Χαμόγελο πλατύ, ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια και «σπιρτάδα» στη σκέψη. Τρεις Λαρισαίοι μαθητές δεν χρειάστηκε να έχουν πολλά μαζί τους στο μακρινό Κατάρ για να εντυπωσιάσουν στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που διεξήχθη πριν από λίγες ημέρες.
Πρόκειται για τα μέλη της ομάδας «Los Mes Angeles Stars» του ΤΕΙ Θεσσαλίας, Αθανάσιο Μαρκούλη από το Γυμνάσιο Φαλάνης, Γιώργο Καραπιδάκη από τα Εκπαιδευτήρια Καραβάνα και Χρήστο Μπαρά του 3ου Δημοτικού Γιάννουλης.
Βρέθηκαν στην Ντόχα για να παίξουν ποδόσφαιρο με το ειδικά κατασκευασμένο τους ρομπότ και για όλα όσα έζησαν μίλησε στην «Ε» ο καθοδηγητής τους και «προπονητής» τους, κ. Γιάννης Μπαράς που είναι και εκπαιδευτικός πληροφορικής.
«Ήταν μια από τις καλύτερες διοργανώσεις. Όλα ήταν καθαρά και ασφαλή. Έχανες το πορτοφόλι σου και στο έφερναν πίσω. Ήταν εντυπωσιακοί αγώνες από πλευράς εκπαιδευτικής ρομποτικής και καινοτομίας» λέει χαρακτηριστικά και συνεχίζει:
«Το θέμα φέτος ήταν οι εξερευνητές σε δυνητικά επικίνδυνο περιβάλλον. Σεισμούς, πυρκαγιές, κατολισθήσεις, μέσα στο διάστημα. Με ένα διαστημικό όχημα που έψαχνε για ενδείξεις ζωής σε έναν πλανήτη. Όλα ήταν κατασκευασμένα από λέγκο. Συμμετείχαν συνολικά 50 χώρες. Ωστόσο, η ομάδα της Λάρισας πήρε μέρος στο ποδόσφαιρο με τα ρομπότ. Το ποδόσφαιρο θεωρείται πολύ εξελιγμένο και μπορεί να παρακολουθηθεί πολύ πιο εύκολα από όλους. Συνδυάζει εκμάθηση, τεχνολογία και αγωνιστικό ενδιαφέρον. Αυτό το κάνει ελκυστικό».
Τον ρωτάμε πώς είναι το Κατάρ και τι εντυπωσίασε τα παιδιά για να μας πει: «Ένα απέραντο εργοτάξιο. Μπουλντόζες παντού και έργα. Χλιδή και εμπορικά κέντρα. Τα αυτοκίνητα εντυπωσιακά αλλά από φυσικό περιβάλλον μηδέν καθώς δεν υπάρχουν δέντρα.
Τα εμπορικά κέντρα έχουν μέσα γόνδολες, κανάλια, παγοδρόμια και ουρανούς και τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν».
Επιστρέφοντας η κουβέντα στη ρομποτική μας λέει: «Δεν θέλουμε να μάθει μόνο προγραμματισμό αλλά να μάθει φυσική, τεχνολογία, μηχανική. Ενώ στον κλασικό προγραμματισμό κάνεις ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή και δεν το αντιλαμβάνεσαι, στη ρομποτική προγραμματίζεις ένα ρομπότ, το βάζεις πάνω στην πίστα και αντιλαμβάνεσαι επί τόπου τι γίνεται. Μαγνητικά πεδία, αισθητήρες, φωτισμός, ταχύτητα. Έπρεπε να υπολογίζεις τα πάντα για να βρεις τη λύση» και συνεχίζει, αναφερόμενος στο πού μπορεί να βοηθήσει:
«Ο προγραμματισμός πάνω στα ρομπότ είναι παρόμοιος με τον προγραμματισμό των μηχανών. Έχει τις βασικές αρχές. Παίρνουν βάση τα παιδιά για να γίνουν μηχανικοί. Μαθαίνουν να ελέγχουν να εργάζονται, να επαληθεύουν να κάνουν εκσφαλμάτωση, να υπολογίζουν όλες τις παραμέτρους. Επί της ουσίας θα τα βοηθήσει και στην ίδια τους τη ζωή. Θα τα βρούνε μπροστά τους και θα παίρνουν αποφάσεις για τους ίδιους. Αν το καθοδηγήσεις σωστά το παιδί θα μάθει να βρίσκει τις λύσεις για μια ζωή».
Για το πώς θα μάθει ένα παιδί ρομποτική στη Λάρισα ο κ. Μπαράς αναφέρει πως «υπάρχει ο WRO Ελλάς. Εμείς κάνουμε και μαθήματα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας από το Κέντρο Έρευνας του ΤΕΙ Θεσσαλίας σε συνεργασία με το WRO Hellas. Από εκεί θα μπορεί επίσημα να βρει ό,τι πληροφορίες θέλει. Εκεί γίνονται τα μαθήματα» καταλήγει.
*Χορηγός της προσπάθειας ήταν η εταιρία «Θεςγάλα».
Κ. ΓΚΙΑΣΤΑΣ – Eleftheria.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!