Την πρώτη σοβαρή προσπάθεια στον τομέα του Τουρισμού στην ιστορία του τόπου μας από πλευράς Δήμου θα σηματοδοτήσει το Μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογράψει τις επόμενες ημέρες ο Δήμαρχος Μετεώρων Λευτέρης Αβραμόπουλος και η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Πρόκειται αναμφισβήτητα για μία μεγάλη επιτυχία και ευκαιρία, που πρέπει να υποστηριχθεί ποικιλοτρόπως και εντατικά, για να προσδώσει στο branding του Δήμου Μετεώρων τα πολυαναμενόμενα οφέλη.
Κι ενώ αναμένεται με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ άλλων και η σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO) του Δήμου Μετεώρων, έχει προηγηθεί η αναγνώριση του Γεωπάρκου Μετεώρων-Πύλης ως Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO, ενώ πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Καλαμπάκα η 1η Τοπική Εκδήλωση για τον Οινοτουρισμό.
«Αναδεικνύουμε τον πλούτο μας»
Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Δημάρχου κ. Αβραμόπουλου στην εκδήλωση για τον οινοτουρισμό:
«Ο Δήμος Μετεώρων βγαίνει μπροστά και σε συνεργασία με την ΚΕΝΑΚΑΠ Α.Ε. επενδύουμε στον Οινοτουρισμό. Μέσα από την 1η Τοπική Εκδήλωση και το Θεματικό Εργαστήριο του Σχεδίου Διατοπικής Συνεργασίας ‘Οργάνωση και Προβολή Οινοτουρισμού’, που διοργανώσαμε στην Καλαμπάκα μού δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσω τις προσπάθειες που έχουμε ξεκινήσει, προκειμένου να κτίσουμε πάνω στη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδιασμού και ενός οδικού χάρτη για την ανάπτυξη του τουριστικού προορισμού μας. Τόσο το Γεωπαρκο Μετεώρων – Πύλης, όσο και η ένταξη σας στο σημαντικό πρόγραμμα του Υπουργείου Τουρισμού για την σύσταση DMMOS αποτελούν δύο σημαντικά εργαλεία προκειμένου τα επόμενα χρόνια η περιοχή μας να αλλάξει επίπεδο και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της. Για εμάς ο οινοτουρισμός αποτελεί τμήμα των εναλλακτικών μορφών της τουριστικής βιομηχανίας που συνδυάζει τον πρωτογενή τομέα με την παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας, εστίασης και ξενάγησης στις οινοποιητικές ή και οινοπαραγωγικές εγκαταστάσεις. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν που θα συμπεριλαμβάνει τον Θρησκευτικό, τον Γαστρονομικό, τον Οινοτουρισμό και τον Γεωτουρισμό. Επενδύουμε στο ισχυρό brand της περιοχής μας, συνδυάζοντας τους παραπάνω τομείς, ώστε να δώσουμε διεξόδους αναψυχής στον επισκέπτη, προκειμένου να επιμηκύνει τον χρόνο παραμονής του στην περιοχή μας. Είμαι σίγουρος ότι μέσα από εκδηλώσεις σαν τη σημερινή θα μπορέσουμε να αναδείξουμε τον πλούτο της οινικής παράδοσης της περιοχής μας».
Η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της περασμένης Τρίτης εγκρίθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Δήμου Μετεώρων και του Υπουργείου Τουρισμού, για τη Διαχείριση και Προώθηση του Δήμου Μετεώρων ως Πρότυπος Τουριστικός Προορισμός στα πλαίσια της δράσης 16931 “Τουριστική Ανάπτυξη και Διαχείρισης Προορισμών” του Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας του Υπουργείου Τουρισμού και εξουσιοδοτήθηκε ο Δήμαρχος Λευτέρης Αβραμόπουλος για την υπογραφή της σχετικής Σύμβασης, που θα ακολουθήσει στις επόμενες ημέρες.
Μεταξύ άλλων το Μνημόνιο προβλέπει ότι ο ανάδοχος που θα αναλάβει να υποστηρίξει τον υπό-σύσταση DMMO θα είναι υπεύθυνος για την εκπόνηση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, το οποίο θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο τα ακόλουθα:
– Εξειδίκευση των βασικών αξόνων στρατηγικών βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης προορισμού σε συνεκτικές αναπτυξιακές στρατηγικές οι οποίες θα περιλαμβάνουν ενδεικτικά το όραμα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης του προορισμού, την ανάλυση των στρατηγικών σε στόχους (στρατηγικούς και ειδικούς) οι οποίοι θα υποστηρίζονται από ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες, τις δέσμες δράσεων και τις συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες αναμένεται να συνδράμουν στην εκπλήρωση των στρατηγικών και ειδικών στόχων.
– Εκπόνηση Σχεδίου Προώθησης προορισμών (MarketingPlan) το οποίο θα περιλαμβάνει ενδεικτικά τα ακόλουθα: Στρατηγικές κατευθύνσεις για την τοποθέτηση στην αγορά των προορισμών (marketpositioning), την τμηματοποίηση επιμέρους αγορών (marketsegmentation) και τη διείσδυση υφιστάμενων ή και νέων αγορών (marketpenetration). Επιπρόσθετα, το Σχέδιο Προώθησης θα περιλαμβάνει και στρατηγικές κατευθύνσεις για τη διαχείριση τουbrand του προορισμού.
– Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης (ActionPlan) για την εξειδίκευση των επιμέρους δράσεων των αναπτυξιακών στρατηγικών και του προτεινόμενου Marketing Plan με ανάλυση απαιτούμενων ενεργειών, εμπλεκόμενων φορέων, απαιτούμενων πόρων (ανθρώπινων, υλικών και χρηματικών), χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης και εκτιμώμενων κινδύνων και προτεινόμενων τρόπων αντιμετώπισης τους.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
