Εναν ακόμη κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο που προορίζεται για τη δωρεάν στάθμευση ΙΧ αυτοκινήτων στην Καλαμπάκα παρέδωσε πρόσφατα προς χρήση η δημοτική Αρχή.
Ο νέος χώρος δημιουργήθηκε στην οδό Θ. Οικονόμου, απέναντι από το κτήριο που στέγαζε το ΙΚΑ επί σειρά ετών.
Το οικόπεδο ανήκει στο Δασαρχείο Καλαμπάκας, το οποίο δέχθηκε να το παραχωρήσει στον Δήμο μας, κάνοντας δεκτό το αίτημά του.
Με το νέο αυτό πάρκινγκ η πόλη της Καλαμπάκας διαθέτει δεκατέσσερεις χώρους δωρεάν στάθμευσης εντός του κεντρικού ιστού της, και ο συγκεκριμένος χώρος αναμένεται ότι θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της οδού Τρικάλων από παρκαρισμένα οχήματα, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Δήμος Καλαμπάκας.
Βέβαια, η στάθμευση στην οδό Τρικάλων απαγορεύεται, ωστόσο αποδείχθηκε στην πράξη τα τελευταία χρόνια ότι τόσο η Δημοτική Αστυνομία όσο και το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα αδυνατούν να ελέγξουν τις παράνομες σταθμεύσεις στην κεντρική αυτή αρτηρία της πόλης μας.
Η κατάληξη της σχετικής ανακοίνωσης του Δήμου αποδεικνύει το μέγεθος της παρανομίας που επικρατεί: «Ευχαριστούμε το Δασαρχείο για την παραχώρηση του οικοπέδου και την άριστη συνεργασία μας, και ευελπιστούμε ότι οι πολίτες θα εκτιμήσουν την προσπάθεια που καταβάλλουμε ως Δήμος για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών και επισκεπτών της πόλης μας, και θα τηρούν τους κανόνες στάθμευσης για μια πόλη ανθρώπινη και λειτουργική».
Δεκατέσσερεις χώροι δωρεάν στάθμευσης
Ο νέος χώρος δωρεάν στάθμευσης είναι ο δέκατος τέταρτος σε μία πόλη που μήνα με τον μήνα δείχνει να «πνίγεται» από τα ΙΧ αυτοκίνητα, ιδίως των κατοίκων της.
Η δημοτική Αρχή του Χρήστου Ν. Σινάνη βρήκε όταν ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου δύο τέτοιους χώρους, έναν στην αρχή της οδού Αγίου Στεφάνου (μεταξύ ξενοδοχείου Διβάνη και 3ου Δημοτικού Σχολείου) κι έναν στην Πλατεία Δημητρίου Λιάπη, όπου δεν παρκάρουν τα οχήματα την Παρασκευή, ημέρα λειτουργίας της εβδομαδιαίας λαϊκής αγοράς.
Οι δώδεκα χώροι δωρεάν στάθμευσης που παρέδωσε η δημοτική Αρχή στη θητεία της είναι στις εξής οδούς:
1. Ελ. Βενιζέλου (πλησίον ξενοδοχείου «Edelweiss» – πρώην ιδιωτικού πάρκινγκ)
2. Πίνδου (στον χώρο που παραχώρησε ο ΟΣΕ εντός της έκτασής του)
3. Ομογ. Αμερικής (πλησίον Δασαρχείου)
4. Γ. Κονδύλη (πλησίον Μουσείου Ελληνικής Παιδείας)
5. Μετεώρων (μεταξύ ΔΕΗ και ΟΑΕΔ)
6. Αν. Βλιώρα (πλησίον Πλ. Ρήγα Φεραίου)
7. Γ. Μασούτα & Αβέρωφ (πλησίον 1ου Νηπιαγωγείου)
8. Γ. Μασούτα και Χατζηπέτρου (πλησίον 1ου Νηπιαγωγείου)
9. Δεληγιάννη (πλησίον Πλ. Δημουλά)
10. Αγίου Στεφάνου (πλησίον 1ου Παιδικού Σταθμού)
11. Αθ. Λιακατά (πλησίον ξενοδοχείου «Αιολικός Αστήρ»)
12. Θ. Οικονόμου (νέος χώρος πλησίον πρώην κτηρίου ΙΚΑ)
Το χάος παραμένει
Οι διαμορφωμένοι αυτοί χώροι χρησιμοποιούνται καθημερινά δωρεάν από δεκάδες δημότες και επισκέπτες της Καλαμπάκας.
Ο Δήμος μας (και κατ’ επέκταση οι δημότες) πληρώνει μηνιαίως μισθώματα για τη χρήση των χώρων αυτών, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, ευελπιστώντας στην αποσυμφόρηση των κεντρικών οδών από κυρίως παράνομα σταθμευμένα οχήματα.
Οι περισσότεροι από αυτούς τους χώρους στάθμευσης φιλοξενούν καθημερινά πολλά οχήματα, ωστόσο τα προβλήματα από την παράνομη στάθμευση οχημάτων στις οδούς Τρικάλων, Ε. Βλαχάβα, Γ. Κονδύλη κ.ά. συνεχίζουν να ταλανίζουν τους οδηγούς και έχουν επιπτώσεις και στην τοπική οικονομία, καθώς αναμφισβήτητα πολλοί είναι οι επισκέπτες που δεν θα σταματήσουν στην πόλη μας βλέποντας το χάος που επικρατεί.
Βούληση και λύσεις
Όπως συμβαίνει παντού, η λύση μπορεί να δοθεί μόνο με τον καθημερινό επισταμένο έλεγχο των δρόμων από τις αρμόδιες Αρχές, τη Δημοτική και την Ελληνική Αστυνομία.
Η ανοχή της παρανομίας δεν έχει καλό αντίκτυπο στην πόλη μας και βλάπτει σοβαρά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Ωστόσο, για να εκλείψουν τα φαινόμενα παραβατικότητας, οι έλεγχοι και οι βεβαιώσεις των παραβάσεως πρέπει να γίνονται χωρίς εξαιρέσεις και όχι σε τυχαίες στιγμές, έτσι ώστε να γίνει βίωμα του δημότη ότι πλέον θα τηρείται ο νόμος και ο καθένας μας πρέπει να δέχεται αδιαμαρτύρητα τις επιπτώσεις όταν παρανομεί.
Η δημοτική Αρχή έκλεισε πρόσφατα τρία χρόνια στη διοίκηση του Δήμου Καλαμπάκας. Από την αρχή έθεσε ως προτεραιότητα τη λύση του συνεχώς αυξανόμενου τα τελευταία χρόνια κυκλοφοριακού προβλήματος, κάτι που προσπάθησε να επιτύχει με τη δημιουργία χώρων δωρεάν στάθμευσης. Εφόσον το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται και εάν αποδειχθεί ότι δεν γίνεται να μπει μία τάξη με τον έλεγχο της παραβατικότητας, ενδεχομένως θα αναγκαστεί να αναζητήσει τη λύση με ριζικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, κάτι που προσπάθησε να κάνει η προηγούμενη δημοτική Αρχή χωρίς επιτυχία.
*Ο χάρτης της πόλης προέρχεται από την κυκλοφοριακή μελέτη που είχε εκπονήσει ο συντοπίτης μας Αθανάσιος Τσιάνος για λογαριασμό της προηγούμενης δημοτικής Αρχής. Η τοποθέτηση των σημάτων στα επιπλέον 12 πάρκινγκ της νυν δημοτικής Αρχής έγινε από το γραφιστικό τμήμα της εφημερίδας “Τα Μετέωρα”.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!