Μέχρι και 10.000 ευρώ μπορεί να φτάσει η δαπάνη των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν από τους ξενοδόχους στα καταλύματά τους, προκειμένου να τηρούν τις προϋποθέσεις που θέτουν τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα, τα οποία ουσιαστικά αποτελούν το «κλειδί» που θα ξεκλειδώσει τις πόρτες τους για να λειτουργήσουν από 1ης Ιουνίου.
Πρόκειται για ένα ποσό το οποίο για τους περισσότερους ξενοδόχους της Μαγνησίας θεωρείται δυσβάσταχτο, αν σκεφτεί κανείς ότι δεν διάγουν και την καλύτερη περίοδο μετά από ένα δίμηνο λουκέτο αφενός και αφετέρου, δεν αποτελεί τη μοναδική δαπάνη που θα πρέπει να κάνουν για να μπορέσουν να λειτουργήσουν.
«Στο σχέδιο δράσης στηρίζεται σε δύο άξονες, στη λήψη μέτρων πρόληψης και στα μέτρα διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων», εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Κων. Λεβέντης, επίτιμος πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και η εφαρμογή του σημαίνει επιπλέον δαπάνες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης, η διεύθυνση του ξενοδοχείου οφείλει να ορίσει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του σχεδίου, ενώ σε μεγάλα ξενοδοχεία συντονιστές μπορεί να είναι περισσότεροι του ενός ατόμου. Το προσωπικό θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη, ενώ υποχρεωτικά το κάθε ξενοδοχείο θα πρέπει να έχει συνεργασία με ιατρό, ο οποίος θα ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα θα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα.
Οι παραπάνω υποχρεώσεις δεν μπορούν να αφεθούν στην τύχη τους. Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης των στοιχείων επικοινωνίας τόσο του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος, όσο και του ιατρού που συνεργάζονται στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υγείας /ΕΟΔΥ, πριν επαναλειτουργήσουν, όπως έχει καταστήσει σαφές το υπουργείο τουρισμού.
Επίσης κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19, τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων, από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου. Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή μέσα ατομικής προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.
Για την τήρηση των μέτρων μάλιστα οι έλεγχοι θα είναι εντατικοί και συνεχείς από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
«Η νομική ευθύνη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε περίπτωση κρούσματος κορονοϊού πρέπει να διευκρινιστεί πλήρως» εκτιμά ο κ. Λεβέντης, προκειμένου οι επιχειρήσεις να κατοχυρωθούν νομικά απέναντι στους πελάτες τους και να αποτρέψουν το ενδεχόμενο κάποιοι εξ αυτών να στραφούν δικαστικά εναντίον τους σε περίπτωση που νοσήσουν από Covid-19.
«Δεν είναι δυνατόν να καταβάλλουμε, μπορούμε δεν μπορούμε, χρήματα για να «θωρακίσουμε» τις επιχειρήσεις και να κινδυνεύουμε και με τυχόν νομικές αξιώσεις πελατών», κατέληξε ο ίδιος, εκφράζοντας την αγωνία των συναδέλφων του στη δύσκολη αυτή πορεία μέχρι το άνοιγμα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!