Όπως αναφέραμε και στο ρεπορτάζ από τη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. Καλαμπάκας, κατόπιν πρότασης της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καλαμπάκας, που κατέθεσε ο Λεωνίδας Κεραμίδας, εγκρίθηκε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα για την κατάργηση των διοδίων:
Μετά τις κορδέλες και τις φιέστες του υπουργού υποδομών και μεταφορών στην τελετή παράδοσης τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 πριν λίγες βδομάδες στην περιοχή μας, ήρθε και το «μπιλετάκι», κανονικό χαράτσι δηλαδή, για τους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλίας και τους οδηγούς που θα χρησιμοποιούν έναν τυφλό αυτοκινητόδρομο στην κυριολεξία, αφού δεν έχει πρόσβαση ούτε στην ΠΑΘΕ, ούτε στην ΕΓΝΑΤΙΑ.
Για τη διαδρομή Τρίκαλα Ξυνιάδα, μήκους 80 χιλιομέτρων, το κόστος των διοδίων στους δυο μετωπικούς σταθμούς (Τρίκαλα – Σοφάδες) φτάνει τα 5€, ενώ με την ολοκλήρωση του δρόμου ώς τη Λαμία το κόστος θα ανέβει στα 11€.
Η έξοδος από την οδική “απομόνωση” της Δυτικής Θεσσαλίας, με την κατασκευή μέρους του Ε65, όπως μας έλεγαν επί χρόνια, κυβερνήσεις, Περιφέρεια και Δήμοι, αλλά και το μερίδιο της περιοχής μαςαπό τη «δίκαιη ανάπτυξη» που διαφημίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, θα κοστίζει ακριβά.
Τη στιγμή που εργαζόμενοι, άνεργοι, αυτοαπασχολούμενοι, συνταξιούχοι έχουν χρυσοπληρώσει την κατασκευή σύγχρονων δρόμων μέσω της φορολογίας ,των τελών κυκλοφορίας, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα τους υπέρογκους φόρους για αγορά αυτοκινήτου , τα ασφάλιστρα κ.ά. ξανακαλούνται να πληρώσουν κι άλλα χαράτσια με νέα διόδια.
Ο λαός πλήρωσε χρυσάφι για την κατασκευή των δρόμων και θα συνεχίσει να πληρώνει χρυσάφι για τη χρήση τους.
Μόνοι κερδισμένοι είναι οι κατασκευαστικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους και εισπράττουν τεράστια ποσά. Είναι τεράστιο ψέμα όσοι ισχυρίζονται, ότι τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις γίνονται για καλύτερους δρόμους, θέλοντας να κρύψουν ότι το κριτήριο για την κατασκευή και τέτοιων έργων είναι το κέρδος των μεγαλοεργολάβων. Από κοινού ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν ψηφίσει την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΑ το τηρούν με ευλάβεια! Μάλιστα, όλες οι κυβερνήσεις έχουν υπογράψει ρήτρες με τους εργολάβους ότι σε περίπτωση που τα έσοδα τους από τα διόδια πέσουν κάτω από ένα όριο (π.χ. εξαιτίας της μείωσης διέλευσης οχημάτων), τότε το κράτος θα τους καλύπτει τη «χασούρα» από τον κρατικό προϋπολογισμό!
Αποτελεί πρόκληση για τους εργαζόμενους, το λαό, που δοκιμάζεται από την κρίση, την ανεργία και τις αντιλαϊκές πολιτικές, να χρυσοπληρώνει συνεχώς και για τους δρόμους!
Ο λαός μας όμως έχει δικαίωμα να κινείται δωρεάν σε σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους κάτω από έναν ενιαίο φορέα διαχείρισης τους.
Το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καλαμπάκας εκφράζει την αντίθεση του στο νέο χαράτσι που προκύπτει από την κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων στην περιοχή μας και απαιτεί από την κυβέρνηση:
• Την κατάργηση άμεσα όλων των διοδίων.
• Την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών δικτύων σε επιχειρηματικούς ομίλους,
• Ελεύθερη διέλευση σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
• Να σταματήσει κάθε δίωξη και να ακυρωθεί κάθε καταδίκη όσων αγωνίζονται για την κατάργηση των διοδίων ή αρνήθηκαν να πληρώσουν.