Με απόφασή του ο συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας Νίκος Ντίτορας αποδέχθηκε την από 16-05-2018 προσφυγή της Μαρίας Καρπούζη του Αθανασίου και ακύρωσε την με αριθμό 4/2018 απόφασης του Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Κλεινού, αναφορικά με τον καθορισμό δικαιώματος βοσκής 2018 και ρύθμισης βοσκοτόπων, για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της απόφασης.
Κατά της απόφασης αυτής του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας –
Στερεάς Ελλάδας, μπορεί, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 238 του Ν. 3852/2010, ο οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον να ασκήσει προσφυγή εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έκδοσή της ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006, που εδρεύει στην έδρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας (Σωκράτους 111 – Λάρισα).
Οι λόγοι που αναφέρονται στο σκεπτικό της απόφασης είναι οι εξής:
– Επειδή η προσφεύγουσα είναι ιδιοκτήτρια των βοοειδών που βόσκουν στη θέση «Λιβάδια» της Τ.Κ. Κλεινού έχει έννομο συμφέρον στην υποβολή της προσφυγής.
– Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 1 του από 24-9/20-10-1958 Β.Δ/τος
ορίζεται ότι: «1. Οι εν τη περιφερεία του δήμου ή κοινότητος βοσκήσιμοι τόποι, ων την κυριότητα, νομήν ή χρήσιν έχουν ο δήμος ή η κοινότης διατίθενται εις τους δημότας προς βοσκήν των ζώων αυτών. Το απομένον περίσσευμα διατίθεται δια δημοπρασίας. Η διάρκεια της μισθώσεως δύναται να ορισθεί και δια μίαν κτηνοτροφικήν περίοδον θερινήν ή χειμερινήν …..».
– Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 1α του Ν. 4351/2015, καταργήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 103 του Ν.Δ. 86/1969 κατά τις οποίες το δικαίωμα βοσκής σε δημόσια δάση, μερικώς δασοσκεπείς εκτάσεις και μη πεδινά χορτολίβαδα δινόταν στους οικείους ΟΤΑ (Δήμοι – Κοινότητες), παρέχοντάς τους τη δυνατότητα εκμίσθωσής τους. Ομοίως σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 1γ του Ν. 4351/2015, καταργήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 1 του Β.Δ. 24-9/20-10-1958 με τις οποίες οι βοσκήσιμοι τόποι που βρισκόταν στην περιφέρεια του οικείου ΟΤΑ και των οποίων η κυριότητα, νομή ή κατοχή ανήκε σ΄ αυτούς, διατίθεντο για τη βοσκή των ζώων των δημοτών, το δε περίσσευμα εκμισθωνόταν με δημοπρασία. Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 1 του νόμου αυτού το δικαίωμα βοσκής στις βοσκήσιμες γαίες μεταξύ των οποίων δημόσια δάση, δασικές εκτάσεις και μη πεδινά χορτολίβαδα κ.λπ., παραχωρείται στις οικείες Περιφέρειες, στις οποίες περιέρχονται και οι πρόσοδοι από την εκμίσθωση αυτών.
– Επειδή σύμφωνα με την αριθμ. 1332/93570/23-8-2016 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων, που εκδόθηκε σε εφαρμογή του άρθρου 19 παρ. 5 περ. γ΄ του Ν.
4351/2015 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα συγκροτείται επιτροπή για το χωροταξικό έλεγχο κατανομής δικαιωμάτων χρήσης βοσκής, κατά τη μεταβατική περίοδο μέχρι την έγκριση των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης.
– Επειδή στο αριθμ. 4476/11-05-2018 έγγραφο του αρμόδιου Αντιδημάρχου Δήμου Καλαμπάκας σε απάντηση καταγγελίας του Προέδρου της Τ.Κ. Κλεινού, που περιήλθε στην Υπηρεσία μας με το αριθμ. 5225/12-06-2018 απαντητικό έγγραφο του Δήμου, αναφέρεται ότι: «Σας γνωρίζουμε ότι με την έναρξη ισχύος του Ν. 4351/2015 «Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις» και τις διατάξεις αυτού η διαχείριση Δημοτικών/Κοινοτικών βοσκοτόπων περιήλθε στην αρμοδιότητα της επιτροπής που προβλέπεται στο άρθρο 1 της 1332/93570/23-8-2016 απόφασης Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».
– Επειδή σύμφωνα με τα ανωτέρω προκύπτει ότι: Με το προϊσχύον νομικό πλαίσιο του Β. Δ/τος της από 24-9/20-10-1958 και πριν την έναρξη εφαρμογής του Ν. 4351/2015 η όποια απόφαση του Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας είχε γνωμοδοτικό μη εκτελεστό χαρακτήρα, προκειμένου να αποφανθεί το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο. Μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4351/2015 η διαχείριση των δημοτικών/κοινοτικών βοσκοτόπων περιήλθε στην αρμοδιότητα της επιτροπής που προβλέπεται στο άρθρο 1 της αριθμ. 1332/93570/23-8-2016 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οπότε εξέλειπε ο λόγος ακόμη και έκφρασης γνώμης του Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας. Επομένως η αριθμ. 4/2018 απόφαση του Συμβουλίου της Τ.Κ. Κλεινού, ελήφθη αναρμόδια και κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!