Επιστολή προς τον πρόεδρο της ΠΕΔ Θεσσαλίας Γεώργιο Κωτσό απέστειλε ο επικεφαλής της παράταξης «Νέα Λάρισα» και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας Ντίνος Διαμάντος με θέμα τον αυτοκινητόδρομο Ε65.
Ο κ. Διαμάντος ζητά να πραγματοποιηθεί επειγόντως σύσκεψη για το μέλλον του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, και να γίνει γνωστό επισήμως το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του.
Αναλυτικά, στην επιστολή του ο κ. Διαμάντος αναφέρει τα εξής:
«Αγαπητέ Πρόεδρε.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (γνωστός ως Ε65 από το Διευρωπαϊκό Δίκτυο όπου εντάσσεται) τέθηκε για πρώτη φορά το 1992 στην κοινή σύσκεψη των ΔΕ του ΤΕΕ στην Καλαμπάκα. Εκεί μέσα από μία εισήγηση εμπεριστατωμένη και οραματική των συν Νίκου Λέγκα και Ιωάννη Παπαϊωάννου τέθηκε επί τάπητος η αναγκαιότητα «διασύνδεσης των 2 λιμένων Ηγουμενίτσας-Βόλου» με διακλάδωση προς Λαμία.
Έκτοτε, πέρασαν χρόνια αρκετά για να φτάσουμε το 2007 στη συμβασιοποίηση των «Δρόμων Ανάπτυξης» μεταξύ των οποίων και ο Ε65. Ως Αυτοκινητόδρομος πλέον «Κεντρικής Ελλάδας» διασύνδεσης της ΠΑΘΕ με την Εγνατία οδό.
Ενδιάμεσα απαιτήθηκαν και αναλήφθηκαν – τουλάχιστον από το ΤΕΕ και τα 2 Περιφερειακά Τμήματα Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας και Μαγνησίας- σημαντικές πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διεκδίκησης απρόσκοπτης ολοκλήρωσής του.
Η κρίση μετά το 2009 σε συνδυασμό με μία αδικαιολόγητα «νεκρή» περίοδο 2009-2012 που οφείλεται και σε άστοχους πολιτικούς χειρισμούς έθεσε σε διακινδύνευση την ολοκλήρωση του έργου. Και όταν λέμε ολοκλήρωση εννοούμε την πλήρη ανάπτυξη του με διασύνδεση ΠΑΘΕ-Εγνατίας οδού αλλά, ΚΑΙ την διακλάδωση προς Βόλο (για την διασύνδεση των 2 λιμανιών).
Αντί αυτού, αντιλαμβανόμαστε ότι τόσο η διασύνδεση των 2 λιμανιών (οδική διακλάδωση) όσο και το «ορεινό τμήμα» (Καλαμπάκα – Εγνατία οδός) πάνε στις καλένδες.
Από το 2009 (δείτε στο επίμαχο βίντεο τον εκπρόσωπο της ΚΞ συν Σέργιο Λαμπρόπουλο –και λίγο μετά Ειδ. Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων– να επιθεωρεί μαζί με τους αιρετούς των Γρεβενών το έργο σε αναζήτηση «εναλλακτικής ορεινής χάραξης» σε σχέση με την εγκεκριμένη-συμβασιοποιημένη) παρά τις διαψεύσεις σε ειδική ευρεία σύσκεψη στη Λάρισα στο ΤΕΕ μετά από πρωτοβουλία μας από τον ίδιο τον κο Λαμπρόπουλο.
Σήμερα αντιλαμβανόμαστε ότι βρισκόμαστε σε ένα «τεχνικό βέρτικο» για την Ε65.
Ένα έργο (όπως και τα άλλα 3 των Δρόμων Ανάπτυξης) που συμβασιοποιήθηκε το 2007 με πλήρεις μελέτες και Περιβαλλοντικές εγκρίσεις και από την ΕΕ και, πέραν των διοδίων (που δόθηκαν πρωθύστερα ως κίνητρο συμμετοχής και βιωσιμότητας λόγω χαμηλού φόρτου) και η χρηματοδότησή του ήταν 12,5% από Εθνικούς πόρους, 12,5% από την ΕΕ και το υπόλοιπο 75% με ίδιους πόρους (με τις δανειακές συμβάσεις ΧΩΡΙΣ την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου).
Σήμερα, συνεχίζει να συζητείται η αλλαγή χάραξης του σημαντικού για τη Θεσσαλία ορεινού τμήματος που σημαίνει νέες μελέτες, νέες εγκρίσεις, νέες … προσφυγές κ.λπ.
Στο χρηματοδοτικό δε σκέλος, βλέπουμε να επωμίζονται οι Εθνικοί πόροι και οι Ευρωπαϊκοί πόροι του ΕΣΠΑ την κατασκευή του έργου προς ανακούφιση των ιδιωτών και των τραπεζών και στερώντας έτσι πόρους από αλλά σημαντικά έργα που θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει το ΕΣΠΑ.
Δυστυχώς, η «επαναδιαπραγμάτευση Χρυσοχοΐδη» για την επανεκκίνηση των Δρόμων Ανάπτυξης (μετά την εγκληματική καθυστέρηση Ρέππα-Μαγκριώτη 2009-2011) ζημίωσε και συνεχίζει να ζημιώνει την Ελλάδα (αφού και η παρούσα Κυβέρνηση συνεχίζει να «επιδοτεί» με χρήματα και μπόνους τις ΚΞ.
Προτείνω λοιπόν, μία επείγουσα σύσκεψη, όπου τόσο από την Κυβέρνηση, όσο και από τα λοιπά Κόμματα αλλά και φορείς να ενημερωθούν ακριβώς επί του ζητήματος και να καταλήξουμε πλέον σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Ε65.
Επαναλαμβάνω, ολοκλήρωση σημαίνει για τη Θεσσαλία:
-Διασύνδεση με την Εγνατία οδό
-Διασύνδεση των 2 λιμανιών Ηγουμενίτσας – Βόλου (με διακλάδωση)».