Όπως κατήγγειλαν στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου πολίτες έλαβαν e-mails δήθεν από γνωστή Τράπεζα που τους ζητούσε να «πατήσουν» ένα σύνδεσμο και να βάλουν τους κωδικούς τους για να «ξεκλειδώσουν» τον λογαριασμό τους.
Πρόκειται για μια μέθοδο εξαπάτησης πολιτών (ψάρεμα, phishing), οι οποίοι λαμβάνουν μηνύματα με το λογότυπο της εφορίας, της τράπεζας, ενός οργανισμού πληρωμών κλπ. που τους ζητούν, ακολουθώντας ένα αληθοφανή σύνδεσμο (link), να συμπληρώσουν στην εικονική ιστοσελίδα – απάτη μία ηλεκτρονική φόρμα με τα προσωπικά τους στοιχεία (συνήθως αριθμούς πιστωτικών καρτών, αριθμούς λογαριασμών τραπέζης, κωδικούς πρόσβασης όνομα χρήστη-username και συνθηματικό-password) κ.α.).
Μετά χρεώνουν τη πιστωτική κάρτα ή αδειάζουν το τραπεζικό λογαριασμό μεταφέροντας τα χρήματα σε λογαριασμούς τρίτων προσώπων στο εξωτερικό.
Παραθέτουμε το μήνυμα όπως το έλαβαν οι πολίτες:
«Alpha Bank noreply@alpha.gr
ALPHA BANK
Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΌΣ ΣΑΣ ΕΊΝΑΙ ΚΛΕΙΔΩΜΈΝΟΣ
Αγαπητέ, ενημερώνουμε το σύστημα ασφαλείας μας, για το λόγο αυτό κλειδώσαμε το λογαριασμό σας μέχρι να αναβαθμίσετε την ασφάλειά σας. Ο λογαριασμός σας έχει κλειδωθεί προσωρινά. Για να τον ξεκλειδώσετε, πρέπει να επαληθεύσετε τα στοιχεία σας.
ΕΊΣΟΔΟΣ
Πολιτική για Cookies | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων |Copyright 2020© |»
Ενημερώσαμε την Τράπεζα η οποία μας έστειλε την παρακάτω επιστολή:
«ALPHA BANK Αγαπητέ κύριε,
Ευχαριστούμε που θέσατε το θέμα σας στην προσοχή μας.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια υποκλοπής στοιχείων (κωδικός συνδρομητή, μυστικός κωδικός, πρόσθετος κωδικός ασφαλείας) μέσω της αποστολής παραπλανητικών μηνυμάτων (phishing e-mails / phishing SMS). Τα μηνύματα αυτά υποτίθεται ότι έχουν αποσταλεί από την Alpha Bank, περιλαμβάνουν περιεχόμενο που «εξαπατά» τον παραλήπτη και τον προτρέπουν να πατήσει σύνδεσμο που οδηγεί σε σελίδα που προσομοιώνει την σελίδα του myAlpha Web, προκειμένου να πληκτρολογήσει τα στοιχεία προσβάσεώς του για τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Επιπλέον, τηλεφωνικές κλήσεις (voice phishing) από υποτιθέμενο εκπρόσωπο εταιρίας πληροφορικής και με πρόσχημα την εκκαθάριση της συσκευής σας από κακόβουλο λογισμικό, σας ζητηθεί να επιτρέψετε την εγκατάσταση λογισμικού απομακρυσμένης πρόσβασης στον υπολογιστή, το κινητό ή το tablet σας, έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά σας στοιχεία. Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε όπως αγνοείτε και διαγράφετε αμέσως «ύποπτα» μηνύματα που σας προτρέπουν να δώσετε προσωπικά στοιχεία, περιέχουν συνδέσμους (links) ή συνημμένα αρχεία, χωρίς να προβείτε σε καμία περαιτέρω ενέργεια.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η Alpha Bank δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο τους μυστικούς κωδικούς σας (π.χ. τηλεφωνικά, μέσω e-mail). Είναι αυστηρώς προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανέναν.
Δείτε εδώ https://www.alpha.gr/el/idiotes/support-center/asfaleia/praktikes-sumboules πρακτικές συμβουλές και οδηγίες, για την προστασία των συναλλαγών σας στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Alpha Bank.
Έχοντας ως γνώμονα τη μέγιστη διασφάλιση των συναλλαγών των Πελατών μας, σας προτείνουμε να αλλάξετε τους κωδικούς πρόσβασης, επιλέγοντας μέσω του myAlpha Mobile >Προφίλ >Ρυθμίσεις Ασφαλείας >Αλλαγή Username / Αλλαγή Password ή μέσω του myAlpha Web >Ρυθμίσεις >Ρυθμίσεις Ασφαλείας>Αλλαγή Κωδικών Πρόσβασης.
Για διευκρινίσεις και πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στο ebankingsupport@alpha.gr»