Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η πρόταση του Δήμου Μετεώρων για αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Ράμμου στην Καλαμπάκα με καταβολή μισθώματος στην κατεπείγουσα δια περιφοράς συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη.
Η συνεδρίαση αυτή κρίθηκε αναγκαία και κατεπείγουσα, λόγω της κατεπείγουσας φύσης του θέματος της που απαιτεί τη λήψη άμεσης απόφασης για την έγκαιρη υποβολή εισήγησης προς την επικείμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου Άμυνας (Σ.ΑΜ.), προκειμένου να δρομολογηθούν το ταχύτερο δυνατόν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση του ακινήτου και η υποβολή πρότασης χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με την εισήγηση κυρίαρχη μέριμνα του Δήμου μας είναι να βρεθεί ένας χώρος που θα μπορούσε να φιλοξενεί την ανεκτίμητης αξίας συλλογή Μουσείου ελληνικής παιδείας του κυρίου Παύλου Μπαλογιάννη, που στεγαζόταν στο κέντρο της πόλης και που θα γνώριζε στη νέα γενιά τον πλούτο της εκπαιδευτικής ιστορίας του τόπου μας. Έτσι αντιλαμβανόμενοι τη σημασία του Μουσείου για την περιοχή και τον τουρισμό, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την εξεύρεση μιας λύσης. Η επαναλειτουργία του Μουσείου σε νέο χώρο θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για τη διατήρηση και την περαιτέρω ανάπτυξη του πολιτισμού και της εκπροσώπησης στην περιοχή, ενισχύοντας την τουριστική προσφορά και προσελκύοντας επισκέπτες από διάφορα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού
Η πρόταση του Δήμου Μετεώρων που τέθηκε σε γνώση του Σώματος αφορά στην αποκατάσταση και επανάχρηση του πρώην στρατοπέδου «Ράμμου» και πρώην υγειονομικού σταθμού Καλαμπάκας του Δήμου Μετεώρων ιδιοκτησίας του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Ταμείο Εθνικής Άμυνας».
Αναφέρεται ότι το συνολικό εμβαδό του γηπέδου του πρώην Στρατοπέδου «ΡΑΜΜΟΥ», είναι 2.209,01 τ.μ. και εντός αυτού ευρίσκεται ένα (1) κτίριο το οποίο αποτελείται από ισόγειο συνολικής επιφάνειας 392,24 τ.μ. και υπόγειο 392,24 τ.μ..
Το έργο αυτό στοχεύει κυρίως στην επαναλειτουργία ενός εγκαταλελειμμένου κτιρίου ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας. Μία καινοτόμος νομοθετική ρύθμιση, θέσπισε το Νόμο 2745/99, με τον οποίο δρομολογούνταν ένα πρόγραμμα παραχώρησης στρατοπέδων στην Τ. Α. , προκειμένου να αξιοποιηθούν για πράσινο, κοινωφελείς και αναπτυξιακούς σκοπούς. Από την εφαρμογή του νόμου και μετά, πολλά στρατόπεδα παραχωρήθηκαν στην Τ.Α και οι κάτοικοι των παρακείμενων περιοχών, απολαμβάνουν ήδη τις ευεργετικές, για την ποιότητα ζωής τους συνέπειες, από την αξιοποίηση αυτή. Δεδομένου ότι η τοπική κοινωνία και οι φορείς της αυτοδιοίκησης της Καλαμπάκας έχουν κατά καιρούς τονίσει επανειλημμένα την ανάγκη και την επιθυμία, να αξιοποιηθεί ο χώρος και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η παραχώρηση της εν λόγω έκτασης στο Δήμο, συνιστά μια μοναδική ευκαιρία για να αναβαθμιστεί ουσιαστικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Καλαμπάκας και της γύρω περιοχής, κρίνεται άμεση και επιτακτική ανάγκη η υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης.
Σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση και το από 07/24 πλάνο αξιοποίησης του ακινήτου που εκπονήθηκε από τον Δήμο Μετεώρων οι εργασίες διαμόρφωσης του μισθίου σύμφωνα προς τον σκοπό της χρήσης του, ανέρχονται στο ποσό ύψους τετρακοσίων χιλιάδων ευρώ (400.000,00€) ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το μηνιαίο μίσθωμα ορίζεται, σύμφωνα με το σχέδιο σύμβασης που τέθηκε σε γνώση των μελών, στο ποσό των 1500,00 € ενώ ο Δήμος μας θα έχει το δικαίωμα να μην καταβάλλει μίσθωμα για τα πρώτα οκτώ (8) έτη της συμβατικής σχέσης, λόγω των δαπανών και των σχετικών αδειών που θα απαιτηθούν. Με το πέρας του εν λόγω διαστήματος των οκτώ ετών από την υπογραφή της σύμβασης ο μισθωτής οφείλει να καταβάλλει στον εκμισθωτή το συμφωνηθέν μίσθωμα, όπως προβλέπεται.
Μετά την αποπεράτωση των εργασιών αυτές περιέρχονται αυτοδικαίως στην κυριότητα του Τ.ΕΘ.Α. Εάν ο μισθωτής δεν ολοκληρώσει την ανακατασκευή του μισθίου εντός των (8) οκτώ πρώτων ετών της μίσθωσης η Δ.Ε./Τ.ΕΘ.Α. θα έχει δικαίωμα να λύσει αζημίως τη μίσθωση, να κηρύξει το μισθωτή έκπτωτο και να προβεί σε ενέργειες για την κατάπτωση της εγγύησης καλής εκτέλεσης υπέρ του Τ.ΕΘ.Α.
Η χρονική διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται σε τριάντα (30) έτη από την ημερομηνία υπογραφής του μισθωτηρίου, με δικαίωμα παράτασης για άλλα δέκα(10) έτη, με διατήρηση των όρων αυτής.
Στη συνέχεια το Δ.Σ. κλήθηκε να αποφασίσει σχετικά με την εν λόγω μίσθωση και τους όρους αυτής.
Το Δ.Σ. μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη όλα τα παραπάνω και τις διατάξεις του άρθρων 65 & 67 του Ν.3852/10,
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι (κατά πλειοψηφία)
1. Εγκρίνει την πρόταση αξιοποίησης του πρώην στρατοπέδου Ράμμου, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
2. Εγκρίνει τους όρους της σύμβασης για την απευθείας μίσθωση του πρώην στρατοπέδου «Ράμμου» εκτάσεως 2.209,01 τ.μ. μετά των ευρισκόμενων σ΄ αυτόν κτισμάτων ιδιοκτησίας του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Ταμείο Εθνικής Άμυνας», σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο σύμβασης το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
3.Εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο κ. Αβραμόπουλο Ελευθέριο για την υπογραφή της σύμβασης μίσθωσης σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο καθώς και κάθε άλλου εγγράφου που τυχόν απαιτηθεί ενώπιον των δημοσίων αρχών.
Μειοψηφούντων
– των κκ Δ.Σ. Παπαχρήστου Σωτήριου, Τρίμμη Νικόλαου, Τσιάρα Ελευθέριου, Πέτρου Απόστολου, Αλεξίου Χρυσαυγής, Γάτσια Ευθύμιου, Παπακώστα Ευάγγελου & Σιούτα Ηλία για τους κάτωθι λόγους:
1) Διότι το συγκεκριμένο ακίνητο παρέχεται στο Δήμο έναντι μισθώματος 18.000,00 € /έτος , σε καμία περίπτωση αυτή η πρόταση δεν είναι ευνοϊκή για τα συμφέροντα του Δήμου και είναι κατώτερη των προσδοκιών μας.
2) Η μελέτη βιωσιμότητας της ανωτέρω πρότασης αξιοποίησης του ακινήτου, διαπιστώσαμε ότι είναι ελλιπής , μιας και δεν περιλαμβάνει τα απαιτούμενα στοιχεία ενός “master plan” όπως χαρακτηρίζεται. Σημειώνουμε ότι τα μέρη μιας τέτοιας μελέτης είναι:‐ οι λειτουργικές πτυχές (θα έχει αποτέλεσμα;)‐ οι οικονομικές πτυχές (κόστος και οφέλη)‐ οι τεχνικές πτυχές (μπορεί να κατασκευαστεί;). Τα αποτελέσματα της μελέτης καθορίζουν κατά πόσο η λύση είναι εφικτή από όλες τις παραπάνω απόψεις και, κατά συνέπεια, αν θα πρέπει να υλοποιηθεί . Δεν συνάγονται προφανή ,μετρήσιμα, θετικά αποτελέσματα παρά μόνο ατεκμηρίωτες εικασίες , οπότε Αρνούμαστε ατεκμηρίωτα να προβούμε στην καταβολή μισθώματος από το Δήμο, χωρίς να έχει διασφαλιστεί ότι το όλο εγχείρημα θα μπορέσει τελικά να λειτουργήσει .
3) Δεν αναφέρεται πουθενά στην συμφωνία τι γίνεται με την οφειλόμενη εισφορά 28.675,24€, λόγω ένταξης στο σχέδιο πόλεως.
– του Δ.Σ. Κ. Κεραμίδα Λεωνίδα που υποστήριξε ότι τα ακίνητα πρέπει να παρέχονται δωρεάν σε ΝΠΔΔ ή σε ΟΤΑ προς όφελος των πολιτών.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!