Μπροστά στην 8η Μάρτη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας θα παρακολουθήσουμε την θεατρική παράσταση “Μάνα κουράγιο” στον Βόλο την Κυριακή 4 Μάρτη (ώρα έναρξης 6μμ).
Η είσοδος είναι ελέυθερη για όλους.
Από την Ομάδα Γυναικών Καλαμπάκας ανακοινώνεται ότι όσοι θέλουν να παρακολουθήσουν την παράσταση μπορούν να επικοινωνήσουν στο τηλ. 6973220371 με την κ. Πανάγου Δήμητρα.
Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του Δημοκρατικού Συλλόγου Γυναικών Μαγνησίας (μέλος της ΟΓΕ) και συνεργαζόμενοι, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας θα παρουσιάσουν τη θεατρική παράσταση «Μάνα Κουράγιο» του Μπέρτολτ Μπρέχτ, την Κυριακή 4 του Μάρτη, στις 6 μ.μ., στο Θέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου Νέας Ιωνίας
Είναι ένα έργο που έγραψε ο Μπρεχτ το 1937-’39 εξόριστος στη Σουηδία και ανέβηκε στο θέατρο για πρώτη φορά το 1941 στη Ζυρίχη. Αναφέρεται στον 30ετή πόλεμο που άρχισε το 1618 έλαβε χώρα κυρίως σε γερμανικό έδαφος και ενώ ξεκίνησε ως θρησκευτικοπολιτική διαμάχη εξελίχτηκε σε έναν απ’ τους μακροβιότερους και άκρως αιματηρούς πολέμους, αφήνοντας πίσω του μια Γερμανία κατεστραμμένη και εξαθλιωμένη με μόνο το ένα τρίτο των κατοίκων της να έχει επιβιώσει.
Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή και ως «Μάνα Κουράγιο», αποτελεί το μπρεχτικό πρόσωπο, που είναι φορτωμένο, ίσως με τις πιο πολλές αντιφάσεις. Είναι μια μικροεμπόρισσα που θέλει να κάνει δουλειές στον πόλεμο και χάνει τα πάντα. Η μικροαστική της αντίληψη τη θέλει να παίζει διπλό παιχνίδι. Θέλει να είναι συγχρόνως και μάνα και εμπόρισσα, να τα κρατήσει όλα και την επιχείρηση και τα παιδιά της. Ένας ισχυρός ίσως να τα κατάφερνε, όχι όμως και η μάνα Κουράγιο που βλέπει τον πόλεμο σαν μια κερδοφόρα επιχείρηση των μεγάλων που μπορεί κι αυτή να συμμετέχει και να κερδίζει, ακόμη κι όταν αυτό της στερεί τα παιδιά της. Όπως γράφει γι’ αυτήν ο Μπρεχτ, «Διαβλέπει τον καθαρά εμπορικό χαρακτήρα του πολέμου. Ακριβώς αυτός την ελκύει. Θα πιστεύει στον πόλεμο ως το τέλος. Δεν της περνάει από το μυαλό ότι για να κόψει κανείς το μερτικό του από τον πόλεμο χρειάζεται μεγάλο μαχαίρι».
Σήμερα, στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης του συστήματος που κάθε κατάκτηση του εργατικού και γυναικείου κινήματος ξεριζώνεται, που η εκμετάλλευση και η φτώχεια μεγαλώνουν και τα τύμπανα ενός πιθανού πολέμου στην περιοχή μας χτυπάνε δυνατά, οι γυναίκες ήταν και παραμένουν οι πρώτοι στόχοι, τα πρώτα «θύματα». Η ανεργία, οι άθλιοι όροι και συνθήκες εργασίας, η ιδιωτικοποίηση και οι φραγμοί σε Παιδεία, Υγεία και Πρόνοια, η δυσκολία να βρει παιδικό σταθμό για το παιδί της, καθιστούν το ρόλο των νέων γυναικών και των μητέρων ειδικότερα, όλο και δυσκολότερο, διπλά εκμεταλλευτικό. Γι’ αυτό σήμερα παρά ποτέ, είναι ανάγκη να διδασκόμαστε και μέσα από την τέχνη που διαφωτίζει και δείχνει την αλήθεια σαν όπλο σ’ αυτούς που την έχουν ανάγκη. Και το παράδειγμα της Κουράγιο, της κατεξοχήν αντιηρωίδας του Μπρεχτ, έχει να μας δείξει πιο δρόμο πρέπει σήμερα να ακολουθήσουν οι μανάδες της δουλειάς, τόσο σε καιρό πολέμου όσο και σε καιρούς ιμπεριαλιστικής ειρήνης. Όχι του συμβιβασμού αλλά της αντίστασης και του αγώνα. Σύμφωνα με το συγγραφέα, το έργο οφείλει να δείχνει «πως τα μεγάλα εμπορικά αλισβερίσια στους πολέμους δε γίνονται από τους μικρούς, πως ο πόλεμος μετατρέπει τις ανθρώπινες αρετές σε θανατηφόρες – ακόμη και για τους κατόχους τους – και πως για την καταπολέμηση του πολέμου καμία θυσία δεν είναι υπερβολικά μεγάλη».
Συντελεστές της παράστασης:
Οργάνωση – παραγωγή: Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Ν. Μαγνησίας.
Προσαρμογή κειμένων και σκηνοθετική επιμέλεια: Χαρίτου Ευαγγελία
Μουσική επιμέλεια , οπτική παρουσίαση: Κωτή Ρίτσα
Σκηνικά, κουστούμια: Χαρίτου Ευαγγελία , Κωτή Ρίτσα και μέλη της θεατρικής ομάδας.
Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται: Ευαγγελία Χαρίτου, Αλκμήνη Χαρμάνη, Αποστόλης Καρβελης, Κώστας Κασάπη, Νίκος Λαμπρόπουλος, Δημήτρης Κουτσοδημήτρης, Γιάννης Χουργάκης, Αρης Κούγκουλος, Μίκα Παπαβαϊτση, Εύη Γάκου, Λίλα Πέτρου, Δέσποινα Ευαγγελινού, Φένια Θεοδώρου, Πιλικίδου Ολγα, Ράνια Μπαλή, Αποστολία Καλυβιώτη.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!