Μία ενδιαφέρουσα, λεπτομερή ματιά σε ορισμένα από τα πιο αξιοσημείωτα έργα τέχνης στην ιστορία της μουσικής αποτελεί το βιβλίο «Art Record Covers» [Taschen] για τα εξώφυλλα άλμπουμ που έχουν μείνει στην ιστορία.
Το βιβλίο του Φραντσέσκο Σπαμπινάτο, συγγραφέα και ιστορικού σύγχρονης τέχνης και οπτικού πολιτισμού εξηγεί πως οι μουσικοί δίσκοι είναι μία ευκαιρία να αφαιρεθεί κάποια ιερότητα από τη σύγχρονη τέχνη και ότι θεωρούνται ως τρόπος διαφυγής του καλλιτέχνη από τους περιορισμούς που επιβάλλει ο κόσμος της τέχνης.
Το «Art Record Covers» δημιουργήθηκε από το ενδιαφέρον του Σπαμπινάτο για τη σχέση μεταξύ τέχνης και ποπ κουλτούρας, από τη διττή προσέγγιση της μουσικής και του ήχου «από την προοπτική του ιστορικού σύγχρονης τέχνης και οπτικού πολιτισμού και επίσης του ακροατή και του συλλέκτη μουσικών άλμπουμ».
Στο βιβλίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται το γκράφιτι του καλλιτέχνη-«φάντασμα» της street art, Banksy (Μπάνκσι) στο εξώφυλλο του άλμπουμ των Blur «Think Tank».
Ειδική αναφορά γίνεται στο πώς έχει χρησιμοποιηθεί η τέχνη του Banksy και σημειώνεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα έργα του παρουσιάζονται ανεπίσημα και συχνά χωρίς άδεια, επειδή ο καλλιτέχνης είναι τόσο δύσκολο να προσεγγιστεί.
Το εξώφυλλο με το κρανίο, δημιουργία του Βρετανού εικαστικού, Ντάμιεν Χιρστ για το άλμπουμ του συγκροτήματος «The Hours», το πασίγνωστο εξώφυλλο του Γουόρχολ για το άλμπουμ των Velvet Underground & Nico με τη μπανάνα που έγινε το σύμβολο του δίσκου και το εξώφυλλο με την πεταλούδα του Νταλί στο άλμπουμ Lonesome Echo του Τζάκι Γκλέσον φιλοξενούνται επίσης στο βιβλίο.
Βέβαια υπάρχουν και πιο σύγχρονα, όπως τα εξώφυλλα του Τζεφ Κουνς για τη Lady Gaga και του Τακάσι Μουρακάμι για τον Κάνιε Γουέστ.
Συνεντεύξεις με καλλιτέχνες και μουσικούς και ανάλυση κάθε έργου και του αντίστοιχου καλλιτέχνη παρατίθενται στο βιβλίο των 448 έγχρωμων σελίδων, στο οποίο παρουσιάζονται 500 διαφορετικά εξώφυλλα μουσικών άλμπουμ, δημιουργίες εικαστικών καλλιτεχνών από το 1950 έως σήμερα.
Το «Art Records Covers» εξυμνεί δίσκους βινυλίου και έργα τέχνης που αγαπήσαμε και αγαπήσαμε ξανά εδώ και δεκαετίες, αναφέρεται σε κριτική για το βιβλίο στο Itsnicethat.com, που κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Taschen.