Ο πρώτος χρόνος της δημοτικής Αρχής του Λευτέρη Αβραμόπουλου, που ανέλαβε τα καθήκοντά της στις αρχές του 2024, ολοκληρώνεται.
Αυτούς τους δώδεκα μήνες έγιναν σημαντικά βήματα σε διάφορους τομείς, όμως είναι πολλά ακόμη που πρέπει να δρομολογηθούν και να υλοποιηθούν για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η εφημερίδας μας φιλοξενεί σήμερα τον Αντιδήμαρχο Εύρυθμης Λειτουργίας της πόλης, Καθημερινότητας του Πολίτη, Αδέσποτων και Δεσποζόμενων Ζώων, Νικόλαο Τσιούκα, ο οποίος κατά γενική ομολογία έχει επωμιστεί τις σημαντικότερες αρμοδιότητες.
Ο κ. Τσιούκας κάνει μέσα από «Τα Μετέωρα» τον απολογισμό της χρονιάς, ενώ αποκαλύπτει τα σχέδια της δημοτικής Αρχής για σημαντικά θέματα.
Η συνέντευξη
Κύριε Τσιούκα, αφού σας ευχαριστήσω για την ανταπόκρισή σας, θα ήθελα να αρχίσουμε τη συνέντευξη από το μείζον θέμα του κυκλοφοριακού της Καλαμπάκας. Αν σκεφτείτε την κατάσταση που επικρατούσε στην πόλη μας μέχρι πέρυσι, είστε ευχαριστημένος από την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, μετά από τη σειρά μέτρων που θέσατε σε ισχύ από τις πρώτες ημέρες που αναλάβατε τα καθήκοντά σας;
Κύριε Μπακόλα, σας ευχαριστώ για την ερώτηση. Το κυκλοφοριακό ζήτημα είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που έχουμε κληθεί ως Δημοτική Αρχή να αντιμετωπίσουμε από την πρώτη μέρα κιόλας της θητείας μας. Δώδεκα σχεδόν μήνες μετά μπορούμε να είμαστε περήφανοι για το γεγονός ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος. Ως πρώτο βασικό μέτρο που πήραμε προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση είναι η επαναλειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας με στόχο όχι την επιβολή προστίμων αλλά την επίλυση όλων εκείνων των παθογενειών που δημιουργούν κυκλοφοριακό ζήτημα σε κεντρικές οδούς της πόλης μας. Εκείνο που μπορώ να πω είναι ότι όλους αυτούς τους μήνες η συνεργασία της Δημοτικής Αστυνομίας, των τοπικών αρχών και των πολιτών είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική διαχείριση της παράνομης στάθμευσης. Από εκεί και πέρα θέλω να υπενθυμίσω ότι από την αρχή της θητείας μας έχουμε πάρει ομόφωνες αποφάσεις με το Δημοτικό Συμβούλιο για πέντε σημαντικές αποφάσεις που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία της πόλης και φορούν: α) στον καθορισμό ωρών φορτοεκφόρτωσης από 7:00 έως 10:00 το πρωί και 15:00 έως 17:00 το απόγευμα, β) στην απόδοση μιας ακόμη λωρίδας για τη στάθμευση των ΤΑΧΙ επί της οδού Ρόδου, γ) στον καθορισμό νέων θέσεων στάθμευσης δικύκλων: πίσω από το Δημαρχείο, επί της οδού Τρικάλων (έμπροσθεν της Εθνικής Τράπεζας), έμπροσθεν της Πλατείας Δημουλά επί της Τρικάλων, κάτω από την Πλατεία Δημουλά και εκατέρωθεν της οδού Δεληγιάννη, δ) στον καθορισμό ως χώρου παρκαρίσματος επί της οδού Τρικάλων κατά τις βραδινές ώρες (22:00 έως τις 8:00 το πρωί – τους ζυγούς μήνες στην κατερχόμενη πλευρά της οδού, τους μονούς μήνες στην ανερχόμενη πλευρά της οδού) και ε) στην αλλαγή της απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης επί της οδού Ρόδου, όπου επιτρέπεται η στάση. Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις που καθημερινά αποδίδουν και ευχαριστούμε τους πολίτες τόσο τους ντόπιους, όσο και τους επισκέπτες που μέρα με την μέρα αφομοιώνουν τις αλλαγές και συμμετέχουν στη μεγάλη αυτή προσπάθεια που κάνουμε, καθώς όποια απόφαση κι αν πάρουμε, το καλύτερο μέτρο είναι η αλλαγή της νοοτροπίας όλων μας.
Προ ετών, μιλώντας με συναδέλφους σας αστυνομικούς της τροχαίας για τις ενημερωτικές και απαγορευτικές πινακίδες στην πόλη μας, έχοντας ήδη διαπιστώσει προβλήματα, είχαμε χαρακτηρίσει σε σχετικό ρεπορτάζ ελλιπή τη σήμανση. Συμφωνείτε, και τι προτίθεστε ως δημοτική Αρχή να κάνετε για αυτό;
Αν για κάτι μπορεί να υπερηφανευθεί αυτή η Δημοτική Αρχή είναι ότι μετά από πολλά χρόνια οι πινακίδες σήμανσης έχουν αλλάξει και έχουν τοποθετηθεί νέες σχεδόν σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης. Ως προς το συγκεκριμένο θέμα έχουμε κάνει σημαντικά βήματα με την τοποθέτηση νέων πινακίδων υψηλής ευκρίνειας, όπως και με την τοποθέτηση πινακίδων που αναγράφουν στην αγγλική γλώσσα τις πληροφορίες της πινακίδας. Από εκεί και πέρα όμως δεν πρέπει να λησμονούμε ότι μετά από πολλά χρόνια έχουμε προχωρήσει ήδη από τους πρώτους μήνες της θητείας μας στη διαγράμμιση όλων των διαβάσεων με ιδιαίτερη προτεραιότητα στις διαδρομές που ακολουθούνται από τα παιδιά κατά την προσέλευση αλλά και την αποχώρησή τους από το σχολείο. Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε και την αποκατάσταση των φωτεινών σηματοδοτών στην οδό Πίνδου που για χρόνια έμειναν ανενεργοί.
Θέλουμε μια ανθρωπινή πόλη, θέλουμε τάξη στο κυκλοφοριακό, όμως αυτά προϋποθέτουν θέσεις στάθμευσης, αλλά οι διαθέσιμες, παρά την πληθώρα δωρεάν χώρων στάθμευσης, αποδεικνύονται λίγες. Οι διαφαινόμενες λύσεις είναι τρεις: Νέοι χώροι δωρεάν ή επί πληρωμή στάθμευσης, κατάλληλη διαμόρφωση των ήδη υπαρχόντων χώρων, για να χωρούν περισσότερα αυτοκίνητα, και «απελευθέρωση» όλων των χώρων σε κεντρικούς και μη δρόμους, που καταλαμβάνονται από τελάρα, σημαίες, δίκυκλα, κώνους και ό,τι άλλο μπορεί να σκαρφιστεί ο συνδημότης μας, για να «κλείσει» θέση στάθμευσης για τον εαυτό του. Είναι διαθέσιμη η δημοτική Αρχή να βάλεις τέλος σε αυτές τις παρανομίες;
Καταρχάς, κύριε Μπακόλα, όπως καλά καλά γνωρίζετε, τα δημοτικά πάρκινγκ και οι δημοτικοί χώροι στάθμευσης δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι παραλάβαμε. Βέβαια, δεν μπορούμε μέχρι σήμερα να πούμε ότι έχουμε φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά δεν μπορούμε και να παραβλέψουμε ότι οι εργασίες καλλωπισμού και διάνοιξης, όπου υπήρξε ανάγκη, βοήθησαν, για να έχουμε μια καλή εικόνα τόσο προς τους ντόπιους, όσο και προς τους επισκέπτες σχετικά με τα δημοτικά πάρκινγκ. Επιπλέον, με την τοποθέτηση φωτισμού έχουμε βελτιώσει τις συνθήκες ασφάλειας ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες. Σε εκείνο που θέλω να σταθώ είναι στη μεγάλη προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει για την απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων οχημάτων. Στο πρόσφατο συμβούλιο ψηφίστηκε ομόφωνα η απευθείας ανάθεση του συγκεκριμένου έργου, καθώς οι δύο προηγούμενες προσπάθειες ανοιχτού διαγωνισμού απέβησαν άκαρπες. Οπότε, προχωράμε τάχιστα στην απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων οχημάτων, από τα οποία πρόκειται να δημιουργηθούν σχεδόν 100 νέες θέσεις πάρκινγκ τόσο στην Καλαμπάκα, όσο και πέριξ της πόλης. Συνεχίζουμε όμως να αναζητούμε και χώρους, για να δημιουργήσουμε και άλλες θέσεις, και είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με ιδιοκτήτες οικοπέδων, προκειμένου να γίνουν νέα δημοτικά πάρκινγκ σε καίριες θέσεις της πόλης. Ενώ ο Δήμαρχος Λευτέρης Αβραμόπουλος εξετάζει την πρόταση για τη δημιουργία ενός πολυώροφου πάρκινγκ, έχοντας εξασφαλίσει τη δανειοδότηση του συγκεκριμένου έργου. Θα μου επιτρέψετε όμως τις λεπτομερέστατες ανακοινώσεις να τις κάνει ο κ. Δήμαρχος.
Επειδή φυσικά και υπάρχει προοπτική για ακόμη καλύτερη κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη, προτίθεστε ως δημοτική Αρχή να κάνετε όλες τις απαραίτητες παρεμβάσεις μέσα στα επόμενα χρόνια, για να λυθούν όλα τα προβλήματα;
Εκείνο που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες είναι ότι οι αποφάσεις για το κυκλοφοριακό δεν είναι αποφάσεις της μιας στιγμής ή της μιας μέρας. Κάθε μέρα συγκεντρώνουμε όλα τα ποιοτικά εκείνα στοιχεία που διαμορφώνουν και δημιουργούν το πρόβλημα. Λόγω και της παράδοσης του τμήματος του Ε65 τον περασμένο Απρίλιο, πολλά από τα δεδομένα που είχαμε έχουν αλλάξει όσον αφορά στην κυκλοφορία των οχημάτων. Γι’ αυτό πλέον έχουμε τα στοιχεία από την κίνηση που παρατηρείται τα Σαββατοκύριακα που έχουμε σημαντικές εκδηλώσεις, των γιορτών, όπως το Πάσχα, αλλά και των καλοκαιρινών μηνών. Όλα τα παραπάνω στοιχεία εξετάζονται από τον καλύτερο ίσως συγκοινωνιολόγο της χώρας, τον Καθηγητή κ. Νίκο Ηλίου, που ως συνεργάτης του Δημάρχου έχει αναλάβει την εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης που θα μας οδηγήσει στην αποτελεσματική επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που οδηγούν στο κυκλοφοριακό ζήτημα. Είμαι σίγουρος ότι τους επόμενους μήνες θα έχουμε περισσότερα να πούμε επί του ζητήματος και να είστε σίγουροι ότι τα αποτελέσματα θα είναι κάτι περισσότερο από θετικά. Θέλω να επισημάνω όμως κάτι ακόμα, και να σας δώσω κι ένα σημαντικό νούμερο που δείχνει τις μεγάλες αλλαγές που έχουν επιτελεστεί επί Δημαρχίας του Λευτέρη Αβραμόπουλου στο κυκλοφοριακό. Για όλο το 2023 οι βεβαιωμένες παραβάσεις τήρησης των διατάξεων περί παράνομης στάθμευσης οχημάτων και παρακώλυσης κυκλοφορίας ανήλθαν σε 9. Στους 11 πρώτους μήνες της δικής μας θητείας οι βεβαιωμένες παραβάσεις έχουν φτάσει τις 2.629. Ένα ποιοτικό στοιχείο που δείχνει μια μεγάλη διαφορά και τη βούλησή μας να συμβάλλουμε με τις δυνάμεις μας στη βελτίωση της εύρυθμης λειτουργίας της πόλης μας. Μάλιστα, τα έσοδα από τις βεβαιωμένες παραβάσεις ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ, ένα ποσό που, όπως δεσμεύτηκε ο Δήμαρχός μας, θα κατευθυνθεί σε έργα για τη βελτίωση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας, όπως αναβάθμιση παιδικών χαρών και δημόσιων χώρων κοινωνικής συνάθροισης και αναψυχής.
Έναν χρόνο σχεδόν διαπιστώνουμε προς τιμήν σας ότι ο Δήμος ανταποκρίνεται τάχιστα σε οποιαδήποτε αναφορά προβλήματος ή κινδύνου, κάτι που έχει εκπλήξει ευχάριστα τους συμπολίτες μας. Από τη συμπεριφορά των συμπολιτών μας εσείς είστε ευχαριστημένος, όσον αφορά στην τήρηση των υποχρεώσεών τους για θέματα τάξεως και καθαριότητας;
Κύριε Μπακόλα, σας ευχαριστώ που μου δίνετε τη δυνατότητα να μιλήσω για έναν τομέα που είμαστε πραγματικά περήφανοι, καθώς επί Δημαρχίας του Λευτέρη Αβραμόπουλου έχουμε αποδείξει ότι η Καλαμπάκα μπορεί να είναι καθαρή και λειτουργική πόλη, όπως μπορεί να είναι και γενικότερα ο Δήμος μας. Μια εικόνα που πλέον αναγνωρίζεται πέρα από τους ντόπιους και από τους εκατομμύρια επισκέπτες της περιοχής μας. Η σημερινή αυτή εικόνα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους εργαζόμενους του Δήμου μας. Η σχέση εμπιστοσύνης που έχει οικοδομηθεί όλους αυτούς τους μήνες έχει αποδώσει σημαντικούς καρπούς, καθώς οι εργαζόμενοι του Δήμου έχουν επιδείξει μεράκι, ζήλο και μεγάλη υπευθυνότητα. Ακόμη, η αναβάθμιση τόσο του υλικού, όσο και του μηχανοκίνητου εξοπλισμού έχει οδηγήσει στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται. Ωστόσο, και τη νέα χρονιά η προσπάθεια αυτή θα ενταθεί τόσο με την προμήθεια νέων κάδων για τα απορρίμματα που έρχονται από την ΠΑΔΥΘ, όσο και από την περαιτέρω ενίσχυση με νέα μηχανήματα καθαριότητας και πρασίνου. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων, που είναι οι αφανείς ήρωες της καθημερινότητας μας. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω και τους πολίτες που στην μεγαλύτερη πλειονότητα διακατέχονται από πνεύμα υπευθυνότητας, και είναι απολύτως συνεργάσιμοι με τις υπηρεσίες καθαριότητας και πρασίνου του Δήμου μας.
Το «Πράσινο Σημείο», το οποίο αναμένεται να λύσει πολλά προβλήματα, προχωρά, κύριε Τσιούκα;
Η προσπάθεια για τη δημιουργία «Πράσινου Σημείου» έχει ξεκινήσει από το 2021. Είχε ξεκινήσει μια συνεργασία μέσω της ΠΑΔΥΘ για τη δημιουργία του. Έχουμε καταφέρει να εκδώσουμε την απαραίτητη οικοδομική άδεια, προκειμένου να ωριμάσει η μελέτη του έργου. Ώς σήμερα δεν υπάρχει κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο, προκειμένου να καταθέσουμε προς χρηματοδότηση το συγκεκριμένο έργο, και αναμένουμε τις επόμενες κινήσεις από την ΠΑΔΥΘ, για να προχωρήσουν όλες εκείνες οι ενέργειες που θα καταστήσουν εφικτή την υλοποίηση του έργου.
Κάνοντας τον απολογισμό σε έναν άλλο τομέα αρμοδιότητάς σας, αυτόν της Πολιτικής Προστασίας, πού θα στεκόσασταν περισσότερο;
Κύριε Μπακόλα, ο Δήμαρχος Μετεώρων μού εμπιστεύτηκε έναν τομέα, στον οποίο, αν και σε κεντρικό επίπεδο διακυβέρνησης έχουν γίνει μεγάλα βήματα, τα τελευταία χρόνια ωστόσο όσον αφορά στους Δήμους βρισκόμαστε ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο. Ο Δήμος μας τον Σεπτέμβρη του ‘23 όχι απλώς ένιωσε στο …πετσί του τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, αλλά θα έλεγα βρέθηκε στο επίκεντρο μιας πρωτοφανούς κακοκαιρίας που άφησε πίσω της μεγάλες πληγές που καλούμαστε σήμερα να επουλώσουμε. Ξεκινάμε από τα βασικά, δημιουργούμε το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας, το οποίο τους επόμενους μήνες πρόκειται να στελεχωθεί με ανθρώπινο δυναμικό. Δημιουργούμε στο πρώην Δημαρχείο Χασίων στο «11.500» ένα σύγχρονο κέντρο πολιτικής προστασίας, ενώ μέσα από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2021-2027 πρόκειται να εξοπλίσουμε τον Δήμο μας με σύγχρονο εξοπλισμό μηχανημάτων έργου και οχημάτων πολιτικής προστασίας με το συνολικό ποσό των 400.000 ευρώ. Ακόμη, για πρώτη φορά κατά την αντιπυρική περίοδο, σε συνεννόηση με την Πυροσβεστική και το Δασαρχείο, προχωρήσαμε στη διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών. Επίσης, η πιο σημαντική θα έλεγα κίνηση υπήρξε ο δανεισμός από το ΣΠΑΥ ενός οχήματος Πολιτικής Προστασίας που έδρευε στον Ασπροπόταμο και όταν χρειάστηκε τον Οκτώβριο αποσόβησε τα χειρότερα. Τέλος, είμαστε περήφανοι που μόλις στους πρώτους έντεκα μήνες έχουμε καταφέρει και έχουμε εκπονήσει όλα τα απαραίτητα σχέδια που οφείλουμε ως Δήμος να έχουμε για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.
Θα ήθελα να κλείσουμε την πρώτη σας αυτή συνέντευξη στην εφημερίδα μας με τα αδέσποτα. Ήταν για πολλά χρόνια ένα σημαντικό πρόβλημα για μία τουριστική πόλη και περιοχή. Σίγουρα δεν έχουμε τις ακραίες περιπτώσεις του παρελθόντος, αλλά το πρόβλημα σε έναν βαθμό παραμένει. Πιστεύετε ότι μπορεί κάποτε να εκλείψει;
Θα διαφωνήσω μαζί σας, καθώς έχουν γίνει πάρα πολύ σημαντικά βήματα τόσο στη διαχείριση, όσο και στην περισυλλογή των αδέσποτων ζωών. Έχουμε προχωρήσει μέσα στους έντεκα αυτούς μήνες στην περισυλλογή και στη στείρωση άνω των 120 αδέσποτων ζώων, ενώ παράλληλα έγιναν και 24 πράξεις υιοθεσίας. Μέσα στο 2025 η λειτουργία του σύγχρονου κυνοκομείου θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση, ούτως ώστε η πόλη μας και ο Δήμος μας και σε αυτό τον τομέα να αποτελέσει πρότυπο στη διαχείριση των ζώων συντροφιάς.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!