίκτυο θα γίνει πραγματικότητα.
Η πλήρης ένωση και με το προς βορράν δίκτυο αυτοκινητόδρομων, με την Εγνατία, προϋποθέτει και την υλοποίηση του τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία, έργο που προς το παρόν αναζητά χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ που είναι μεν θετική, χωρίς όμως να έχει καταφέρει να πάρει το πολυπόθητο ναι και να ξεκινήσει και εδώ η κατασκευή.