Η τοποθέτηση του επικεφαλής της Λαικής Συσπείρωσης, Τάσου Τσιαπλέ, στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας (14/4/22), για την ΜΠΕ της σχεδιαζόμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Δήμητρα/Κοζάνης:
Ως Λαϊκή Συσπείρωση, δεν έχουμε ουσιαστική διαφωνία με την ΜΠΕ, της υπο μελέτη, σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Δήμητρας/Κοζάνης και θα ψηφίσουμε θετικά.
Το ΚΚΕ, είναι υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου, των συνδυασμένων μεταφορών, αλλά με όρους διασφάλισης των συμφερόντων της κοινωνικής πλειοψηφίας, έτσι ώστε να διασφαλίζονται σύγχρονες ασφαλείς και φθηνές επιβατικές & εμπορευματικές μεταφορές.
Βεβαίως αυτή η προοπτική προϋποθέτει σοσιαλιστική εξουσία και οικονομία, ώστε ως βασικό κριτήριο για την ανάπτυξη, να κατοχυρωθεί η κάλυψη των κοινωνικών αναγκών και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.
Η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στη χώρα μας, στο πλαίσιο της πολιτικής απελευθέρωσης – ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, που προώθησαν οι αστικές κυβερνήσεις Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε, είτε με το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο του ΟΣΕ, είτε με το ιταλικό κρατικό μονοπώλιο ”Ferrovie dello Stato Italiane, και του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, με τον διαχωρισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών από το μεταφορικό έργο, δεν έφερε σύγχρονες ασφαλείς και με χαμηλό κόστος επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, αλλά την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Έφερε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, κατάργηση αρκετών σιδηροδρομικών δρομολογίων πανελλαδικά και στην Θεσσαλία (κατάργηση των απευθείας πρωινών δρομολογίων από Καλαμπάκα για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρκετών δρομολογίων στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Λάρισα-Θεσσαλονίκη, Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος).
Έφερε δραστική μείωση του αριθμού των εργαζομένων και επιδείνωση της εργασιακής θέση αυτών που απέμειναν στον σιδηρόδρομο, περισσότερα προβλήματα ασφάλειας, όπως με την διακοπή των δρομολογίων στην χιονόπτωση τον περασμένο Γενάρη, αφού σκοπός των επιχειρηματικών ομίλων και των αστικών κυβερνήσεων, είναι η αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σημειωτέον επιδοτείται αδρά από το ελληνικό κράτος με 250 εκατ. ευρώ για 5 χρόνια για την κάλυψη των «άγονων» γραμμών, που αποφάσισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017 και με επέκταση της επιδότησής της με απόφαση της κυβέρνησης της Ν.Δ για άλλα 10 χρόνια, φτάνοντας στα 750 εκατ. Ευρώ συνολικά.
Έφερε την ιεράρχηση και υλοποίηση έργων από τις κυβερνήσεις Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ και την περιφέρεια Θεσσαλίας, με κριτήριο την εξυπηρέτηση των διευρωπαϊκών δικτύων και τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο μεταφορών για το κεφάλαιο και την καθυστέρηση απαραίτητων έργων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του δικτύου.
Και η μελετώμενη σιδηροδρομική σύνδεση ¨Καλαμπάκα – Δήμητρα¨, που υπάγεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο «Καλαμπάκα – Δήμητρα – Σιάτιστα – Κοζάνη /Καστοριά», αν και κρίνεται απαραίτητη, οι όροι που σχεδιάζεται δεν διασφαλίζουν την πλήρη κάλυψη των λαικών αναγκών.
Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μαζί με τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, για σύγχρονες, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Για να γίνουν οι σιδηροδρομικές και άλλες μεταφορές, κοινωνική ιδιοκτησία, στο πλαίσιο της σοσιαλιστικής Ελλάδας, ενταγμένες σε ένα κεντρικό κρατικό φορέα μεταφορών, που θα λειτουργεί με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.
Για άμεση επαναδρομολόγηση των απευθείας πρωινών τρένων από Καλαμπάκα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη των ανταποκρίσεων με τρένο από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου προς την Καλαμπάκα, την επαναφορά των κομμένων δρομολογίων από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, του προαστιακού Λάρισας-Θεσσαλονίκης.
Για άμεση ουσιαστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων για όλες τις μετακινήσεις.
Για την διακοπή των κρατικών επιδοτήσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για την μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, για όλους τους εργαζόμενους και την πρόσληψη νέου μόνιμου προσωπικού με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!