Με την τεχνολογία να έχει προχωρήσει, προσφέροντας τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μιας τεράστιας ποικιλίας εφαρμογών των κινητών τηλεφώνων, λίγοι είναι αυτοί που επιλέγουν τον παραδοσιακό τρόπο αποστολής γράμματος.
Στην Φινλανδία, όμως, η κρατική ταχυδρομική υπηρεσία βρήκε έναν εναλλακτικό τρόπο για να κρατηθεί “ζωντανή”, αυξάνοντας τα έσοδά της. Η Posti, λοιπόν, ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι από τον επόμενο μήνα θα προσφέρει μια νέα υπηρεσία στους πελάτες της, αυτή του κουρέματος του γκαζόν.
Οι εργαζόμενοι στα ταχυδρομεία της Posti θα ασκούν τα νέα τους καθήκοντα κάθε Τρίτη από τα μέσα Μαΐου μέχρι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους. Η συγκεκριμένη μέρα επιλέχτηκε λόγω του ότι έχει παρατηρηθεί μείωση του όγκου των υπό διανομή γραμμάτων και δεμάτων. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν μέσω διαδικτύου την υπηρεσία, με απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν δική τους χορτοκοπτική μηχανή. Όσον αφορά τις τιμές, το κούρεμα του γρασιδιού για 30 λεπτά κοστίζει 65 ευρώ το μήνα και για 60 λεπτά, 130 ευρώ, με το ποσό να εκπίπτει από τη φορολογία.
Όπως αποκάλυψε ο διευθυντής της Posti, η ιδέα προήλθε από τους ίδιους τους εργαζόμενους των ταχυδρομείων. Η φινλανδική εταιρία, όπως και οι αντίστοιχες σε πολλές ακόμα χώρες, παρουσιάζουν κάθε χρόνο μειωμένα έσοδα. Πέρσι η Posti είχε ζημίες ύψους 75 εκατ. ευρώ, με τον συνολικό όγκο παράδοσης να έχει πέσει στα επίπεδα του 1960.
Αυτό πάντως δεν είναι το μοναδικό “περίεργο” πρόγραμμα που διαθέτει η εταιρία. Σε συνεργασία με μια εταιρία παροχής υπηρεσιών υγείας, υπάλληλοί της πηγαίνουν σε σπίτια ατόμων με αναπηρία και βοηθάνε στις οικιακές δουλειές και παρέχουν υποστήριξη στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Η δεύτερη υπηρεσία αφορά παροχή υπηρεσιών ασφαλείας σε δύο μεγάλες πόλεις της χώρας.
Παρόμοια τακτική για την αύξηση των εσόδων ακολουθεί και η κρατική ταχυδρομική υπηρεσία της Ινδίας. Τον περασμένο Αύγουστο εγκαινίασε ένα πρόγραμμα που βοηθάει τους αγρότες να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Οι ταχυδρόμοι επισκέπτονται τους αγρότες στα χωριά τους και ενημερώνονται για τα υπό πώληση προϊόντα, ανεβάζοντας στη συνέχεια τις απαραίτητες πληροφορίες στο διαδίκτυο προς ενημέρωση των εμπόρων. Η εταιρία αμείβεται για την παράδοση των αγορασμένων προϊόντων.