Στο στόχαστρο απατεώνων βρίσκονται οι επιχειρηματίες του τουρισμού στη Μαγνησία. Σχεδόν καθημερινά σημειώνονταιαπόπειρες εξαπάτησης επαγγελματιών από επιτήδειους, που επικοινωνούν μέσω e – mail εμφανιζόμενοι σαν ενδιαφερόμενοι να κάνουν τις διακοπές τους στην περιοχή και πληρώνουν όσο – όσο, μέχρι κάποιος να… τσιμπήσει και να πέσει στα δίχτυα τους.
Οι ηλεκτρονικοί λογαριασμοί ξενοδόχων, τουριστικών γραφείων και γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων κατακλύζονται από ηλεκτρονικά μηνύματα, που στόχο έχουν την εξαπάτησή τους και πλέον οι επιχειρηματίες του τουρισμού έχουν αναγκαστεί να αναπτύξουν συστήματα ασφαλείας για να διασφαλίσουν τα ταμεία τους από «αρπακτικά».
«Οι απόπειρες εξαπάτησης είναι σχεδόν καθημερινές. Ο τουρισμός βρίσκεται στον στόχο, γιατί είναι ο μοναδικός κλάδος που δουλεύει τόσο πολύ με πλαστικό χρήμα. Δεν υπάρχει εικόνα αν επαγγελματίες έχουν πέσει θύματα απάτης επιτηδείων, ο χώρος όμως είναι σε διαρκή επιφυλακή για να αποφύγει… κακοτοπιές», αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Κωνσταντίνος Λεβέντης.
Το σύστημα που ακολουθούν επιτήδειοι είναι σχεδόν το ίδιο σε όλες τις περιπτώσεις. Επικοινωνούν με επιχειρήσεις στέλνοντας e – mail. «Συνήθως πρόκειται για λογαριασμό gmail που δεν περιλαμβάνει ονοματεπώνυμο, αλλά κυρίως ένα μικρό όνομα και πολλούς αριθμούς», εξηγεί ο κ. Λεβέντης. Μέσω του ηλεκτρονικού μηνύματος ζητούν από τουριστικά γραφεία την έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων. Συνήθης τόπος αναχώρησης είναι κάποιο σημείο της Αφρικής και προορισμός τους χώρες της Ευρώπης, κυρίως κεντρικής ή οι ΗΠΑ. Υποτίθεται δε ότι κλείνουν εισιτήρια μέσω Ελλάδας για να πετύχουν καλύτερες τιμές.
Σε άλλες περιπτώσεις ζητούν ξενοδοχείο. «Συνήθως ζητούν να κάνουν κράτηση για 3 – 4 άτομα και επιπλέον ζητούν κράτηση και για mini bus για να δουν τα αξιοθέατα της περιοχής. Δεν τους ενδιαφέρει το κόστος. Εμφανίζονται διατεθειμένοι να πληρώσουν ακόμη και χιλιάδες ευρώ», αναφέρει ο κ. Λεβέντης. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα οι large «πελάτες» υποστηρίζουν ότι έχουν ήδη πληρώσει το ποσό της ενοικίασης αυτοκινήτου και ζητούν από τους ξενοδόχους να πληρώσουν ξανά μέσω κάρτας το σύνολο του ποσού και για το ξενοδοχείο και για το όχημα και ο ξενοδόχος να τους εξυπηρετήσει επιστρέφοντάς τους με έμβασμα το ποσό που κατέβαλαν για το όχημα. Ζητούν δε αυτό να γίνει μέσω εταιρείας μεταφοράς χρημάτων, που κανείς μπορεί να καταθέσει χρήματα, παίρνει έναν κωδικό και για να τα εισπράξει ο άλλος χρησιμοποιεί το κωδικό και το διαβατήριό του.
Οσοι «τσιμπούν» βλέπουν στον λογαριασμό τους την κατάθεση των χρημάτων μέσω κάρτας, παίρνουν τα χρήματα και «επιστρέφουν» το ποσό που αντιστοιχεί στην ενοικίαση των οχημάτων στους «πελάτες» κρατώντας τα χρήματα για τη χρέωση των δωματίων στο ταμείο τους. «Κι ενώ είναι χαρούμενοι ότι έχουν μοσχοπουλήσει τα δωμάτια, μετά από ένα –δύο μήνες γίνεται αμφισβήτηση συναλλαγής και σε υποχρεώνει η τράπεζα να επιστρέψεις ολόκληρο το ποσό που έλαβες», αποκαλύπτει την παγίδα ο κ. Λεβέντης.
Συστήματα ασφαλείας
Οι απόπειρες εξαπάτησης είναι καθημερινές από επιτήδειους που επιχειρούν να βγάλουν εύκολο χρήμα από έναν κλάδο που συναλλάσσεται με πλαστικό χρήμα και υπάρχει πεδίο… δράσης. «Σε προσωπικό επίπεδο έχω σταματήσει ακόμη και να ανοίγω τα συγκεκριμένα e – mai. Όταν βλέπω όνομα και αριθμούς απλώς τα αγνοώ», σημειώνει ο αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Προβολών του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Ο ίδιος ωστόσο υπογραμμίζει την ανάγκη «οχύρωσης» του κλάδου έναντι επιτηδείων που συνεχώς θέτουν σε εφαρμογή νέα κόλπα μέχρι να καταφέρουν να φθάσουν στα… ταμεία των επαγγελματιών. «Οι επαγγελματίες θα πρέπει να ζητούν για κάθε συναλλαγή με κάρτα έγκριση από το ειδικό τμήμα καρτών της τράπεζας και να διαθέτουν ειδική άδεια για εξ αποστάσεως συναλλαγές», τονίζει ο κ. Λεβέντης συνιστώντας σε όλους να είναι πολύ προσεκτικοί με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.