Όσοι θα πάνε φέτος διακοπές μπορούν να πετύχουν χαμηλές τιμές, αν τις προγραμματίσουν έγκαιρα, και αν αποφύγουν το διάστημα 15 Ιουλίου έως 20 Αυγούστου.
Πρέπει να γνωρίζουν επίσης:
Στα ξενοδοχεία – ενοικιαζόμενα δωμάτια- κάμπινγκ
Οι τιμές διαμορφώνονται, ελεύθερα
Πρέπει να υπάρχουν αναρτημένοι, θεωρημένοι από τον ΕΟΤ, τιμοκατάλογοι, καθώς και το ειδικό σήμα του ΕΟΤ
Η χρέωση των τηλεφωνημάτων, διαμορφώνεται ελεύθερα
Υποχρεώσεις των ξενοδόχων
Πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής
Να διαθέτουν στους πελάτες, τις ανέσεις, που διαφημίζουν, όπως π.χ. πισίνα, εγκαταστάσεις γυμναστικής κ.λπ.
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως π.χ. ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη, χώρους υγιεινής
Κρατήσεις – ακυρώσεις
Τα τουριστικά καταλύματα δικαιούνται να ζητήσουν προκαταβολή, μέχρι 25% της συμφωνημένης τιμής
Αν ακυρώσουμε την κράτηση 21 ημέρες, πριν την έναρξη της ενοικίασης, ο ξενοδόχος πρέπει να μας επιστρέψει την προκαταβολή.
Αν ακυρώσουμε την κράτηση μετά τις 21 ημέρες, οφείλουμε αποζημίωση το 1/2 της συμφωνημένης τιμής
Εάν το δωμάτιο, που έχουμε κλείσει δεν είναι διαθέσιμο, πρέπει να μας εξασφαλίσουν τη διαμονή μας, σε άλλο κατάλυμα, της ίδιας τάξεως, στην ίδια πόλη, με τις ίδιες ανέσεις διαφορετικά πρέπει να μας αποζημιώσουν, με το σύνολο του συμφωνημένου ποσού
Απώλεια αντικειμένων
Για τυχόν απώλεια ή κλοπή πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων, μπορούμε να ζητήσουμε αποζημίωση, μόνο αν τα παραδώσουμε προς φύλαξη, λαμβάνοντας απόδειξη.
Για απώλεια ή κλοπή λοιπών αντικειμένων από το δωμάτιο, ευθύνεται η τουριστική επιχείρηση
Ταξιδεύοντας με πλοίο
Πρέπει να βρισκόμαστε, τουλάχιστον, μία ώρα πριν την αναχώρηση, στο χώρο επιβίβασης του πλοίου. Αν χάσουμε το πλοίο δεν δικαιούμαστε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου.
Αν ακυρώσουμε το ταξίδι μας και ειδοποιήσουμε, εγκαίρως, τον ταξιδιωτικό πράκτορα, δικαιούμαστε επιστροφή του 50% της τιμής του εισιτηρίου.
Καθυστέρηση αναχώρησης
Εάν καθυστερήσει πολύ να αναχωρήσει το πλοίο μας, δικαιούμαστε κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής. Επίσης, μπορούμε να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να ζητήσουμε να μας επιστραφούν τα χρήματά μας, όπως και να διεκδικήσουμε αποζημίωση, στα δικαστήρια, αν έχουμε υποστεί υπερβολική ταλαιπωρία ή ζημία.
Η εταιρεία δεν ευθύνεται, για τυχόν καθυστέρηση ή αλλαγή του δρομολογίου, μόνο αν αυτό οφείλεται στις κακές καιρικές συνθήκες ή σε εντολή του λιμεναρχείου.
Καταγγελίες – παράπονα
Εάν μείνουμε εκτός πλοίου, παρόλο που έχουμε εισιτήριο ή καμπίνα, λόγω υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων, ειδοποιούμε, αμέσως, το τοπικό λιμεναρχείο.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για κάθε παράπονο απευθυνόμαστε στον πλοίαρχο ή στον ύπαρχο του πλοίου, ενώ μετά το τέλος του, στις λιμενικές αρχές ή στην πλοιοκτήτρια εταιρία.
Οι αποσκευές, που δικαιούται να μεταφέρει κάθε επιβάτης, είναι μέχρι 50 κιλά.
Αυτοκίνητο στο πλοίο
Εάν μεταφέρουμε το αυτοκίνητό μας με το πλοίο, είμαστε υπεύθυνοι για τη φόρτωση και εκφόρτωσή του, στο πλοίο. Οι ζημιές δεν καλύπτονται συνήθως από την ασφάλεια
Εάν, όμως, το αυτοκίνητό μας υποστεί κάποια βλάβη, από κακό χειρισμό του πλοιάρχου, ενόσω βρίσκεται φορτωμένο, δικαιούμαστε αποζημίωση.
Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο
Καθυστέρηση πτήσης
Εάν υπάρξει καθυστέρηση της πτήσης η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά και επικοινωνιακές διευκολύνεις.
Εάν η αναχώρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, δικαιούμαστε διανυκτέρευση, για μία ή περισσότερες νύχτες και δωρεάν μεταφορά στο ξενοδοχείο.
Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, μπορούμε να ζητήσουμε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου
Ακύρωση πτήσης
Εάν ακυρωθεί η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει:
Την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την δωρεάν επιστροφή μας, στο αρχικό σημείο αναχώρησης, ή τη δυνατότητα μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό.
Γεύματα, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, και επικοινωνιακές διευκολύνεις.
Αποζημίωση 250-600 €, ανάλογα την πτήση
Το δικαίωμα της αποζημίωσης δεν ισχύει, όταν ο αερομεταφορέας:
Μας έχει ειδοποιήσει, για τη ματαίωση και μας έχει δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς, με άλλη πτήση
Μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση οφείλεται, σε έκτακτες περιστάσεις ή καταστάσεις ανωτέρας βίας, όπως δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων κλπ.
Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.
Αποσκευές
Σε περιπτώσεις φθοράς, καθυστέρησης, απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, εντός επτά (7) ημερών.
Το ανώτατο ποσό, που μπορούμε να λάβουμε, ως αποζημίωση, για ζημία, στις αποσκευές μας, είναι περίπου 1.300 ευρώ
Υποχρεώσεις του επιβάτη
Στις χειραποσκευές μας δεν μπορούμε να έχουμε αιχμηρά/κοφτερά όπλα και αντικείμενα – βελάκια, γάντζους, χαρτοκόπτες, σύριγγες, βελόνες πλεξίματος, σουγιάδες ή στιλέτα, κατσαβίδια, πένσες, σφυριά κλπ.
Στις χειραποσκευές μας, μπορούμε να μεταφέρουμε υγρά, εφόσον βρίσκονται, σε συσκευασία μικρότερη των 100ml, το κάθε υγρό.
Οργανωμένα ταξίδια
Ο τουριστικός πράκτορας από τον οποίο αγοράστηκε το πακέτο διακοπών είναι συνολικά υπεύθυνος έναντι του καταναλωτή. Είναι υπεύθυνος ακόμη και για το τμήμα των υπηρεσιών που δεν παράγονται από τον ίδιο, αλλά από άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης κ.λ.π.).
Φέτος μένουμε Ελλάδα. Θα περάσουμε καλύτερα και θα βοηθήσουμε τη χώρα μας.
Δείτε το θέμα σε βίντεο: